جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۷:۰۹:۱۸

ساوه، میزبان مسابقات رزم گیلما انتخابی تیم ملی

بخاطر درخشش ساوه در مسابقات گذشته، توانستیم میزبانی مسابقات قهرمانی این رشته انتخابی تیم ملی را که در مردادماه سال جاری برگزار می شود برای ساوه بگیریم.

رئیس هیات رزم گیلمای استان مرکزی گفت:

ساوه، میزبان مسابقات رزم گیلما انتخابی تیم ملی

مسابقات رزم گیلما

ساوه، میزبان مسابقات رزم گیلما انتخابی تیم ملی

به نقل از نار خبر، از زمان پیدایش اقوام ایرانی، یکی ازمواردی که درفعالیتهای اجتمایی آنان به آشکار مشهود بوده است، فعالیت انواع رشته های ورزشی در اقصی نقاط ایران پهناور بوده ایم و بامراجعه به کتب تاریخی وحتی آثار باستانی در موزه ها می توان به این حقیقت دست یافت.

فنون رزم گیلما یکی از ورزش های بومی گیلان و مازندران است که با داشتن قابلیت فنی بسیاربالا از یک سو و متفاوت بودن آن باتمام رشته های رزمی دنیا از سوی دیگر توانسته در سراسر کشور و چندین کشور فعالیت کند.

شاهرخ کرمی رئیس هیات رزم گیلمای استان مرکزی با اشاره به استعداد خوب ساوه در این ورزش گفت: بخاطر درخشش ساوه در مسابقات گذشته، توانستیم میزبانی مسابقات قهرمانی این رشته انتخابی تیم ملی را که در مردادماه سال جاری برگزار می شود برای ساوه بگیریم.

وی افزود: تیم هفت نفره ساوه برای نخستین بار در رقابت های قهرمانی کشور در سال گذشته شرکت کرد و توانست  سه مدال برنز و یک مدال نقره کسب کند.

کرمی بیان کرد: با توجه به فعالیت این رشته ورزشی زیر مجموعه رشته های رزمی، استان هایی که مایل به اعزام تیم برای مسابقات هستند می توانند به فدراسیون کونگ فو مراجعه کنند.

وی ادامه داد: این مسابقات حکم نتخابی تیم ملی رزم گیلما را دارد و نفرات برتر برای مسابقات قهرمانی آسیا که بهمن ماه امسال به میزبانی احتمالی مشهد برگزار می شود، اعزام می شوند.

رئیس هیات رزم گیلمای استان مرکزی با اشاره به عمر یکساله این ورزش در ساوه اظهار کرد: این استان بخصوص شهرستان ساوه در این رشته رزمی، استعداد درخشانی دارند و حمایت بیشتر مسئولین می تواند به شکوفایی هر چه بیشتر استعدادها کمک کند.

وی ادامه داد: تمهیدات لازم برای تامین سالن و خوابگاه تیم های مهمان توسط اداره ورزش و جوانان ساوه فراهم می شود.

کرمی در خصوص تیم ها گفت: با توجه به میزبانی ساوه ، دو تیم ساوجی در این رقابت ها شرکت می کنند و مسابقات نیز در هشت وزن شامل رده های سنی بزرگسال و نوجوانان برگزار می شود.

وی افزود: پیش بینی می شود ۱۵ تیم در این مسابقات در دو بخش آقایان و بانوان شرکت کنند.

این مسئول هیات ورزشی گفت: این ورزش ریشه دار گیلان و مازندران براساس قوانین خاص و با لباس مخصوص شامل کلاه، دستکش، تی شرت و شلوار پهلوانی در سالن و بر روی تشک برگزار می شود .

وی افزود: این رشته از سال ۱۳۸۹ در ایران توانست به صورت سازمان یافته تر از گذشته زیر نظر فدراسیون کونگ فو و هنرهای رزمی فعالیت خود را آغاز کند و هم اکنون ورزشکاران بیش از ۲۰ کشور دنیا در این رشته فعالیت می کنند.

کرمی تصریح کرد: امروزه رزم گیلما ازشمال کشور به سایر استانها وحتی سایرکشورهای جهان توسعه یافته است که نمونه بارزآن؛ برگزاری دوره های مربیگری وداوری بین المللی با ادبیات و گویش بومی در آکادمی ملی المپیک ایران، برگزاری مسابقات بین المللی رزم گیلما در ایران ،حضورتیم ملی رزم گیلما درمسابقات جهانی شیراز و…که همه حکایت از این دارد که هنر رزم گیلما جای خود را درسایراستانهای کشور و حتی سایر کشورها در پنج قاره جهان بازکرده است.

انتهای پیام/ش

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت