چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۰:۲۴:۱۸

سرما و برف نیمی از مزارع جو و بخش اعظم محصولات سردرختی ساوه را از بین برد

رئیس اداره جهاد کشاورزی ساوه گفت: سرما و بارش برف در شب گذشته باعث از بین رفتن ۵۰ درصد از مزارع جو و همچنین آسیب شدید به بخش اعظم محصولات سردرختی باغات میوه این شهرستان شد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی ساوه:

سرما و برف نیمی از مزارع جو و بخش اعظم محصولات سردرختی ساوه را از بین برد

«حسن شریفی» گفت: طبق گزارش های دریافتی از مناطق مختلف شهرستان ساوه به خصوص نوبران و غرق آباد، سرمای نزدیک به صفر درجه و بارش برف و تگرگ باعث تخریب نیمی از مزارع هشت هزار هکتاری جو شده است.
وی افزود: در مزارع گندم برخلاف جو به دلیل اینکه به مرحله خوشه زدن نرسیده است، شدت خسارت کمتر است.
رئیس جهاد کشاورزی ساوه گفت: سرما و برف سبب خوابیدن ساقه محصولات زراعی مانند جو و گندم می شود اما شدت این اتفاق در مزارع گندم به این دلیل که هنوز به مرحله خوشه نرسیده، کمتر است.
شریفی گفت: به احتمال زیاد محصولات سردرختی باغات به خصوص بادام که شکوفه داده اند نیز به دلیل سرما و بارش برف از بین رفته اند.
وی همچنین خسارت به باغات انار در بخش مرکزی ساوه را محتمل عنوان کرد و افزود: تا روز شنبه هفته آینده بررسی های جامعی در این مورد انجام خواهیم داد و گزارش کامل خسارت های وارده به مزارع و باغات شهرستان ساوه را اعلام خواهیم کرد.

در شهرستان ساوه ۱۳۵ هزار هکتار از اراضی زیر کشت محصولات زراعی و باغی قرار دارد و سالانه ظرفیت تولید ۶۰۰ هزار تن انواع محصولات بخش کشاورزی امکانپذیر است.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت