جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۸:۳۹:۳۰

ساماندهی سامانه “کارا” در استان مرکزی مورد توجه قرار گیرد

سرپرست هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی گفت: ساماندهی سامانه “کارا” در استان مرکزی مورد توجه قرار گیرد.

ساماندهی سامانه “کارا” در استان مرکزی مورد توجه قرار گیرد

سامانه "کارا"

ساماندهی سامانه “کارا” در استان مرکزی مورد توجه قرار گیرد

به نقل ازخبرگزاری تسنیم،سعید فرخی ظهر امروز در نشست اقتصاد مقاومتی در تفرش اظهار داشت: امروز قانون اشتغال روستایی در کشور با موارد و بحث‌های مختلفی همراه بوده که وجود این قانون اتفاق بسیار خوبی در کشور است که در صورت تصویب این قانون تسهیلات ارزان‌قیمتی به کشاورزان اعطا می‌شود.

وی افزود: لازم است این موضوع با دقت بالایی از سوی مسئولان مورد توجه قرار گیرد و به منظور این بحث کمیته‌های فنی در شهرستان‌ها تشکیل شده و به بررسی موارد موجود در این زمینه و تصویب طرح‌ها بپردازند.

سرپرست هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی تصریح کرد: به منظور جلوگیری از ایجاد توقعات بالا در میان مردم برای دریافت تسهیلات لازم است که مسئولان و مدیران متولی در این بخش اطلاع‌رسانی دقیقی را در این زمینه داشته باشند.

فرخی بیان کرد: همچنین موضوع تسریع در پاسخ‌گویی به مردم باید مورد توجه ویژه قرار گیرد تا مردم بتوانند در اسرع وقت از چگونگی دریافت این تسهیلات و شرایط حاکم بر این موضوع مطلع شوند.

وی ادامه داد: این آگاهی‌بخشی‌ها باید به گونه‌ای باشد که متقاضیان پیش از ورود به مرحله ثبت نام در سامانه کارا پیش شرایط و تصویب دستگاه اجرایی را پیموده باشند.

سرپرست هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی عنوان کرد: در راستای اجرای سامانه کارا توسط وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی گلایه داریم، قرار بود این سامانه توسط دستگاه‌های اجرایی و بعد از تصویب طرح مورد نظر واگذار شود اما متاسفانه عرضه آن مطابق روند تصویب آن نیست.

فرخی اضافه کرد: قرار گرفتن این سامانه برخلاف آئین‌نامه ابلاغ شده در دسترس مردم انتظارات آنها را بالا می‌برد که پیگیر برطرف‌سازی و توقف این روند می‌شویم.

وی افزود: بنابراین به منظور سوءاستفاده برخی از افراد تلاش می‌کنیم این وضعیت ساماندهی شود متاسفانه گزارش‌هایی به دست رسیده که به منظور ثبت نام در این سامانه مبالغ زیادی از مردم در استان گرفته می‌شود.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت