سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۸:۱۶:۲۸

ساکنین کوی کوثر اراک: آقای شهردار ما اتوبوس نداریم!

ساکنین کوی کوثر اراک از شهردار اراک به خاطر عدم خدمات‌دهی شهری به این شهرک به شدت انتقاد کردند.

نارضایتی ساکنین کوی کوثر اراک از شهرداری و شورای شهر ؛

ساکنین کوی کوثر اراک: آقای شهردار ما اتوبوس نداریم!

کوی کوثر اراک

 ساکنین کوی کوثر اراک: آقای شهردار ما اتوبوس نداریم!

حدود چهار سال از بهره‌برداری نخستین واحدهای کوی کوثر اراک می‌گذرد و همچنان ساکنین این شهرک چشم انتظار دریافت حداقل‌ترین خدمات شهری از جمله وسایل حمل و نقل عمومی هستند.

پروژه کوی کوثر اراک با یک هزار و 236 واحد مسکونی به همت بنیاد مسکن در زمینی به وسعت 67 هکتار در شمال منطقه سنجان احداث و در سال 94 به متقاضیان واگذار شد.

 این شهرک با هدف خانه‌دار شدن اقشار کم درآمد و متوسط جامعه  و همچنین سرزیر بخشی از جمعیت شهری اراک احداث و ظرف مدت کوتاهی در اختیار متقاضیان قرار گرفت، این درحالی است که با گذشت چندین سال از واگذاری واحدهای مسکونی آن ساکنین این منطقه هنوز از نبود امکانات اولیه مانند اتوبوس و تاکسی رنج می‌برند و از شهردار اراک به خاطر کوتاهی در خدمات‌رسانی به این منطقه گله‌مند هستند.

 گناه ساکنین کوی کوثر اراک چیست؟

یکی از ساکنین کوی کوثر اراک در این  رابطه خبرنگار فارس در اراک می‌گوید: از شهردار اراک سوال دارم که گناه ساکنین این منطقه چیست که نباید از خدمات شهری بهره ببرند.

زهرا میرزایی بیان می‌کند: کودکم بیمار است و باید برای گفتاردرماتی و کاردرمانی هفته‌ای چند بار به مراکز درمانی مراجعه کنم، اما از آنجا که در این شهرک چنین خدماتی پیش‌بینی نشده ناچار هستم به مراکز سطح شهر بروم، نبود ایستگاه اتوبوس و تاکسی موجب شده رانندگان شخصی نیز گستاخ‌تر شده و هر قیمتی که می‌خواهند از مسافر بستانند.

وی تصریح می‌کند: اعضای شورای شهر کجا هستند، چرا به عنوان نمایندگان مردم که رای خود را از آنها دارند حتی یک بار هم به این منطقه سر نزده و از مشکلات بی‌خبر هستند، چرا از شهرداری که خود انتخاب کرده‌اند بابت این کوتاهی بازخواستی نمی‌کنند، مگر ساکنین این شهرک روستایی هستند که از خدمات شهری بی‌بهره‌ مانده‌اند.

در سرما و گرما هیچ خبری از اتوبوس و تاکسی نیست

یکی دیگر از ساکنین کوی کوثر اراک نیز می‌گوید: واقعا ظلم است که مردم هزینه‌های خدمات شهری بدهند اما هیچ خدماتی دریافت نکنند، ساکنین کوی کوثر درست است تقریباً در مکانی دور از مرکز شهر  سکونت دارد، اما آیا این منطقه جز شهر محسوب می‌شود یا خیر؟ چرا روستای مرزیجران که یک روستا است باید از اتوبوس شهری برخوردار باشند، اما ساکنین این شهرک فاقد کم‌ترین خدمات شهری باشند.

رضا حجت‌الهی می‌افزاید: دستگاه‌های مربوطه ساکنین این شهرک را همچون تبعیدی‌‌ها به حال خود رها کرده و هیچ خدماتی نمی‌دهند، مردم برای آمدن به شهرک دو کیلومتر پیاده‌روی می‌کنند، در سرما و گرما هیچ خبری از اتوبوس و تاکسی نیست.

آقای شهردار بی‌زحمت خدمتی هم به این منطقه ارائه کند

یکی از ساکنان کوی کوثر می‌گوید:از ابتدای سکونت تا به حال هیچ‌گونه خدمات‌دهی وسایل نقلیه عمومی در کوی کوثر به صورت مستمر وجود نداشته است، مگر غیر از این است که شهردار باید به ساکنین محدوده شهری خدمات شهری ارائه دهد؟ چرا هیچ کس بابت کوتاهی شهرداری در خدمات‌دهی به مردم این منطقه از او بازخواست نمی‌کند، ما هم که صدایمان به جایی نمی‌رسد، حتما باید تجمع کرده و دست به اعتراض بزنیم تا آقای شهردار زحمتی به خود داده و خدمتی هم به این منطقه ارائه کند.

وی افزود: چندین سال از واگذاری این واحدها سپری شده، اما هنوز هیچ خبری از اتوبوس و تاکسی نیست و پیرمرد و پیرزن، بیمار و زنان باردار ساکن در منطقه یا باید برای ترددهای خود پول آژانس داده و یا چند کیلومتر پیاده‌روی کنند تا به خیابان اصلی برسند.

عدالت در ارائه خدمات شهری کجاست

یکی دیگر از شهروندان نیز بیان می‌کند: ساکنین کوی کوثر برای انجام کارهای روزمره خود باید مسافت زیادی را تا رسیدن به خیابان اصلی پشت سر بگذرانند، چرا هیچ خبری از مدیریت شهری در این منطقه نیست و شهردار عدالت را در خدمات‌دهی رعایت نمی‌کند.

رضایی می‌گوید: مسئولان سازمان اتوبوسرانی شهرداری اراک مدعی هستند برای ارائه خدمات به این شهرک باید بنیاد مسکن این مکان را در اختیار شهرداری قرار دهد، تا شهرداری  بتواند ارائه خدمات کند، چرا مردم باید چوب عدم تعامل بین شهرداری و بنیاد مسکن را بخورند.

 پیگیری‌های بی‌نتیجه بنیاد مسکن

 مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی نیز می‌گوید: تاکنون چندین بار از شهردار اراک برای ارائه خدمات حمل و نقل به این منطقه درخواست داشتیم، اما متأسفانه تاکنون هیچ‌گونه اقدام عملی انجام نشده است.

محمدرضا رضافرح می‌‌کند: با اتوبوسرانی مکاتباتی کردیم که حداقل چند ایستگاه‌ها را از مسیر اتوبوس‌‌های ضامنجان به این شهر اختصاص دهد، اما یکی می‌گوید چشم، یکی می‌گوید سربالایی دارد، دیگری می‌گوید توجیه ندارد و این مسائل موجب شده همچنان مردم از خدمات شهری محروم بمانند، این در حالی است که شهرداری 30 درصد از کاربری‌های مسکونی این منطقه در اختیار دارد و از محل فروش آنها برای خود درآمد کسب می‌کند، ضمن اینکه بنیاد مسکن حدود 7 میلیارد تومان بابت دریافت پروانه مجتمع سپاس پرداخت کرده است که شهرداری را موظف به خدمات‌دهی به منطقه می‌کند.

 

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت