جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۸:۱۶:۲۳

چرا سرمایه‌های قابل تزریق به صنعت، پاداش میلیاردی برای برخی افراد می شود؟

دبیراول کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم گفت: چرا سرمایه ای که باید برای رونق تولید و حل مشکلات به صنعت کشور تزریق شود، به یکی از اعضای بازنشسته بانک مرکزی به عنوان پاداش یک میلیارد تومانی اهدا می شود؟

گلایه آصفری از نگاه وارداتی دولت

چرا سرمایه‌های قابل تزریق به صنعت، پاداش میلیاردی برای برخی افراد می شود؟

سرمایه‌های قابل تزریق به صنعت

چرا سرمایه‌های قابل تزریق به صنعت، پاداش میلیاردی برای برخی افراد می شود؟

محمدحسن آصفری، نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس نهم در گفتگو با خبرنگار نسل فردا؛ در خصوص اوضاع صنعت استان مرکزی گفت: اوضاع صنعت در استان مرکزی همانند صنعت سایر استان‌ها وضعیت خوبی ندارد.

وی افزود: شهرک‌های صنعتی استان به شهرک ارواح تبدیل شده است و ۲۶۰۰ واحد صنعتی استان مرکزی با کمتر از ۵۰ درصد از ظرفیت‌های خود در راستای تولید فعالیت دارند.

آصفری اظهار کرد: اغلب کارخانجات استان به انبار و سوله‌هایی بلااستفاده تبدیل‌شده و بر روی دستگاه‌های گران‌قیمتی که می‌توانند کشور را از واردات بی‌رویه بی‌نیاز کنند، گرد و خاک نشسته است.

نماینده سابق مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از کارخانجات در پرداخت هزینه‌های آب، برق و گاز خود مانده‌اند، پرداخت حقوق کارگران که جای خود دارد. این کارخانجات با حقوق عقب‌افتاده‌ کارگری مواجه‌ بوده و برخی از کارگران در همین استان مرکزی ۱۰ ماه است که حقوق خود را دریافت نکرده‌اند.

نه چرخ زندگی مردم می چرخد نه چرخ سانتریفیوژها/هپکو و واگن پارس تبدیل به انبار و سوله شده اند

آصفری با اشاره به وعده‌های انتخاباتی قبل از انتخابات دولت و روند عملی کردن آن‌ها اظهار کرد: دولت قبل از انتخابات وعده‌هایی از قبیل ایجاد اشتغال، رونق تولید و رونق سفره‌ مردم داد. قبل از برجام نیز گفتند هم چرخ سانتریفیوژها خواهد چرخید و هم چرخ زندگی مردم.

دبیراول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم اضافه کرد: اما امروز مشاهده می‌کنیم که هیچ‌کدام از وعده‌های انتخاباتی دولت محقق نشده است؛ نه چرخ سانتریفیوژ می‌چرخد و نه چرخ زندگی مردم. خط تولید کارخانه‌های مطرح کشور نظیر واگن پارس استان مرکزی، با کمتر از ۳۰ درصد در حال فعالیت بوده و هپکو نیز به انبار و سوله‌ای برای نگهداری ابزارآلات تبدیل شده است.

نگاه وارداتی دولت صنعت کشور را فلج کرده است

نماینده سابق مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، دولت را مقصر رکود تولید در کشور دانست و گفت: دولت برنامه و تدبیری برای تولید و اشتغال ندارد، و نگاه وارداتی دولت به کشورهای دیگر، صنعت کشور را فلج کرده است. چرا باید موادی مانند رب گوجه‌فرنگی و مربا وارد شود و به خاطر این اجناس مبالغ هنگفت ارز از کشور خارج شود؟

آصفری افزود: دولت همت و برنامه‌ مدونی ندارد و تسهیلات لازم را در اختیار کارخانه‌ها قرار نمی‌دهد. در واقع اقتصاد مقاومتی که بارها توسط مقام معظم رهبری گوشزد شده، از سوی دولت‌مردان فقط روی کاغذ است.

نجومی بگیران همچنان در حمایت دولت هستند

وی با اشاره به حقوق‌های نجومی اظهار کرد: چرا باید یکی از اعضای بازنشسته بانک مرکزی، ۱ میلیارد تومان پاداش بگیرد و یک هفته بعد از بازنشستگی نیز عضو هیئت‌مدیره یکی از مجموعه‌های دولتی شود؟ در حالی که اگر این پول‌ها به صنعت و تولید کشور تزریق شود، قطعاً بسیاری از مشکلات نیز حل خواهد شد.

نگاه همه مسئولان به رونق تولید داخلی باشد/ واردات به حداقل برسد

دبیراول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم راهکار برون‌رفت از فضای رکود رونق کشور را برنامه‌ریزی و تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و تاکید کرد: دولت باید برنامه مناسبی داشته باشد، در حالی که مسئولان در کشور برنامه‌ مدونی در این راستا ندارند. نگاه همه‌ مسئولان باید به تولیدات و کارخانه‌های داخلی باشد و واردات به حداقل ممکن برسد.

سه قوه باید با همکاری و اتحاد، مشکلات مردم را حل کنند

وی در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر دولت، سایر قوا نیز باید با اتحاد و همبستگی در حل مشکلات کشور سهیم شوند. مجلس با وضع قوانینی در راستای حمایت از تولیدات داخلی و قوه‌ قضاییه برای برخورد قاطع با مفسدین بزرگ اقتصادی، رانت‌خواران و نجومی بگیرانی که خون مردم را در شیشه کرده‌اند، می‌توانند مشکلات کشور را حل‌وفصل کنند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت