یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۱:۳۶:۰۷

سرعت باد در استان مرکزی به بیش از ۹۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد

مدیرکل هواشناسی استان مرکزی گفت: امروز در استان مرکزی شاهد رگبار هستیم، این درحالی است که وزش باد تا پایان هفته مهمان استان مرکزی است و سرعت آن امروز به بیش از ۹۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

مدیرکل هواشناسی استان مرکزی؛

سرعت باد در استان مرکزی به بیش از ۹۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد

سرعت باد در استان مرکزی

سرعت باد در استان مرکزی به بیش از ۹۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد

مرتضی ذوالفقاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم ، با اشاره به وضعیت جوی استان اظهار داشت: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده امروز آسمان استان مرکزی با رگبار و احتمال رعد و برق همراه است و همچنین در کنار بارش باران پیش‌بینی وزش باد هم شده است.

وی افزود: با توجه به بررسی نقشه‌های هواشناسی مشاهده شده، از نواحی غربی گرد و خاک وارد کشور شده که مناطق جنوبی تحت تاثیر این گرد و خاک قرار می‌گیرند و ارتباطی به استان مرکزی ندارد و در استان مرکزی تنها انتظار وزش تندباد و باران شدید پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان مرکزی تصریح کرد: امروز در استان مرکزی شاهد رگبار هستیم، این درحالی است که وزش باد تا پایان هفته مهمان استان مرکزی است و سرعت آن امروز به بیش از 90 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

ذوالفقاری بیان کرد: با توجه به اینکه بارش‌ها رگباری هستند در نتیجه در بازه زمانی به نسبت کوتاه می‌تواند سبب ایجاد روان‌آب و سیلاب ناگهانی شود که درحال حاضر بارش باران در مناطق مستعد از جمله در رودخانه‌های فصلی و دره‌های کوهستانی پرشیب و معابر، آبگرفتگی را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: سامانه بارشی تا عصر امروز در نواحی مرکزی و غربی کشور از جمله استان مرکزی ادامه دارد و دمای هوا هم در حدود چهار تا پنج درجه کاهش پیدا می‌کند.

مدیرکل هواشناسی استان مرکزی عنوان کرد: دمای اراک در گرمترین ساعات در 24 ساعت گذشته به 21 درجه بالای صفر و در خنک‌ترین ساعات به 6.6 درجه بالای صفر رسید و علاوه بر آن حداقل دمای استان با 4 درجه بالای صفر مربوط به خنداب بوده و  همچنین حداکثر دما با 25.6 درجه بالای صفر در ساوه به ثبت رسید و برای فردا هم کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت