جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۴:۰۸:۳۵

سالن سنگ‌نوردی از نیازهای مهم کوهنوردان ساوه‌ای است

رئیس هیأت کوهنوردی ساوه گفت: سالن سنگ‌نوردی و غارنوردی از نیازهای مهم و جدی ورزشکاران ساوه‌ای است.

رئیس هیأت کوهنوردی ساوه:

سالن سنگ‌نوردی از نیازهای مهم کوهنوردان ساوه‌ای است

کیوان خوشخو در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: هیئت کوهنوردی ساوه از سال ۱۳۸۴ با رویکرد جدید و با محوریت گسترش ورزش کوهنوردی حرفه‌ای و رشته‌های وابسته به آن فعالیت‌‌های جدیدی را آغاز کرد تا هدف هیئت که معرفی بیشتر این رشته ورزشی در سطح شهرستان بود را پیاده‌سازی کند.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی ساوه تصریح کرد: شهرستان ساوه علیرغم اینکه در محیطی نیمه کویری قرار دارد و تقریباً کوه نزدیکی در اطراف آن نیست، اما کوهنوردان و ورزشکاران این رشته فعالیت قابل قبولی داشته و فعال هستند.

رئیس هیأت کوهنوردی ساوه به عضویت ۳۰۰ نفر در هیئت کوهنوردی ساوه اشاره کرد و افزود: در یک سال اخیر صعودهایی به قلل مرتفع در نقاط مختلف دنیا توسط کوهنوردان ساوجی ثبت شده است که مرتفع‌ترین آن مربوط به صعود مشترک حمید کریمی و مریم پیله‌وری به قله ۷۱۳۴ متری لنین قرقیزستان بود که با این صعود خانم پیله‌وری به عنوان اولین بانوی صعودکننده به این ارتفاع در استان مرکزی شناخته شد.

خوشخو ادامه داد: صعود به قله ۷۰۱۰ متری خان تانگری توسط محسن سهرابی، صعود به قله آراگاتس به ارتفاع ۴۰۹۰ متر توسط آقای گویا و خانم پیله‌وری و صعود ابوالفضل میرزایی و سجاد آموزگارنیا به قله ۵۰۴۷ متری کازبک گرجستان از دیگر صعودهای موفق کوهنوردان ساوجی بوده است.

وی با اشاره به پروژه ملی کوه‌نوردی با عنوان «سیمرغ کوه‌های ایران» گفت: این طرح شامل صعود به ۳۱ قله بلند هر استان است که توسط فدراسیون کوهنوردی به‌عنوان طرح ملی سیمرغ معرفی شده است و ورزشکاران می‌توانند با صعود به این ۳۱ قله نشان طرح را دریافت کنند.

رئیس هیأت کوهنوردی ساوه افزود: محمدرضا فتحعلی پور، غلام بهرامی و یاسمین داخلی فرد از هیئت کوهنوردی ساوه موفق به اتمام این طرح و صعود به هر ۳۱ قله شده‌اند که در استان مرکزی این رکورد متعلق به ساوه است.

خوشخو با اشاره‌ به مشکلات موجود در هیئت کوهنوردی ساوه اضافه کرد: با توجه به نبود کوه در نزدیکی ساوه یکی از معضلات ورزشکاران نبود وسیله ایاب و ذهاب است که همت بیشتر مسئولان را برای تهیه وسیله نقلیه برای صعود به ارتفاعات را می‌طلبد.

وی تصریح کرد: ایجاد سالن سنگ‌نوردی و غارنوردی، تربیت مربی در بخش‌های مختلف این رشته و معرفی بیشتر این ورزش از نیازهای این هیئت برای پیشبرد اهداف بلندمدت خود در سطح شهرستان ساوه است.

رئیس هیأت کوهنوردی ساوه با اشاره برنامه‌های کوتاه‌مدت پیش‌بینی شده این هیأت افزود: برگزاری کلاس‌های آموزشی برای ورزشکاران این رشته و برگزاری مسابقات کوه‌پیمایی به مناسبت دهه فجر از برنامه‌های پیش رو این هیئت در ساوه است.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت