جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۲:۲۱:۳۴

سال 97 سال پرکاری برای استان مرکزی است آینده اقتصاد ایران در گرو مشارکت بخش خصوصی و دولتی

استاندار مرکزی آینده اقتصاد ایران را در گرو همکاری و مشارکت بخش خصوصی و دولتی دانست.

آقازاده:

سال 97 سال پرکاری برای استان مرکزی است آینده اقتصاد ایران در گرو مشارکت بخش خصوصی و دولتی

آینده اقتصاد ایران

سال 97 سال پرکاری برای استان مرکزی است/آینده اقتصاد ایران در گرو مشارکت بخش خصوصی و دولتی

استاندار مرکزی آینده اقتصاد ایران را در گرو همکاری و مشارکت بخش خصوصی و دولتی دانست.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، سیدعلی آقازاده در جریان سفر به شهرستان زرندیه در نشستی با اهالی رسانه اظهار کرد: در ایام دهه فجر به همه شهرستان های استان سفر کردیم و استقبال خوب مردم از خدمتگزاران باعث دلگرمی مسئولان شد.

وی سفر دوباره به زرندیه را نشانگر اهمیت این شهرستان دانست و افزود: سفر وزیر صنایع هم برکات زیادی برای استان داشت و قدم کوچکی برای خدمت به مردم برداشته شد.

آقازاده گفت: استان مرکزی ظرفیت بالایی در خصوص کشاورزی و صنعت دارد و هر چقدر بتواند سرمایه گذاری بخش خصوصی را گسترش دهد در اقتصاد موفق تر عمل کرده است.

وی با بیان اینکه دولت هم باید با تامین زیرساخت ها زمینه را برای حضور بخش خصوصی مهیا کند، افزود: کمتر از پانصد میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان در طول عمر انقلاب صورت گرفته و در حدود نیمی از برنامه های پیش بینی شده در این حوزه است.

وی اظهار کرد: امید داریم در سال آینده رقم خوبی را در سرمایه گذاری خارجی داشته باشیم و استانی بهره مند از سرمایه گذاری داخلی و خارجی داشته باشیم.

آقازاده سال آینده را سالی پرکار دانست و گفت: کارنامه استان در سال 97 بهتر از سال 96 خواهد بود و افق دید ما عملکرد بهتر با برنامه ریزی مناسب است و بدنبال برنامه ریزی دقیق در استانداری هستیم.

وی با بیان اینکه در دهه فجر در شهرستان زرندیه 36 پروژه با اعتبار 422 میلیارد تومان و ایجاد 370 شغل دایمی و پایدار به بهره برداری رسید گفت: استقرار رنو در استان مهمترین درخواست ما از وزیر صنایع بود. سرمایه گذار هم با وجود فشار سایر استان ها استان مرکزی و ساوه را قبول کرده است.

به گفته وی، سرمایه گذاری نهایی شدن نیروگاه سیکل ترکیبی و نیز صنایع خودروساز دیگر در ساوه و زرندیه از دیگر برنامه های سال97 است. نیروگاه خورشیدی در زرندیه از دیگر طرح هاست و به دلیل تابش اثر بخش خورشید در زرندیه ایجاد این نیروگاه با 150 مگاوات ظرفیت در حال پیگیری است.

وی افزود: زرندیه به دلیل شرایط جغرافیایی مطلوب متقاضیان زیادی برای سرمایه گذاری دارد و با حضور صنایع بیشتری سرمایه گذاری های بسیاری صورت خواهد گرفت.

آقازاده در پاسخ به این پرسش که موانع سرمایه گذاری در استان چیست گفت: مهمترین مانع ایجاد و تامین زیر ساخت است، در سال آینده اعتبار ویژه برای راههای ساوه و زرندیه تخصیص خواهیم داد.

وی با اشاره به موانع قانونی در مسیر فعالیت سرمایه گذاران گفت: ایران 12 هزار قانون دارد که هزاران مواد قانونی با خود قانون در تضاد است. قوانین باید چالاک و سازنده باشند و اصلاح قوانین بسیار موثر است، باید به دنبال برطرف کردن نقص قوانین باشیم

وی ضعف مدیریت را مانعی در برابر سرمایه گذاری دانست و گفت: باید نگاه ها را تغییر داد تا در صدور پروانه های تولید جهش داشته باشیم.

آقازاده در خصوص مشکلات خشکسالی نیز گفت: چهار هزار متر مکعب صرفه جویی در هر هکتار نتیجه تغییر شیوه آبیاری از سنتی به مدرن است و استفاده از کشت های با نیاز آبی کمتر اولویت بخش کشاورزی است.

وی خاطرنشان کرد: در استان مجموعه تلاش این است که زرندیه از محرومیت خارج شود.

آقازاده در خصوص پایانه پسته زرندیه گفت: 40 هکتار زمین واگذار و آب و برق زیرساختی تامین و راه دسترسی به اتوبان در حال پیگیری است و اتحادیه می تواند کار را شروع کند . باغات پسته زرندیه 10 هزار هکتار است و زرندیه رتبه اول تولید پسته استان را داراست.

به گزارش ایسنا، محمدرضا منصوری نماینده ساوه و زرندیه نیز در این نشست با بیان اینکه در خصوص راه های ارتباطی خبرهای خوبی در راه است و مناقصات در حال اجراست، گفت: بیشترین تلفات جاده ای استان در ساوه و زرندیه است، از اینرو تعریض جاده قدیم ساوه زرندیه از اولویت های مورد نظر ماست.

وی افزود: با اجرای طرح انتقال آب از سد کوچری به ساوه و پساب جنوب تهران و شهر پرند به زرندیه بخش اعظمی از مشکلات کمبود آب جبران و صنعت و کشاورزی قوت می گیرد.

منصوری گفت: با احداث درمانگاه و نیز بیمارستان امام رضا(ع) در زرندیه و نیز بیمارستان جایگزین در ساوه در حوزه سخت افزاری کمبودهای درمانی برطرف می شود و باید در حوزه نرم افزاری تلاش کرد.

وی با بیان اینکه با وجود محدودیت منابع مالی کشور اقدامات خوبی در حوزه های گوناگون صورت گرفته است، افزود: پروژه رنو با 6 هزار شغل فرصت بسیار خوبی برای اشتغالزایی و تولید درآمد در استان مرکزی است.

منصوری گفت: در خصوص موضوع آلایندگی بد عمل شده است و هر روز هم مشکلات شدیدتر می شود و حل آن یک اراده قوی نیاز دارد. برای حل این مشکل زیرساخت نیاز است، رفع آلایندگی توانمندی می خواهد و باید زیرساخت ها را فراهم کرد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت