جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۹:۲۵:۲۴

ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی ساوه با ارزش یک میلیارد دلار در حال اجراست

استاندار مرکزی گفت: احداث نیروگاه سیکل ترکیبی در ساوه و زرندیه با ارزش یک میلیارد دلار برای نخستین بار در کشور درحال اجراست که درآمد زیادی را برای شهرستان به همراه می‌آورد و رونق اقتصادی را به‌دنبال دارد.

ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی ساوه با ارزش یک میلیارد دلار در حال اجراست

نیروگاه سیکل ترکیبی ساوه

ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی ساوه با ارزش یک میلیارد دلار در حال اجراست

به نقل از تسنیم، سیدعلی آقازاده ظهر امروز در دیدار با مردم زرندیه اظهار داشت: حجم خدمات ارائه شده در این چند سال اخیر نسبت به وضعیت سال‌های قبل قابل مقایسه نیست.

وی افزود: انقلاب اسلامی اقدامی برای کسب نان و آب نبود، بلکه در راستای ارتقای ارزش‌های اسلامی در کشور به وقوع پیوست و درواقع پدیده‌ای بود که اسلام ناب را احیا کرده و ارزش‌های آن را برای جهانیان پدیدار کرد همان گونه که اکنون شاهد دستاوردهای این رخداد عظیم هستیم.

استاندار مرکزی تصریح کرد: درگذشته ثروت به شکل نامتعادل توزیع می‌شد اما بعد از اینکه انقلاب اسلامی به پیروزی رسید به برکت نعمت انقلاب توزیع عادلانه و متوازن ثروت و امکانات پیگیری شد و امروز خدمات مورد نیاز به همه نقاط به‌ویژه نقاط محروم می‌رسد.

آقازاده بیان کرد: همه مسئولان کشور، برطرف کردن مشکلات مردم را پیگیری می‌کنند اما به سبب وجود برخی موانع موجود، تسریع ارائه خدمات با مشکلاتی مواجه می‌شود این در حالی است که  مشکل اشتغال یکی از مهم‌ترین مشکلات موجود بوده و باید برای کاهش آن تلاش کرد.

وی ادامه داد: تلاش برای بهبود معیشت مردم ضرورت مهم کشور است، شهرستان زرندیه با ظرفیت مطلوب و برخورداری از استعدادهای خوب توان این را دارد که مسیر توسعه اقتصادی را شتابان سپری کند.

استاندار مرکزی با اشاره به  صنایع فعال، باغات پسته و گلخانه‌های متعدد در زرندیه گفت: به سبب وجود ظرفیت‌های کشاورزی در این شهرستان شرایط برای سرمایه‌گذاری هموار شده و با تامین زیرساخت‌ها این مهم امکان پذیر می‌شود.

آقازاده خاطرنشان کرد: احداث نخستین نیروگاه سیکل ترکیبی در ساوه و زرندیه با ارزش یک میلیارد دلار برای نخستین بار در کشور در حال اجراست که درآمد زیادی را برای شهرستان به همراه می‌آورد و رونق اقتصادی را به‌دنبال دارد.

وی اضافه کرد: توسعه سرمایه‌گذاری زمینه‌ساز عمران و آبادی بوده و این در حالی است که این شهرستان علاوه بر ظرفیت‌های اقتصادی و کشاورزی از ظرفیت‌های لازم در حوزه صنعت گردشگری و بوم‌گردی هم برخوردار است که سرمایه‌گذاری در این بخش جذب گردشگر را به‌دنبال دارد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: با توجه به اینکه زرندیه مستعدترین شهرستان استان برای سرمایه‌گذاری است و  بهترین راهکار توسعه کشور به‌ویژه در شهرستان‌های مستعد مانند زرندیه بهره‌گیری از توان بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری است.

آقازاده بیان کرد: تسهیل قوانین، برطرف کردن موانع ناشی از قوانین دست و پاگیر و حمایت دولت مسیر سرمایه‌گذاری را هموار می‌کند.

وی ادامه داد: از مهم‌ترین اولویت‌ها  در این شهرستان، اقدام جدی برای دو بانده کردن جاده قدیم زرندیه به ساوه است که انتقال پساب جنوب شرق تهران به زرندیه برای امور کشاورزی و صنعتی درخواستی است که از وزیر نیرو شده و سبب حفظ منابع آبی برای مصرف شرب می‌شود.

استاندار مرکزی عنوان کرد: وام‌های کم بهره 6 درصدی با دوره پرداخت طولانی 8 ساله اشتغال روستایی، به منظور ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی و صنایع دستی فرصت خوبی برای ایجاد اشتغال روستایی است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت