پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۰:۵۰:۰۸

سند آب شرب و صنعت استان مرکزی تدوین شد

مدیرعامل آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: سند آب شرب و صنعت استان مرکزی تدوین شده است.

سند آب شرب و صنعت استان مرکزی تدوین شد

سند آب شرب و صنعت استان مرکزی

سند آب شرب و صنعت استان مرکزی تدوین شد

به نقل ازخبرگزاری تسنیم،عبدالرضا خلیلی چهارشنبه شب در جلسه شورای هماهنگی صنعت آب وبرق استان مرکزی با اشاره به میزان آب سطحی در استان مرکزی اظهار داشت : در سال 92 میزان آب سطحی در استان 30 لیتر در ثانیه بود در حالی که امروز ظرفیت بالایی در حدود 2700 لیتر در ثانیه برای آب شهری در اختیار است.

وی افزود: در بخش آب شرب با وجود مشکلات و محدودیت‌های مالی شرکت‌های زیرمجموعه از محل درآمد خود و بخش خصوصی استفاده کردند و بخش آب و فاضلاب شهری استان بیش از 70 میلیارد تومان به روش B.O.T در فاضلاب و بیش از 35 میلیارد تومان از منابع تبصره 2 و 3 و درآمدهای شرکت صرف برنامه‌ریزی و تامین هزینه شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی تصریح کرد: سند آب شرب و صنعت استان مرکزی تدوین شده که به زودی تقدیم وزارت نیرو می‌شود.

خلیلی بیان کرد: برنامه‌ریزی آبفا در بخش فاضلاب، پوشش 70 درصدی در استان مرکزی است که این مهم تا پایان امسال محقق می‌شود و همچنین در بخش آب روستایی وضعیت نسبتا مناسبی وجود دارد اما نبود سرمایه‌گذاری برنامه ریزی‌را لغو نمی‌کند.

وی ادامه داد: با وجود اینکه مشکلات تمام شدنی نیست به دنبال ایجاد نگرانی برای شهروندان نیستیم و با برنامه‌ریزی و استراتژی درست در استان مشکل ویژه‌ای نداریم.

مدیرعامل شرکت آبفای استان مرکزی عنوان کرد: مجبوریم آب را بازچرخانی کنیم این در حالی است که در اراک خروجی تصفیه‌خانه بیش از یک هزار و 200 لیتر در ثانیه آب تصفیه شده و در استان 50 میلیون مترمکعب آب تصفیه شده در اختیار است که بخش عمده‌ای به صنعت و توسعه فضای سبز و کشاورزی و گلخانه‌ها اختصاص دارد و به وسیله یک برنامه‌ریزی می‌توان چندین بار از این آب استفاده کرد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت