دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۲:۲۱:۴۱

سند ۲۰۳۰ توطئه دشمنان برای ضربه زدن به فرهنگ اسلامی است

ائمه جمعه استان مرکزی با بیان اینکه سند ۲۰۳۰ توطئه دشمنان برای ضربه زدن به فرهنگ اسلامی است تاکید کردند: سند ۲۰۳۰ در تعارض با هویت فرهنگی کشور است.

گزارشی از خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌های استان مرکزی ؛

سند ۲۰۳۰ توطئه دشمنان برای ضربه زدن به فرهنگ اسلامی است

دولت دوازدهم

سند ۲۰۳۰ توطئه دشمنان برای ضربه زدن به فرهنگ اسلامی است

به نقل از تسنیم، امام جمعه آشتیان در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به بیست و هشتمین سالگرد انتخاب مقام معظم رهبری به رهبری نظام جمهوری اسلامی اظهار داشت: رهبری لایق‌تر و با تدبیرتر در عالم رهبر معظم انقلاب اسلامی برای این نظام اسلامی سراغ نداریم، آیا کسی حاکمی شجاع تر با تدبیرتر و خلاق‌تر و هوشمندتر از رهبر معظم انقلاب در دنیا سراغ دارد؟

حجت‌الاسلام غلامرضا نیشابوری افزود: جامعیت معظم له به گونه‌ای است که همگان را به تعجب وا می‌دارد و چه کسی می‌تواند ادعا کند که اگر غیر مقام معظم رهبری بود می‌توانست کشتی انقلاب را در این طوفان‌های سهمگین مدیریت کند.

وی تصریح کرد: ملت ایران قدر رهبری قدرتمند نظام را به خوبی می‌دانند و این موضوعی است که باید مسئولان در صف مقدم حرکت در مسیر منویات و تدابیر مقام مظعم رهبری باشند زیرا اگر ملت به کسی رای می‌دهد شرط اولش تبعیت از ولایت و رهبری است.

امام جمعه آشتیان با اشاره به سند 2030 گفت: علی‌رغم اظهار نگرانی و دستور مقام معظم رهبری مبنی بر کنار گذاشتن سند 2030 مسئولان و دولتمردان اجرایی اصرار به پذیرفتن سند دارند و رئیس جمهور در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کرد که اگر من از هر چیز بگذرم از سند 2030 نمی‌گذرم و آن را دنبال می‌کنم و متاسفانه وزرا برای توجیه سند 2030 راه افتاده‌اند و بعضی از مسئولان در جلسات به شدت از سند ننگین 2030 دفاع می‌کنند.

وی عنوان کرد: سوال این است که کجای این حرکت تبعیت از ولایت است زیرا غربی‌ها با این سند می‌خواهند نظام اسلامی ما را به استحاله بکشانند حال آنکه مراجع معظم تقلید نسبت به این سند اعتراض کرده اند و این سند با روح اسلام سازگار نیست.

نیشابوری ادامه داد: تاکنون 169 بار کشورهای مجری این سند تذکر گرفته‌اند در حالی که مصر اعلام کرد این قانون مخالف قرآن است، غربی‌ها گفتند قرآن و آموزه‌های قرآنی در جامعه را عوض کنید.

سند 2030 توطئه دشمنان برای ضربه زدن به فرهنگ اسلامی است

امام جمعه ساوه در خطبه نمازجمعه این شهر با اشاره به موضوع سند 2030 اظهار داشت: مسئولان در ادامه برجام هسته‌ای، یواشکی و به‌طور غیرقانونی سند 2030 را امضا و ابلاغ کردند، در حالی‌ که  سند 2030 مغایر اسلام، قانون اساسی و اسناد بالادستی آموزش و پرورش است.

حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی با اشاره به انکار مفاد این سند توسط دولت افزود: دولت در شهریور95 آن را امضا کرد و در 20 آذر95 از آن رونمایی کرد ولی به ناچار با تذکر مقام معظم رهبری، مراجع عالیقدر تقلید و اعتراض مردم توقف اجرای آن را اعلام کرد.

وی تصریح کرد: براساس اصل 85 و 138 قانون اساسی تمامی مصوبات و آیین نامه‌های هیئت دولت در عین اجرا باید برای رئیس مجلس فرستاده شود تا انطباق آن با قوانین عادی مصوب مجلس را تایید کند و رئیس مجلس بگوید چطور این سند اشکال قانونی نداشت در حالیکه مغایر با قانون اساسی بوده و مغایر با ارزش های اسلامی است، مخالف با اصول 2، 3، 4، 77 و 125 قانون اساسی بوده و پذیرنده آموزش انحرافات جنسی در مدارس و مروج افکار فمینیستی و خلاف اسلام و قانون اساسی است و با اسناد بالادستی کشور به‌ویژه با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مخالفت دارد.

امام جمعه ساوه  با اشاره به مظلومیت مردم روزه دار یمن گفت: در این ایام ماه رمضان مصائب مردم مسلمان مظلوم یمن را فراموش نکنیم جنایت های عربستان در یمن و حتی در کشور خودش درمناطق شیعه نشین العوامیه را به یاد داشته باشیم

وی افزود: عربستان نسبت به کشورهای اسلامی که می‌رسد سگ هار و گرگ وحشی است، ولی نسبت به آمریکا مثل گاو شیرده است که به قول ترامپ تا شیر دارد او را می‌دوشند.

امام جمعه ساوه با اشاره به فساد اداری گفت: از دستگاه قضایی ساوه به خاطر مبارزه با فساد حمایت می‌کنیم و درخواست قاطعیت برخورد عوامل در هر سطحی که باشند را داریم، ریشه فساد باید از ادارات و مدیران شهر ساوه برچیده شود و بیت‌المال به جای خود برگردد.

سند 2030 با فرهنگ اسلامی ایرانی ما ناسازگار است

امام جمعه خمین در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهرستان با اشاره به رای شورای نگهبان در مورد انتخابات اظهار داشت: تایید صحت انتخابات فصل الخطاب است و همه باید آن را قبول داشته باشند.

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی افزود: حال که تخلفات انتخابات به قوه قضائیه واگذار شده است انتظار داریم طبق قانون و بدون در نظر داشتن سمت افراد با آنها به طور جدی برخورد کند.

وی با اشاره به سالروز ارتحال امام خمینی(ره) تصریح کرد: امام خمینی(ره) روشنفکرترین فرد، متواضع در برابر مظلومان و سرسخت در برابر دشمنان بودند و به گردن جهان اسلان حق دارند که باید خط، فکر و اندیشه امام را به خوبی بشناسیم.

امام جمعه خمین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به رهبری جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری فردی با شیوه زندگی ساده و بدون تعلق به مادیات هستند که تاکنون با مدیریت قوی توانستنه‌اند به خوبی کشور را هدایت کنند این در حالی است که دشمنان به این موضوع اقرار کرده‌اند.

حسینی با اشاره به موضوع سند 2030 خاطرنشان کرد: سند 2030 در شهریور ماه 95 در هیئت دولت مطرح و به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شد این در حالی بود که مجلس شورای اسلامی و شورای انقلاب فرهنگی از آن اطلاعی نداشتند.

وی ادامه داد: با رونمایی این سند در حدود سه ماه بعد در آذر ماه، توسط برخی از وزرا و مسئولین رونمایی شد که تازه شورای انقلاب فرهنگی و مجلس متوجه چنین موضوعی شدند که با توجه به تشکیل دو جلسه شورای انقلابی فرهنگی و اعتراض تعدادی از افراد، اما به این سند پرداخته نشد و مورد بررسی قرار نگرفت.

حسینی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در دوم اردیبهشت ماه در نامه‌ای خصوصی به دولت خواستار توافق این سند شد اما دولت این کار را انجام نداد و در نهایت رهبری معظم انقلاب در 17 اردیبهشت ماه در جلسه با معلمان به این موضوع شدیدا اعتراض فرمودند حال آنکه معظم له حساب شده و با اطلاعات دقیق در مورد این سند تصمیم گرفتند اما برخی گفتند گزارش‌های دروغ به ایشان رسانده‌اند.

وی ادامه داد: مسئولان می‌‌گویند با توجه به فرهنگ خودمان با اجرای سند برخورد می‌کنیم این در حالی است که سند را امضا کرده‌اند و باید تمام بندهای آن را اجرا کنند حال اینکه با وجود فرهنگ اسلامی چه نیازی به فرهنگی غرب داریم.

امام جمعه خمین در ادامه با اشاره به سفر ترامپ به عربستان عنوان کرد: ائتلاف علیه ایران به خاطر دوشیدن کشورهای عربی توسط آمریکا بود وگرنه اگر تمام کشورها متحد شوند در برابر نیروهای رزمنده و مردم ایران، شکست خواهند خورد این در حالی است که آمریکا از عراق فرار کرده است و تاکنون حمایتش از داعش تاثیر نداشته است چطور می‌تواند از کشورهای عربی حمایت کند.

دستگاه قضایی بدون اغماض با تخلفات و متخلفان انتخاباتی برخورد کند

امام جمعه کمیجان در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به پایان انتخابات اظهار داشت: پرونده انتخابات ریاست جمهوری بالاخره با همه اما و اگرها و گزارشات حاکی از تخلفات که منجر به تشکیل پرونده قضایی شد و در جریان بررسی و احیانا برخورد های قاطع حقوقی و قضایی قرار خواهد گرفت بسته شد و قطعا با اعلام نظر شورای نگهبان و سپس تنفیذ حکم ریاست جمهوری رهبر معظم انقلاب که با تذکرات و نصایح همراه خواهد بود.

حجت‌الاسلام علی مقدسی‌پور افزود: اصلی ترین انتظاری که از ریاست جمهوری می رود تنظیم مواضع و رویکرد های اجرایی دولت دوادهم با رهنمود های مقام معظم رهبری است که ترجمان منش و سیره امام راحل است.

وی تصریح کرد: آنچه در این راستا امید می رود ضرورت جبران و اصلاح مواضع بعضا ناصواب و بعضا ساختار شکنانه و دشمن شادکنی است که رئیس جمهور منتخب در مقطع تبلیغات انتخاباتی از خود نشان دادند که باعث تضعیف سرمایه های ملی و ارزش های دینی و انقلابی گردید.

امام جمعه کمیجان برضرورت رسیدگی و برخورد قاطع با تخلفات انتخاباتی تاکیدکرد و گفت: پس از تایید کلیت انتخابات توسط شورای محترم نگهبان و تایید تخلفات گسترده انتخاباتی در سطوح مختلف و ارجاع آن به مجری قضایی کمترین انتظار مردم رسیدگی و برخورد قاطع، دقیق، سریع، عادلانه با تخلفات انتخاباتی است.

حجت‌الاسلام مقدسی‌پور با اشاره به فرا رسیدن سالگرد ارتحال امام خمینی بیان کرد: در مکتب سیاسی امام (ره) دین از سیاست جدا نیست، امام که تجسم مکتب سیاسی خود بود، سیاست و معنویت را در کنار یکدیگر داشت، حتی در کانون مبارزات سیاسی محور اصلی در رفتار امام(ره) معنویت او بود.

سند 2030 به دنبال حذف معنویات در جامعه اسلامی ما است

امام جمعه تفرش در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به ارتحال امام خمینی(ره) و انتصاب شایسته مقام معظم رهبری به عنوان رهبر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: امسال ملت ایران در حالی در سوگ بنیانگذار کبیرانقلاب اسلامی می‌نشینند که روزه دار هستند و حضور چشمگیر مردم در مراسم ارتحال امام خمینی(ره)، سبب آشنایی با اندیشه های ناب امام(ره) می شود؛ این اندیشه ها می تواند نقشه راهی برای اعتلای مردم باشد.

حجت‌الاسلام سیدمحمد مومنی تصریح کرد: اصول و مبانی انقلاب، ملت را از عقب افتادگی نجات داد و به یک ملت سرافراز تبدیل کرد و این آرمان‌ها باید همیشه مد نظر مردم باشد.

وی با اشاره به وصیت نامه امام خمینی(ره) تصریح کرد: در این وصیت نامه وظیفه همه دستگاهها را مشخص کرده است و بر اساس این وصیت نامه، ملت باید در برابر آنچه که بر خلاف مصالح عمومی و در جهت حاکم کردن فرهنگ غربی باشد، بایستند و سند 2030 نیز چنین حکمی دارد و نباید ملت چنین اسنادی را بپذیرند.

امام جمعه تفرش عنوان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری، ملت اسلامی، تمام ناملایمات و مظاهر فساد را به عقب می رانند؛ چراکه انقلاب راه خود را پیدا کرده است و در راه رسیدن به قله عظمت، سختیها و ناملایماتی وجود دارد که باید در برابر آن مقابله کرد و نقشه راه همان آرمان‌های امام(ره) که در وصیت نامه معظم له تبیین شده است.

مومنی با اشاره به ماه مبارک رمضان بیان کرد:  ماه رمضان همانند اردوگاه تربیتی برای انسانهای صالح است که در این ماه، انسانها می توانند از بدیها دور و مشمول بخشش الهی شوند.

سند 2030 در تعارض با هویت فرهنگی کشور است

امام جمعه محلات در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به موضوع سند2030 اظهار داشت: مسئولین دولتی اعلام کرده‌اند طبق توافق با یونسکو هر بند از سند 2030 که با مبانی و ارزش‌های اسلامی مغایرت داشته باشد اجرایی نخواهد شد اما سوال این است که چه نیازی به پذیرش این سند وجود دارد وقتی که ما خودمان سند تحول آموزش و پرورش را داریم و در این خصوص امام(ره) می‌فرمایند فرهنگی که اجانب تحویل جامعه ما بدهد از اسلحه ابر قدرت‌ها نیز بدتر است.

حجت‌الاسلام مهدی ربانی افزود: همان‌هایی که با نفوذ خود این سند را تصویب و رو نمایی کرده‌اند، امروز نیز در حال اجرای آن هستند و کاهش ساعات آموزش مبانی دینی و قرآنی در مقاطع مختلف تحصیلی یکی از تبعات پذیرش و اجرای این سند است.

وی با اشاره به حذف بیش از 80 درصد آیات قرآن و همچنین حذف  بخش تدبر در آیات قرآن از کتب درسی را مصادیقی از اجرای این سند دانست و تصریح کرد: جذف بخش تدبر در قرآن از کتب آموزشی یعنی به کودکان گفته می‌شود نیازی به تدبر در آیات قرآن نیست و اکثر آیات حذف شده از کتب دینی نیز آیاتی مرتبط با استقامات و پایداری است.

امام جمعه محلات با اشاره به حذف سبک زندگی و سلوک خانواده از متون دینی مدارس گفت: حذف این مفاهیم یعنی معلم دینی و قرآن نمی‌تواند سبک زندگی مبتنی بر اسلام و آیات قرآن را به دانش آموزان آموزش دهد و آموزش سبک زندگی به جای دیگری منتقل شده است.

ربانی خاطرنشان کرد: زمانی که مراجع بزرگ دینی ما به سند 2030 انتقاد می‌کنند، برخی آنها را یک عده طلبه بی سواد بلندگو بدست خطاب می‌کنند و این اهانت به مراجع دینی به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.

وی عنوان کرد: البته اهانت به منتقدین در این دولت سر دراز دارد و در این دولت هر کسی انتقاد کند به نحوی مورد حمله قرار خواهد گرفت.

امام جمعه محلات با اشاره به فصل الخطاب بودن تایید انتخابات از سوی شورای نگهبان گفت: همان طور که در بیانیه شورای نگهبان نیز آمده است، در این انتخابات تخلفات گسترده‌ای ثبت شده و ما منتظر برخورد قانونی با این تخلفات هستیم و عدم برخورد قانونی با متخلفان انتخاباتی زمینه خدشه به اعتماد عمومی مردم را در پی خواهد داشت.

ربانی با اشاره به رهبری مقام معظم رهبری در طول تاریخ انقلاب اسلامی تاکنون گفت: ربانی، مدیریت آیت الله خامنه‌ای در راه حفظ و حراست از انقلاب و نظام یکی دیگر از ویژگی‌های مقام معظم رهبری به عنوان یک شخصیت دینی و انقلابی کم‌نظیر است و بخشی از بحران‌های سال‌های گذشته توسط دشمنان خارجی و بخشی توسط مزدوران داخلی  و برخی تیز به صورت مشترک به کشور و نظام تحمیل شد که در خروج از تمامی آنها نقش رهبر معظم انقلابی به خوبی نمایان است.

وی افزود: در فتنه 88 نیز نگاه تیز بین و دقیق رهبری و مدیریت وی نظام را از این بحران خارج کرد و  در زمانی که دشمنان تلاش زیادی کردند جلوی نفوذ اسلام را بگیرند، نفوذ کلام امام(ره) سبب گسترش انقلاب و اسلامی در میان مستضعفین جهان شد و پس از امام راحل(ره) نیز مقام معظم رهبری همین نقش را به خوبی ایفا فرمودند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت