شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۳:۱۶:۵۴

سردار غیب‌پرور : خدمت به مردم لازمه انقلابی بودن است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: یکی از اقدامات انقلابی در بسیج، خدمت به مردم است. برای انقلابی بودن باید خادم مردم باشیم و بیش از این در حوزه خدمت‌رسانی فعال باشیم.

سردار غیب‌پرور : خدمت به مردم لازمه انقلابی بودن است

به نقل از خبرگزاری بسیج، سردار غلام‌حسین غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین، در دومین روز از اردوی رزمی فرهنگی عاشقان روح‌الله که با حضور فرماندهان پایگاه‌ها، حوزه‌های مقاومت و پاسداران سپاه روح‌الله استان مرکزی در محل تیپ مردم پایه ۷۱ روح‌الله برگزار شد با اشاره به هویت و ماهیت انقلاب اسلامی گفت: حضرت امام خمینی(ره) با نهضت اسلامی خود بار دیگر اسلام را احیا کرد.

 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: اگر انقلاب اسلامی در سال ۵۷ اتفاق نیافتاده بود همچنان هم مورد تحقیر همگان بودیم و احدی جرأت نمی‌کرد در این کشور از دین خدا دم بزند؛ اما امام خمینی(ره) بود که با فریاد خود ما را بیدار کرد.

 

وی شرط عزت کشور را در انقلابی بودن دانست و افزود: برای حفظ این انقلاب هزینه‌های بسیاری شده است و بی‌شک آینده درخشان کشور در انقلابی بودن است. اما برخی راه را گم کرده و تعالی و پیشرفت کشور را در جای دیگر جستجو می‌کنند.

 

سردار غیب‌پرور در ادامه با اشاره به نقش بسیج در مسیر انقلاب اشاره کرد و گفت: بسیج به مانند یک اسکله است که هر جای انقلاب بلرزد باید آن بخش را به بسیج وصل کرد تا امواج آب آن را با خود نبرد، بسیج باید در همه عرصه‌ها حضور داشته باشد. از این‌رو می‌طلبد که در ابتدای امر بدانیم که بسیج در انقلاب اسلامی در کجا قرار دارد؟ اگر ندانیم در چه موقعیتی  هستیم، دچار بلای بزرگ روزمرگی شده و شور، نشاط و پیشرفت از زندگی ما گرفته می‌شود.

 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه بایستی ظرف بسیج را وسیع‌تر ببینیم، تصریح کرد: بسیجی بودن فقط به داشتن پرونده در پایگاه نیست. بسیجی کسی است که دلداده ولایت، شهدا و ارزش‌هاست حتی اگر در پیش ما پرونده نداشته باشد.

 

سردار غیب‌پرور ادامه داد: جامعه امروز ما به بهجت، نشاط و امید نیاز دارد. لذا امید بخشی از اقدامات مهم بسیج است چراکه علی‌رغم اقدامات بسیاری که در دوران انقلاب اسلامی شده است، عده‌ای برای مردم آیه یأس می‌خوانند و گویا تعمد دارند که شیرینی نعمت‌های انقلاب در کام مردم ننشیند.

 

وی افزود: ذکر نعمات انقلاب اسلامی ذکر «الله» است و کوتاهی ما در بیان این نعمات باعث شده که رهبر معظم انقلاب، خودشان در ابتدای سال در حرم امام رضا (علیه السلام) به بیان نعمت‌های انقلاب بپردازند.

 

سردار غیب‌پرور با تاکید بر اینکه بسیج در هر عرصه‌ای باید شاخص باشد، گفت: یکی از اقدامات انقلابی در بسیج، خدمت به مردم است. برای انقلابی بودن باید خادم مردم باشیم و بیش از این در حوزه خدمت‌رسانی فعال باشیم.

 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به ویژگی‌های فعالیت بسیج گفت: صدق در گفتار و عمل از ویژگی‌ها و الزامات کار بسیج است. امروز هم برای مقابله با جنگ نرم دشمن باید به مانند عرصه‌های دیگر تلاش کنیم و بدانیم که کار فرهنگی با کار تبلیغی متفاوت است. در کار فرهنگی باید عمق لازم را داشته باشیم و لازمه کار عمیق، تفکر و اندیشیدن است.

 

وی با انتقاد از جزیره‌ای عمل کردن در بسیاری از امور، هم افزایی را از دیگر الزامات کار انقلابی عنوان کرد و افزود: در سال‌های ابتدای پیروزی انقلاب، مساجد کانونِ جوشان نیروهای انقلابی بود و تلاش ما باید بر رونق نماز جماعت، محوریت امام جماعت و حل مشکلات مردم در مساجد متمرکز شود.

 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در بخش دیگر سخنان خود شهدای مدافع حرم را از مصادیق امید بخشی و اعتماد آفرینی در جامعه دانست و گفت: شهدای مدافع حرم این باور را در مردم به وجود آوردند که روحیه بسیج و سپاه همان روحیه دوران دفاع مقدس است. ضمن اینکه بنده در بین خانواده‌های شهدای مدافع حرم یک مورد سراغ ندارم که دچار تردید باشد.

انتهای پیام/س

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت