سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت: ۱۱:۲۰:۵۰

سرمازدگی، تولید جو در کمیجان را 30 درصد کاهش داد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کمیجان گفت : بروز پدیده سرمازدگی در این شهرستان تولید محصول جو را در سال زراعی جاری 30 درصد کاهش داد.

سرمازدگی، تولید جو در کمیجان را 30 درصد کاهش داد

تولید جو

سرمازدگی، تولید جو در کمیجان را 30 درصد کاهش داد

مهدی حاجیلو روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سطح زیر کشت جو در کمیجان، یک هزار و 850 هکتار است که در سال جاری به دلیل سرمازدگی نسبت به سال گذشته با میانگین 2 تن در هکتار شاهد کاهش 30 درصدی هستیم.
وی پیش بینی کرد:در سال زراعی جاری بیش از سه هزار و 700 تن جو در اراضی کمیجان تولید شود.
مدیر جهاد کشاورزی کمیجان خاطرنشان کرد: خرید محصول جو تولیدی کمیجان برای دومین سال متوالی با قیمت تضمینی و در بورس محصولات کشاورزی انجام می شود و همچنین در سال جاری قیمت تضمینی گندم مبلغ 10 هزار و سی ریال برای هر کیلوگرم مشخص شده است.
حاجیلو گفت: اطمینان کشاورزان از خرید محصول، پرداخت قیمت تضمینی محصول توسط بورس و بقیه آن توسط دولت، تحرک اقتصادی و کشاورزی پویا به علت حذف دلالان و حصول آمار خرید، تولید محصول کشاورزی و رسیدن به آمار دقیق که مبنای برنامه ریزی است از جمله موارد خرید به شیوه تضمینی است.
وی اظهار کرد: جو نام علمی یکی از غلات یک ساله و از خانواده گرامینه است که خاستگاه آن در دامنه های کوهای زاگرس است و در ایران نیز بعد از گندم بیشترین سطح زراعی را شامل می شود.
مدیر جهاد کشاورزی کمیجان خاطرنشان کرد: برداشت جو به صورت مکانیزه از 28 خرداد ماه جاری در شهرستان آغاز شده و هم اکنون نیز در حال انجام است.
کمیجان از توابع استان مرکزی و دارای 39 هزار نفر جمعیت است که در 101 کیلومتری اراک واقع شده است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت