شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۲:۳۵:۰۹

سند کیفیت بخشی به نان تولیدی در استان مرکزی اجرا می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: سند کیفیت بخشی به نان تولیدی در استان مرکزی اجرا می‌شود.

رئیس صنعت و معدن استان مرکزی:

سند کیفیت بخشی به نان تولیدی در استان مرکزی اجرا می‌شود

نان تولیدی

سند کیفیت بخشی به نان تولیدی در استان مرکزی اجرا می‌شود

به نقل ازخبرگزاری تسنیم،محمدرضا حاجی‌پور ظهر امروز در کارگروه گندم، آرد و نان استان مرکزی اظهار داشت: هفتمین جلسه این کارگروه در دفتر معاونت اقتصادی استانداری مرکزی تشکیل و مباحث مختلفی در راستای کیفیت بخشی به نان تولیدی در استان مطرح و تصمیم گیری شد.

وی افزود: در افزایش قیمت نان  باید کیفیت آن هم افزایش پیدا کند و به گونه‌ای نباشد که نانی که در گذشته با قیمتی کمتر تولید می‌شد با همان کیفیت و در عین حال با افزایش قیمت، تولید و عرضه شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی تصریح کرد: کارگروه تنظیم بازار موضوع افزایش قیمت را در دستور کار دارد و در راستای افزایش قیمت نان به میزان 15 درصد اعلام نظر می‌کند.

حاجی‌پور بیان کرد: با توجه به شرایطی که در راستای افزایش قیمت حامل‌های انرژی و میزان دستمزد کارگران به وجود آمده موضوع افزایش قیمت نان در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: مسئولیت‌هایی به مجموعه‌های دانشگاه علوم پزشکی، سازمان استاندارد، سازمان غله، سازمان جهادکشاورزی و سازمان صنعت و معدن واگذار شده بود که این سازمان‌ها در راستای الزام به کیفیت بخشی در نان تولیدی، مکلف به اجرای این سند شده بودند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی عنوان کرد: سبوس‌دهی از عمده‌ترین مسائل در حوزه نان است و التزام واحدها به رعایت رنج استفاده از سبوس از مهم‌ترین مواردی بود که در این جلسه از سازمان‌های عضو کارگروه درخواست شد که پیگیر این موضوع باشند.

حجای‌پور خاطرنشان کرد: استفاده بیش از اندازه از نمک و جوش شیرین  از دیگر مواردی است که در این کارگروه مطرح شد و در این جلسه مطرح شد مطلوب بودن کیفیت آرد تولیدی نانوائی‌ها را از استفاده بیش از اندازه نمک و جوش شیرین منع می‌کند که قرار بر این شد دانشگاه علوم پزشکی، سازمان استاندارد و جهاد کشاورزی در این حوزه اقدام مناسب انجام دهند تا شاهد ارتقای کیفیت نان تولیدی باشیم.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت