پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۴:۱۳:۰۵

سند همکاری بین دانشگاه اراک و شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی منعقد شد

رییس روابط عمومی دانشگاه اراک گفت: سند همکاری با هدف بهره‌گیری از ایده‌های نوآورانه برای اصلاح ساختار صنعت برق استان مرکزی روز پنجشنبه بین این دانشگاه و شرکت توزیع برق منعقد شد.

رییس روابط عمومی دانشگاه اراک گفت:

سند همکاری بین دانشگاه اراک و شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی منعقد شد

«حسین مستعان» روز پنجشنبه افزود: عارضه‌یابی، گسیل و هدایت توان فکری و پژوهشی دانشگاه اراک در راستای حل مشکلات و تامین نیازهای صنعت برق استان و تعریف طرح‌های مشترک تحقیقاتی،ارتباط دوسویه مدیریت خلاق در مجامع علمی و صنعت برق و برگزاری دوره‌های آموزشی و علمی تخصصی و کارگاه‌های آموزشی کوتاه مدت از مفاد این سند همکاری است.

وی ادامه داد: مشاوره در راه‌اندازی، تکمیل و تجهیز مرکز تحقیقاتی مشترک، همکاری در تدوین اسناد و مدارک علمی و تبادل آن‌ها، انجام داوری اولیه و نهایی طرح‌های تحقیقاتی، بررسی پایان‌نامه های تحصیلی به ویژه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری و همراهی خلاقانه پایان‌نامه‌ها در موضوعات کاربردی صنعت برق از دیگر محورهای این تفاهم‌نامه است.

رییس روابط عمومی دانشگاه اراک همکاری در زمینه بهینه‌سازی و توسعه آزمایشگاهی، انتشار مقاله‌های علمی را  از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه  دانست.

مستعان گفت: این سند همکاری در راستای، تفاهم‌نامه وزارت نیرو و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که هدف آن  استفاده از ظرفیت‌های علمی در قالب دوره‌های پسا دکتری صنعتی و تزریق ایده‌های ابتکاری در و اصلاح ساختارهای موجود صنعت برق است.

وی ادامه داد: شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی به‌عنوان نخستین  زیرمجموعه صنعت برق کشور، اقدام به جذب اساتید در قالب این دوره‌ها کرده و دکتر «محمدرضا میوه» عضو هیات علمی گروه مهندسی برق دانشگاه تفرش و دکتر «حسین غفاریان» عضو هیات علمی گروه مهندسی کامپیوتر دانشگاه اراک تاکنون در این زمینه فعالیت خود را کلید زده‌اند.

رییس روابط عمومی دانشگاه اراک خاطرنشان کرد: براساس این تفاهم‌نامه استادان دانشگاه به صورت تمام وقت و یا پاره وقت می توانند در شرکت توزیع برق حضور یابند.

دانشگاه اراک با ۱۱۵ رشته تحصیلی دارای ۳۰۰ عضو هیات علمی است.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت