دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۵:۲۸:۰۹

سفیر آلمان با سابقه اطلاعاتی نمی بایست مورد تایید قرار می گرفت/باید با هر اقدام خلاف امنیت ملی با جدیت برخورد شود

منصوری نماینده مجلس دهم گفت: با توجه به سابقه سفیر آلمان در ایران، نمی بایست این فرد مورد تایید دستگاه های مربوطه در ایران قرار می گرفت و هر فردی که بخواهد در داخل خاک ایران تصمیماتی بگیرد یا قدم هایی را بردارد که بر ضد منافع ملی و نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد، بایستی با قاطعیت با آن برخورد شود.

نماینده مردم ساوه در مجلس شورای اسلامی:

سفیر آلمان با سابقه اطلاعاتی نمی بایست مورد تایید قرار می گرفت/باید با هر اقدام خلاف امنیت ملی با جدیت برخورد شود

چند سالی است که فردی به نام برشتولد به عنوان سفیر آلمان در ایران فعالیت می کند.

روز دوشنبه ۱۵ اردیبهشت۹۹، روزنامه سراسری وطن امروز در گزارشی مدعی شد این فرد سابقه ی اطلاعاتی دارد و از نیروهای رده بالای اداره اطلاعات آلمان (BND) محسوب می شود. موضوعی دیگری که در این گزارش به آن اشاره شده بود، حضور برشتولد به عنوان دیپلمات سفارت آلمان در رژیم صهیونیستی و رابطه خوب او با موساد است.

در ادامه وطن امروز می نویسد: ” برشتولد از افسران ارشد اطلاعاتی آلمان است که حلقه‌های مشترک با سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی را رهبری کرده و چند سال نیز به عنوان دیپلمات در سفارت آلمان در تل‌آویو بوده است. برشتولد اگر در تل‌آویو به عنوان یک دیپلمات فعال بوده، حالا در تهران به عنوان سفیر آلمان، دست‌های بازتری برای پیگیری اقدامات خود دارد.

این سوابق جاسوسی-اطلاعاتی سفیر فعلی آلمان می تواند خطر زیادی برای جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.

حال سوال اصلی اینجاست که چرا وزارت خارجه ایران، مانع پذیرش این فرد امنیتی به عنوان سفیر درتهران نشده است؟

منصوری نماینده مجلس دهم:

سفیر آلمان که سابقه اطلاعاتی دارد، نمی بایست مورد تایید قرار می گرفت

محمدرضا منصوری نماینده مردم ساوه در مجلس شورای اسلامی ، در خصوص اقدامات تحریک آمیز کشور آلمان علیه امنیت ملی و منطقه ای جمهوری اسلامی ایران، گفت: همانطور که از سابقه کشورهای غربی در مواجهه با ایران در مسائل مختلف از جمله برجام مشخص است، این کشورها هیچگاه به عهد خود وفا نکردند و قصد دوستی با کشور ما را ندارند.

وی با اشاره به اقدامات تحریک آمیز آلمان در قرار دادن عضو ارشد اطلاعاتی خود به عنوان سفیر در ایران، گفت: تحرکات کشورهای غربی و خصوصا آلمان در ظاهر برای اعتمادسازی است ولی در عمل باید دقت بیشتری در تمامی مراودات خود با این کشور ها داشته باشیم چرا که ایران کشوری پهناور، بزرگ و مستقل است و هر کشور یا فردی که بخواهد در داخل خاک ایران تصمیماتی بگیرد یا قدم هایی را بردارد که بر ضد منافع ملی و نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد، بایستی با قاطعیت با آن برخورد شود.

منصوری اضافه کرد: لذا به نظر می رسد با توجه به سابقه سفیر آلمان در ایران، نمی بایست این فرد مورد تایید دستگاه های مربوطه در ایران قرار می گرفت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید به این نکته توجه داشت که کشورهای غربی و آمریکا هیچگاه کنار ایران نبوده اند و به تعهدات خود عمل نکرده اند و نباید انتظار توافقی برد برد با این کشورها در هیچ مسئله ای را داشت.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت