جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۳:۳۰:۴۳

سهامدار هپکو باید حقوق کارگران را پرداخت و تعهدات شرکت را پیگیری کند/لیست کارگران آذرآب در سامانه تامین اجتماعی ثبت می شود

آقازاده با انتقاد از عملکرد سهامدار جدید شرکت هپکو گفت: سهامدار شرکت باید ظرف یک هفته نسبت به پرداخت حقوق شهریور ماه کارگران شرکت اقدام کند.

استاندار مرکزی:

سهامدار هپکو باید حقوق کارگران را پرداخت و تعهدات شرکت را پیگیری کند/لیست کارگران آذرآب در سامانه تامین اجتماعی ثبت می شود

صادرات

سهامدار هپکو باید حقوق کارگران را پرداخت و تعهدات شرکت را پیگیری کند/لیست کارگران آذرآب در سامانه تامین اجتماعی ثبت می شود

به نقل از اراک امروز، سیدعلی آقازاده، استاندار مرکزی روز یکشنبه در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان که به منظور بررسی مشکلات شرکت‌های هپکو و آذراب تشکیل شده بود، گفت: هر دو هفته یک بار جلسه تسهیل و رفع موانع تولید را با حضور استاندار به منظور رفع مشکلات واحدهای بزرگ تولیدی استان خصوصا شرکت هپکو و آذراب برگزار خواهیم کرد.

آقازاده اظهار کرد: هر چند تا کنون اقدامات خوبی به منظور رفع مشکلات این شرکت های بزرگ انجام شده اما تا کنون به نتیجه نرسیده اند و مشکلات این دو شرکت همچنان پا برجا هستند.

وی با اشاره به اینکه نحوه واگذاری شرکت هپکو به بخش خصوصی اشتباه بوده است ادامه داد: باید با مطالعه بیشتری این واگذاری صورت می گرفت.

شورای کارگری هپکو نباید برای دولت شرط تعیین کند

استاندار مرکزی با بیان اینکه شورای کارگری هپکو نباید برای دولت شرط تعیین کند افزود: رفع تمامی مشکلات هپکو در کوتاه مدت امکان پذیر نخواهد بود ولی باید کارگران با اهتمام بیشتری به فعالیت بپردازند تا مشکلات برطرف شود.

آقازاده با تاکید بر اینکه دولت با تمام توان برای حل مشکلات هپکو تلاش خواهد کرد گفت: البته باید کارگران دو ماهی را به ما فرصت بدهند تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

دولت در حل مشکلات شرکت هپکو با هیچ کس تعارف ندارد

وی ادامه داد: دولت در حل مشکلات شرکت هپکو با هیچ کس تعارف ندارد و هر کس که وظایف خودش را به خوبی انجام ندهد حتما با آن برخورد خواهد شد و سهامدار هم اگر به وظایفش عمل نکند حتما تغییر می کند.

استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه مشکلات کارگران را درک می کنیم افزود: اگر مدیران دولتی به جای کارگران بودند نمی توانستند با این شرایط زندگی کنند.

آقازاده اظهار کرد: اعضای شورای کارگری شرکت به صورت هفتگی موضوعات و مشکلات شرکت را در حضور سهامدار بررسی کند البته نمایندگانی از استانداری و فرمانداری اراک هم در جلسه حضور داشته باشند تا مطالب اساسی مطرح و پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه شرکت هپکو صاحب برند است بیان کرد: باید شرایطی را فراهم کنیم تا دوباره شرکت هپکو در رشد و توسعه اقتصادی استان و کشور سهیم باشد.

استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه راه انداختن کارگران در خیابان به جز امتیاز منفی برای استان امتیاز دیگری ندارد افزود:کارگران اجازه بدهند مدیران استانی با آرامش مشکلات را پیگیری کنند.

وی اضافه کرد: تیمی از استانداری در شرکت مستقر می شود تا مشکلات کارگران را به گوش مسئولین برساند.

سهامدار هپکو موظف است حقوق کارگران را پرداخت و تعهدات شرکت را پیگیری کند

آقازاده با انتقاد از عملکرد سهامدار جدید شرکت هپکو گفت: سهامدار جدید بدون هیچ پرداختی به عنوان سهامدار شرکت انتخاب شده است، سهامدار با درک صحیح نسبت به شرایط شرکت سهامداری را قبول کرده است و امروز موظف است حقوق کارگران را پرداخت و تعهدات شرکت را پیگیری کند.

وی با تاکید بر اینکه پرداخت معوقات کارگران بر عهده سهامدار است افزود: سهامدار جدید از زمانی که انتخاب شده است هیچ هزینه ای را از جیب برای شرکت انجام نداده و بخشی از حقوق کارگران هم که پرداخت شده از محل دریافت تسهیلات بوده است؛ سهامدار باید در اولین  گام حقوق کارگران را پرداخت کند.

استاندار مرکزی اظهار کرد: سهامدار شرکت باید ظرف یک هفته نسبت به پرداخت حقوق شهریور ماه کارگران شرکت اقدام کند.

مشکلات آذرآب باید ریشه ای حل شود

وی در ادامه به مشکلات شرکت آذراب اراک پرداخت و گفت: خوشبختانه مشکلات شرکت آذرآب کمتر از مشکلات شرکت هپکو است ولی باید مشکلات این شرکت هم به صورت ریشه ای حل شود تا در آینده شاهد مشکلات جدی تر نباشیم.

در این جلسه مقرر شد لیست کارگران شرکت آذراب بدون پرداخت وجه در سامانه تامین اجتماعی ثبت شود، همچنین شرایط برای ثبت اعضای جدید هیات مدیره شرکت در روزنامه فراهم شود.

photo_2017-10-22_12-32-41 photo_2017-10-22_12-32-44 photo_2017-10-22_12-33-33

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت