جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۴:۰۸:۰۲

سهمیه روغن استان مرکزی ۵۵۹ تن تعیین شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با بیان اینکه سهمیه روغن استان مرکزی ۵۵۹ تن تعیین شد از توزیع ۳۴۹۸ تن شکر در استان خبر داد.

سهمیه روغن استان مرکزی ۵۵۹ تن تعیین شد

روغن

به‌گزارش  پیک راستان به نقل از  تسنیم ، سعید جعفری ظهر امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار استان مرکزی با اشاره به وضعیت بازار اظهار داشت: با توجه به مصوبه‌ای که طبق آن باید سهمیه برنج تایلندی در استان وارد کنیم و با قیمت۱۲هزارو ۵۰۰تومان به دست مصرف‌کننده برسد باتوجه به اینکه غله اعلام کرده که ذخیره برنج تایلندی وجود ندارد اکنون برنج هندی با قیمت مصوب ۱۸هزار و۵۰۰تومان توزیع می‌شود و برنج تایندی هنوز برای توزیع وارد استان نشده اما در زمینه برنج کمبودی در استان نیست‌.

وی افزود: در زمینه روغن استان ۵۵۹تن سهمیه دارد که یکی از کارخانجات بزرگ استان به عنوان کارخانه معین استان تعیین شد که در زمینه توزیع روغن و عمده‌فروشی و غیره با این شرکت هماهنگ و در واقع وظیفه مباشر را انجام می‌دهد که اقدام خوبی در این زمینه است.

وی افزود: در زمینه شکر سهمیه استان ۳۰۰ هزار تن اعلام شد که سهمیه تا پایان سال حدود ۳ هزار و ۴۹۸ تن است که از این میزان یک هزار  و ۷۳ تن در بخش خانوار و ۶۲۵ تن صنف و هزار و ۸۰۰ تن در بخش صنعت است.

تولید ۵۵هزار و ۵۰۰تن تولید گوشت قرمز در سال ۹۹ استان مرکزی

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان مرکزی نیز در این جلسه با اشاره به وضعیت گوشت قرمز در استان اظهار داشت: تولید گوشت قرمز در سال ۹۸ حدود ۵۵هزار و۱۰۰ تن بود که مقدمات تولید و افزایش آن در سال۹۹فراهم شد و پیش‌بینی می‌شود که در سال۹۹ حدود ۵۵هزار و ۵۰۰تن تولید گوشت قرمز داشته باشیم که رشد حدود یک درصدی نسبت بت سال گذشته داریم.

مجید آذر افزود: در زمینه تولید مشکلاتی در زمینه افزایش قیمت، کاهش توان خرید مردم، شرایط فاصله‌گذاری اجتماعی، افزایش قیمت نهاده‌ها و غسره وجود دارد که فعالیت واحدها تحت تاثیر قرار گذاشته و گوساله‌های وارداتی که هرساله حدود ۱۹۰تا۲۰۰هزار راس به استان وارد می‌شد با کاهش چشمگیری روبه رو است و برآورد شده این عدد در امسال که تولید آن برای سال آینده محقق می‌شود نصف شده باشد که در این صورت حدود۱۰۰هزار راس دام آماده پروار به استان کمتر وارد شده و کاهش تولید ۲۰هزار تنی گوشت قرمز را در سال۱۴۰۰دارد که باید در زمینه تامین نهاده‌ باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان مرکزی ادامه داد: در زمینه وضعیت تخم مرغ در ۱۰ماهه امسال۳۴هزارو ۷۰۰تن تخم مرغ تولید شده که نسبت به سال گذشته۶ هزار تن افزایش تولید معادل ۲۰درصد انجام شده است و با همکاری دستگاه‌های اجرایی از جمله صمت، تعزیرات و غیره اکنون تخم مرغ با نرخ مصوب در استان وجود دارد و مشکلی در این زمینه نیست.

آذر تصریح کرد: در زمینه وضعیت مرغ با قیمت مصوب دولت مواجه هستیم که از طرف دولت مورد تاکید است اما در زمینه تولید مشکلات تولیدکنندگان و زمان تعیین قیمت نسبت به ۶ماهه گذشته که انجام شد هزینه‌های تولید حداقل۲۰درصد افزایش پیدا کرده به طوری که هزینه‌های تولید از جمله هزینه سوخت، جوجه یکروزه، قیمت نهاده‌های دولتی، تلفات فصلی و سایر موارد با افزایش رو به رو بوده است.

وی بیان کرد: قیمت مصوب مرغ زنده۱۴هزار و ۴۰۰ تومان است و نهاده تا۴۰روزگی به مرغدار تعلق می‌گیرد که این موضوع با مشکلاتی همراه است به طوری که شرایط تهیه نهاده به گذشته تفاوت پیدا کرده است به همین سبب این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.

آذر عنوان کرد: قیمت فعلی بازار در استان معقول است و اجرای قیمت مصوب دولتی با توجه به شرایط موجود برای تولیدکنندگان زنگ خطر است به همین سبب باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: با توجه به اولویت تداوم تولید در زمینه تولید گوشت مرغ احساس خطر می‌شود زیرا میزان جوجه‌ریزی از ابتدای بهمن تاکنون یک میلیون و ۸۹۰ هزار قطعه بوده در صورتی که در بهمن ماه سال گذشته ۳میلیون و۴۰۰هزار قطعه جوجه‌ریزی داشتیم به همین سبب باید تدابیر لازم اندیشیده شود.

سود خرده‌فروشان صرفه اقتصادی ندارد

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی هم در این جلسه با اشاره به وضعیت روغن و گوشت در بازار اظهار داشا: برای فروش قطعه‌بندی مرغ باید قیمت‌گذاری انجام شود به طوری که در هفته گذشته سینه و ران مرغ تا حدود۴۰هزار تومان هم به فروش می‌رسید به همین سبب باید توجه کرد.

جمشید زند افزود: خرده‌فروشان در دوره‌ای سود خود را از ۱۰درصد به۴درصد کاهش دادند اما باتوجه به شرایط موجود این میزان سود برای آنها صرفه ندارد و در نهایت با این نرخ توان فروش ندارند به همین سبب درصورت تداوم این شرایط امکان تخلف فروشندگان پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: در زمینه توزیع روغن در سطح شهر مشکلی وجود ندارد به طوری که روز گذشته در حدود۸۰واحد صنفی سطح شهر روغن توزیع و همه شهر پوشش داده شد و در زمینه گوشت قرمز هم هرسال مصرف نسبت به سال گذشته کاهش میابد که باید بررسی شود.

انتهای پیام/rasouli

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت