یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۴:۰۱:۲۳

نیازی به تعجیل برای پرداخت سود سهام عدالت نبود

علی اکبر کریمی: سهام عدالت وضعیت روشن و شفافی ندارد و هنوز ابهامات و سوالات زیادی برای مجلس، مردم و دارندگان اوراق سهام عدالت وجود دارد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

نیازی به تعجیل برای پرداخت سود سهام عدالت نبود

سهام عدالت

سهام عدالت وضعیت روشن و شفافی ندارد

علی اکبر کریمی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص حواشی پیرامون سهام عدالت در گفت و گو با اراک امروز؛ گفت: سهام عدالت وضعیت روشن و شفافی نداشته و هنوز ابهامات و سوالات زیادی برای مجلس، مردم و دارندگان اوراق سهام عدالت وجود دارد.

کریمی با تاکید بر اینکه قرار بود طبق قانون این اورق طی ۱۰ سال از محل سود شرکت هایی که این  اوراق متعلق به آنها است مستهلک شود و به مردم تعلق بگیرد اظهار کرد: خیلی از شرکت هایی که اوراق سهام عدالت متعلق به آنها است به دلیل زیان ده بودن نتوانسته اند سود سهم را واریز کنند و این موضوع باعث شده وجه اوراقی که در دست مردم است به صورت کامل به دولت پرداخت نشود.

وی با اشاره به اینکه دولت لایحه ای را در خصوص سهام عدالت در دست تهیه دارد و قرار است به مجلس ارائه کند ادامه داد: در این لایحه کل مسائل مربوط به سهام عدالت پیش بینی، و اوراق سهام عدالت تعیین تکلیف نهایی می شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت:بحثی که اخیرا مطرح است پرداخت سود سهام عدالت است و این سود به کسی تعلق می گیرد که مالک باشد و به دلیل اینکه مالکیت کامل سهم برای خیلی از افراد ایجاد نشده ابهاماتی را به همراه داشته است.

وی ادامه داد: دولت با فراخوانی که داد از مردم خواست مابقی وجه سهام را که پرداخت نشده، بپردازند تا مالک کل سهام شوند تا سود سهم به آنها تعلق گیرد، برخی افراد این اقدام را انجام داده و برخی هم هنوز انجام نداده اند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: زمانی که خود سهام عدالت با ابهامات زیادی مواجه است نیازی به تعجیل از سوی دولت برای پرداخت سود سهام عدالت نبود.

کریمی با اشاره به اینکه پرداخت سود سهام عدالت تاثیر آنچنانی در زندگی مردم و اقتصاد کشور ندارد خاطر نشان کرد:پرداخت سود سهام عدالت از آنجایی با عجله در حال انجام است که به عنوان وعده انتخاباتی دولت مطرح و تبدیل به مطالبه مردمی شد و دولت برای تحقق این وعده تصمیم به اجرای آن گرفت.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت