دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۶:۲۵:۱۱

سند ۲۰۳۰ بدنبال حذف معنویات در جامعه اسلامی ایران است

ائمه جمعه شهرستان‌های استان مرکزی در خطبه های نماز جمعه تاکید کردند: سند ۲۰۳۰ به دنبال حذف معنویات در جامعه اسلامی ایران است.

گزارشی از خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌های استان مرکزی ؛

سند ۲۰۳۰ بدنبال حذف معنویات در جامعه اسلامی ایران است

خطبه های ائمه جمعه استان مرکزی

سند ۲۰۳۰ بدنبال حذف معنویات در جامعه اسلامی ایران است

به نقل از تسنیم،از خطبه های نماز جمعه شهرستان‌های استان مرکزی، امام جمعه ساوه در خطبه نمازجمعه این شهر با اشاره به برگزاری انتخابات اظهار داشت: برای رئیس جمهور آرزوی موفقیت دارم و از همه نامزدهای رقیب تشکر می‌کنم که از مجاری قانونی اعتراض کردند و مانند سران فتنه خائن نبودند که مردم را در خیابان نگه دارد تا نتیجه انتخابات را باطل کند.

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی افزود: بعضی ها به سبب عدم التزام ولایت فقیه تاییدصلاحیت نشدند ولی بعضی از این تایید شده ها همین مشکل را دارند، بسیاری از مصلحت‌اندیشی‌ها درست نیست، این آسیب جدی است که هر دولتی باید برای دوره بعد هم تایید شود وگرنه ممکن است انتخابات را برگزار نکند.

امام جمعه ساوه با تاکید بر پیروی از قانون تصریح کرد: کشور قانون دارد، شورای محترم نگهبان و دستگاه قضایی باید با آقازاده ها و برادران یقه سفید که فساد دارند قاطعانه برخورد کند.

وی با اشاره به سند خفت بار 2030یونسکو  گفت: این سند سال 2015 تحت عنوان سند توسعه پایدار که یکی از بخش های آن مربوط به آموزش کودکان است در سازمان ملل تصویب شد  که الزام آور است و آقایان امضا کرده اند.

وی افزود: اینکه آقای رییس جمهور می گوید امضا نکردیمٰ تعهد نداریم ،غلط است، آیا آیت الله مکارم شیرازی یک طلبه جوان احساساتی نیست که هشدار می دهد، رهبرمعظم انقلاب حداقل دوبار هشدار دادند، بنده به عنوان یک استاد حقوق بین الملل با رئیس جمهور صحبت می کنم، شما حقوقدان هم نیستید، اگر سند الزام آور نیست حق توقف پس یعنی چی؟

حسینی بیان کرد: وقتی سندی امضا شد جزو ذات سند است که باید دین را حذف کرد و آموزش جنسی از چهار سالگی داده شود این درحالیست که درس شهید حسین فهمیده را حذف کردندو مقام معظم رهبری هشدار دادند که دروس جهادی حذف نشود.

 امام جمعه ساوه با اشاره به سفر ترامپ به عربستان گفت: توافقات بسیار نظامی با یکدیگر داشتند، حکام عرب وقتی امنیت کشورتان را وابسته به آمریکا هستید چطور زبان درازی می کنید.

وی افزود: به سازمان حج توصیه دارم قبل از اعزام حجاج حتما تعهدات لازم از عربستان گرفته شود که از حجاج به عنوان گروگان استفاده نشود و مانند حادثه منا کارشکنی نکنند، تامل بیشتری کنید آنها نامرد هستند.

 هنجار شکنی بعد از انتخابات از حمایت کاندیدای منتخب از سران فتنه نشأت گرفت

امام جمعه خمین در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان با اشاره به حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رأی اظهار داشت: حضور 73 درصدی مردم در انتخابات نشان از حمایت ملت ایران از نظام جمهوری اسلامی و پیروی از مقام معظم رهبری است که باعث عظمت و اقدار این کشور است که دشمن نیز به عظمت رهبر معظم انقلاب اعتراف کرد.

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی افزود: کاندیداهای ریاست جمهوری باید در مناظره‌ها، برنامه‌های خود را برای مردم توضیح و پس از اظهار نظر مردم، به سوالات آنها جواب می‌دادند و همچنین برنامه‌های یکدیگر را نقد می‌کردند اما در برخی از مواقع اخلاق رعایت نشد.

حسینی افزود: در تبلیغات نیز باید این چنین می‌شد اما اخلاق انتخاباتی از طرف کاندیداها به ویژه دولت رعایت نشد که در انتخابات هیچگونه تقلبی صورت نگرفت و انتخابات سالم برگزار شد اما مقدمات انتخابات از جمله دیر رسیدن تعرفه‌ها و دیگر موارد اشکال داشت.

امام جمعه خمین بیان کرد: کاندیداهای رقیب بر خلاف سال 88 و در چهارچوب قانون و با متانت اعتراض خود را اعلام کردند و نشان دادند که تابع قانون و مقام معظم رهبری هستند.

حسینی به هنجارشکنی بعد از انتخابات از سوی طرفداران کاندیدای منتخب اشاره و تصریح کرد: بعد از اعلام نتایج طرفداران کاندیدای منتخب به خیابان‌ها آمدند و با بی‌حجابی و در برخی از مناطق با رقص مختلط هنجار شکنی کردند و این از پخش فیلم‌های مستند کاندیدا نشئت گرفت که ما اجازه نخواهیم داد این بی حجابی ترویج داده شود.

وی افزود: سردادن شعارهای هنجار شکن و حمایت از سران فتنه نیز از دیگر موارد بود که از سوی طرفداران این کاندیدا انجام گرفت و این نیز از حمایت کاندیدای منتخب از سران فتنه و فریب خواندن رقیب نشئت می‌گیرد که این مورد نیز باید تذکر داده شود.

امام جمعه خمین با اشاره به سفر ترامپ به عربستان گفت: عربستان همانند یک گاو شیر ده است که توسط آمریکا دوشیده می‌شود که قرارداد 380 میلیارد دلاری مصداق این موضوع است که دولت عربستان تن به این ذلت داد.

وی افزود: با دستگیری شیخ عیسی قاسم مردم نسبت به آنها دشمنی بیشتر پیدا می‌کنند و نابودی تروریست‌ها و حامیان آنها زودتر خواهد رسید.

پیروز اصلی انتخابات، مردم بودند

امام جمعه تفرش در خطبه‌های نمازجمعه شهرستان با اشاره به حماسه عظیم 29 اردیبهشت اظهار داشت:  چراکه در انتخابات، نظام و رهبری پیروز شد، در این انتخابات، با تدبیر و تیزهوشی مقام معظم رهبری، همه افراد پای صندوق‌های رای آمدند، مقبولیت نظام تصدیق شد و اقتدار نظام را افزایش یافت و دشمن عقب نشینی کرد.

حجت‌الاسلام سیدمحمد مومنی افزود: دشمن برای انتخابات 29 اردیبهشت طرح و نقشه داشت که از ماه‌ها پیش برای تحقق آنها برنامه ریزی کرده بود. حتی بعد از انتخابات، رئیس جمهور آمریکا با سفر عربستان، قرارداد فروش سلاح به عربستان را امضا می کند.

وی تصریح کرد: آمریکا می خواست با تقویت ایران هراسی و فروش سلاح به عربستان، مشکلات دیگری را برای ایران به وجود بیاورد ولی تیزبینی مقام معظم رهبری و هوشیاری ملت سبب شد که آنها عقب نشینی کنند.

مومنی ادامه داد: ملت ایران هوشیار است و باید با گوش فرادادن به سخنان مقام معظم رهبری راه خود را پیدا کنند. حضور ملت در صحنه سبب شد که سایه جنگ از ملت برطرف شود و نه مذاکره با آمریکا هر کشوری که با آمریکا مذاکره کرد، چیزی جز بدبختی و جنگ برای آنها به همراه نداشته است.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند: مذاکره با آمریکا، یعنی نفوذ و اجرای خواسته آمریکا؛ که این مسائل چیزی جز شرارت و بدبختی به همراه نخواهد داشت.

امام جمعه تفرش بهع سفر ترامپ به عربستان اشاره کرد و گفت: حضور ترامپ در عربستان، سبب شده که جنگ‌های داخلی در عربستان شعله ور شود و هتاکی ها و توهین‌های عربستان نسبت به افرادی نظیر آیت الله شیخ عیسی قاسم، افزایش یابد.

وی بیان کرد: مردم و مسلمانان جهان، از حرکت خبیثانه آل خلیفه که تنها به فکر شرارت و از بین بردن حرمت مسلمانان هستند، همواره اعلام انزجاز می کنند.

عربستان به دنبال پیاده سازی نقشه‌های رژیم صهیونیستی است

امام جمعه محلات در خطبه‌های نماز جمعه محلات با اشاره به مقول انتخابات اظهار داشت: ا این انتخابات نیز مثل دیگر انتخابات‌ها از چهار ویژگی حضور و مشارکت، امنیت مثال زدنی، نظم و آرامش و سلامت برخوردار بود.

حجت‌الاسلام مهدی ربانی افزود: حضور و مشارکت 73 درصدی همه سلایق و احذاب سیاسی در انتخابات باعث اقتدار نظام در منطقه و جهان شد و به فرموده رهبری پیروز انتخابات مردم و نظام جمهوری اسلامی بود.

وی تصریح کرد: حضور مردم بدون هیچ دغدغه‌ امنیتی پای صندوق‌های رای یکی دیگر از ویژگی‌های انتخابات بود زیرا با وجود نا امنی‌های گسترده در کشورهای منطقه  و با همه دشمنی‌ها و با همه حسادت‌های دشمنان به امنیت ما و تلاش برای از میان بردن این امنیت، نیروهای امنیتی و انتظامی زمینه حضور مردم ایران بدون هیچ دغدغه‌ای در عرصه انتخابات شدند را فراهم کردند.

ربانی بیان کرد: قانون فعلی ما توان جلوگیری از تخلفات را ندارد و گاهی اوقات مشاهده می‌شود کسانی که در انتخابات‌های گذشته به صورت آشکار تخلفاتی را انجام و حتی بازداشت نیز شده‌اند مجددا در انتخابات بعدی همان تخلفات را مجددا تکرار می‌کند این تکرار تخلفات انتخاباتی به دلیل نقص در قانون انتخابات است.

امام جمعه محلات با اشاره به انتقاد برخی افراد از چرایی ورود روحانیت به عرصه انتخابات و تایید و حمایت از یک کاندیدای خاص گفت: عده‌ای معتقدند روحانی باید به ذکر حدیث بپردازد نباید در عرصه میدانی انتخابات وارد شود حال آنکه این روشنگری و حضور در عرصه‌های مختلف از نشانه‌های روحانیت انقلابی ست و اگر اساتید و طلاب و ائمه جماعات محلات با صدور بیانیه از یکی از کاندیداها اعلام حمایت کرده‌اند به خاطر تشخیص و عمل به وظیفه انقلابی آنان بوده است.

وی ادامه داد: اگر روحانیت تشخیص داد و بر اساس تشخیص خود احساس تکلیف کرد و وارد عمل شد، این یک نقطه مثبت است و روحانیون و همه افراد جامعه باید حامی حق باشند.

ربانی با اشاره به سفر رئیس جمهور آمریکا به عربستان و اتهام زنی به ایران و ناقض حقوق بشر و حامی تروریسم معرفی کردن  ایران گفت: آمریکا و آل سعود پایه‌های اصلی تروریسم تکفیری در منطقه و جهان هستند و در حالی که آمریکا از کیلومتر‌ها دورتر با حضور در عربستان و تلاش برای تاثیر گذاری بر رخدادهای منطقه‌ای است ایران را متهم به دخالت در امور دیگر کشورها می‌کند.

ربانی تصریح کرد: آمریکا به دنبال ایران هراسی در منطقه است تا بتواند دلارهای باد آورده آل سعود را با خود ببرند و این ایران هراسی بیشترین بهره را برای آمریکا دارد چرا که با راه اندازی ناتوی عربی، غربی و صهیونیستی در پی در آمد بیشتر برای خود است.

حضور حداکثری مردم در انتخابات پایبندی مردم را به نظام نشان داد

امام جمعه کمیجان در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به برگزاری انتخابات 29 اردیبهشت ماه اظهار داشت:در حالی که رقابت ها جدی و تنگاتنگ همراه با به چالش کشاندن دیدگاه های یکدیگر بود،نشان دهنده ثبات سیاسی یک کشور است. بی شک در این ثبات؛ نیروهای اطلاعاتی و امنیتی، ارتش، سپاه و بسیج و نیروی انتظامی نقش اصلی را ایفا کردند.

حجت‌الاسلام علی مقدسی‌پور افزود: مشارکت 73 درصدی مردم در انتخابات  29 اردیبهشت، بیانگر این واقعیت است که مردم ایران با دعوت رهبر معظم انقلاب برای مشارکت در انتخابات در پای صندوق های رای حاضر شدند و در واقع پیروز این انتخابات رهبر انقلاب، نظام اسلامی و ملت ایران هستند.

وی تصریح کرد: با فرونشستن گرد و غبار رقابت های سیاسی و اعلام نتایج قطعی انتخابات، زمان رفاقت ها فرا رسیده است تا همگان در کنار هم به ساخت آینده ای درخشان برای کشور بپردازند. رئیس جمهور منتخب اولویت های مهم جامعه را در نظر بگیرد و از تمامی ظرفیت ها قوه مجریه استفاده کند، تحقق وعده هایی که رئیس جمهور منتخب دادند نیازمند یک کار جهادی است.

امام جمعه کمیجان با اشاره به محاکمه رهبر شیعیان بحرین گفت: محاکمه رهبر شیعیان بحرین و حمله ناجوانمردانه به منزل ایشان و کشتن و زخمی کردن ده ها نفر از مردم بی گناه بحرین، دقیقا پس از سفر ترامپ به منطقه و تشکیل ناتوی عربی- آمریکایی به همت عربستان در ریاض صورت گرفت.

وی افزود: مهم‌ترین پیام این اجلاس نیز ایران هراسی و مبارزه با یاران در منطقه بود، ترامپ به طور واضح در این نشست به مقابله با ایران و نیروهای وابسته به ایران در منطقه حزب الله، حماس، انصارالله صحبت کرد، بنابراین بعد از نشست ریاض یک جبهه گیری همه جانبه علیه ایران و محور مقاومت صورت گرفته است.

مقدسی‌پور بیان کرد: سفر ترامپ به منطقه حاوی پیام های مهمی برای این منطقه است، از جمله میتوان به اعلام رسمی ائتلاف عربی، غربی، عبری علیه ایران ؛ نجات اقتصاد امریکا، مقابله با انصارالله یمن، پیگیری صلح فلسطین با رژیم صهیونستی اشاره کرد.

بلوغ سیاسی رقیب دولت رد انتخابات ستودنی است

امام جمعه اشتیان در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به انتخابات 29اردیبهشت ماه اظهار داشت: انتخابات علی‌رغم شیرینی ها و قوتها ، تلخی و نقاط آسیب جدی هم داشت که نمی‌شود به آسانی از آن گذشت که علما و اندیشمندان و مجلس شورای اسلامی باید برای رفع آن چاره اندیشی کنند اگر با این دست فرمانی که بعضی دارند جلو برویم معلوم نیست سر از کدام وادی در می آوریم و معلوم نیست چه بر سر انقلاب و ارزش‌ها و عزت و اقتدار و آرمان‌های انقلاب خواهدآمد.

حجت‌الاسلام غلامرضا نیشابوری افزود: باید از بلوغ سیاسی کاندیدای رقیب و هواداران آن تشکر کرد که با بلوغ سیاسی علی رغم تخلفات فراوان و گسترده در انتخابات خویشتنداری کردند و به اهالی فتنه فهماندند که مصلحت نظام از کرسی چهار ساله قدرت برتری دارد و با فرستادن شکایات خود به مراجع قانونی از ایجاد فتنه جلوگیری کردند.

وی تصریح کرد: در انتخابات رفتارهای زشتی انجام شد که خلاف مصلحت نظام بود که شورای نگهبان وظیفه شرعی و قانونی دارد به شکایات دقیقا رسیدگی کند و نکند سنت غلطی در انتخابات سنت غلطی شکل بگیرد  که کاندیدی از تمام ابزارهای غیرقانونی استفاده کند و به ظاهر به پیروزی برسد  و کاندید رقیب به دلیل رعایت اخلاق و قانون از رقابت جا بماند .

 نیشابوری ادامه داد: رمز تقویت امید به آینده و نشاط و سرزندگی مردم در تحقق انتظارات و وعده هایی است که داده اند . وعده ها در حافظه مردم ثبت شد و همواره از دولت مطالبه می کنند . دولت باید به صدها وعده ای که در گذشته و حال مردم داده است عمل کند .

امام جمعه آشتیان با اشاره به سفر ترامپ گفت: ترامپ ولگردی در خاورمیانه را برای فروش سلاح آغاز کرد و برای این کار سران بزدل عرب را از ایران ترساند تا سلاح پیشرفته خریداری کنند .

وی بیان کرد: ترامپ دنبال تشکیل ناتوی عربی آمریکایی است تا بتواند علاوه بر سران عرب ، اسرائیل را نیز نجات بدهد زیرا ترامپ دنبال تشکیل خاورمیانه جدید هستند، مطمئن باشند ملت های منطقه اجازه نخواهند داد طرح اسرائیل بزرگ اجراء شود .

نیشابوری افزود: آل خلیفه دنبال حذف روحانیت از صحنه انقلاب بحرین است و با حذف و تبعید و زندان انقلاب مردم بحرین خاموش نخواهد شد و تا سرنگونی آل خلیفه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت