جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۹:۰۰:۱۹

زندگی شهید آنجفی در قالب سریال عمو رحیم ساخته می شود

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: ساخت و تولید سریال یکی از راه‌های انتقال مفاهیم دفاع مقدس و معرفی الگوهایی همچون شهداست که با لطف خداوند و همت کارشناسان فرهنگی رسانه ملی ساخت سریال شهید رحیم آنجفی برنامه‌ریزی شده است.

فرمانده سپاه روح ا...

زندگی شهید آنجفی در قالب سریال عمو رحیم ساخته می شود

سریال عمو رحیم

به‌گزارش پیک راستان به نقل از تسنیم، سردار محسن کریمی ظهر امروز در نشست تخصصی با رئیس مرکز سیمای استان‌های صدا و سیما با موضوع ساخت سریال “عمو رحیم” (شهید رحیم آنجفی) با اشاره به ظرفیت صدا و سیما و جایگاه آن برای هدایت افکار عمومی اظهار داشت:  صدا و سیما همانند دانشگاهی بزرگ است که می‌تواند در تربیت و هدایت افکار عمومی به سمت معارف اسلامی و انقلابی تاثیرگذار باشد و تجربیات این سال‌ها نشان داده که این دانشگاه در فرهنگ‌سازی و تحقق راهبردهای انقلاب اسلامی می‌تواند بسیار اثرگذار باشد.

وی افزود: خوشبختانه عملکرد صدا و سیما در طول ۴۲ سال انقلاب اسلامی بسیار درخشان و قابل قبول است و در عرصه‌ها و مقاطع مختلف همانند چشمه‌ای جوشان توانسته معارف و مفاهیم ناب دینی، علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی را به مردم عرضه کند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: به همت مجاهدان فرهنگی در  سال‌های اخیر آثار و تولیدات بسیار خوبی را همچون سریال یوسف پیامبر در کشور شاهد بودیم که نشان از وجود افراد توانمند در عرصه فرهنگ و هنر دارد که البته یاد و خاطر مرحوم سلحشور را گرامی می‌داریم.

کریمی بیان کرد: خوشبختانه تاریخ انقلاب اسلامی پر از سوژه‌ها و مقاطع نابی است که حماسه‌سازی‌های ملت ایران سبب شده تا تاریخ ۴۲ ساله انقلاب همواره پر از درس‌ها و عبرت‌های فراوان باشد که بازخوانی آنها برای نسل جوان لازم و ضروری است.

وی ادامه داد: دوران ۸ سال دفاع مقدس یکی از مقاطع مهم و حساس تاریخ انقلاب است که مانند گنجی عظیم در اختیار ماست و باید قدر این گنج را به خوبی بدانیم و از آن درست بهره‌برداری کنیم.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی عنوان کرد: با توجه به گستردگی هنرهای نمایشی امروز به این نقطه رسیدیم که این مسئله ظرفیت‌های بسیار زیادی برای تأثیرگذاری دارد که باید از آنها به خوبی استفاده کرد.

کریمی افزود: در سال‌های قبل از انقلاب و همچنین در طول دوران انقلاب استان مرکزی  با وجود بزرگ‌مردانی نظیر امام خمینی(ره) منشأ تحولات بسیار عظیمی در دنیا شده و تاریخ استان مرکزی پر از مفاخر و مشاهیری است که همگی منشأ تحولات بزرگی بوده‌اند.

وی تصریح کرد: دفاع مقدس یکی از مقاطع تاریخ استان مرکزی بوده که سرشار از افتخارآفرینان و غیورمردانی حماسه‌ساز است و  بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ شهید والامقام در کنار رزمندگان، پیشکسوتان،آزادگان و جانبازان نقش آفرینی کرده‌اند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: یکی از نقاط قوت در تاریخ دفاع مقدس استان مرکزی وجود شهدای شاخص از اقشار مختلف مردم بوده که یکی از این شهدای والامقام شهید رحیم آنجفی است که اکثر رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس در کشور ایشان را به خوبی می‌شناسند و از افتخارات این شهید والامقام به خوبی آگاه هستند.

کریمی ادامه داد: تقوا، هوشیاری، ادب و شجاعت از شاخصه‌های رفتاری شهید آنجفی بود که  همواره زبانزد رزمندگان و گردان‌های دفاع مقدس بود و این شهید همچون ستاره‌ای پرفروغ می‌درخشد و همواره از بزرگترین افتخارات استان مرکزی است.

وی عنوان کرد: معرفی شهدا به عنوان الگوهای برتر و سرمشق‌هایی نیکو برای نسل جوان از ضروریات امروز جامعه است زیرا شهدا با ایثار و ازخودگذشتگی عزت و سربلندی را برای ایران اسلامی به ارمغان آوردند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی افزود: ساخت و تولید سریال یکی از راه‌های انتقال مفاهیم دفاع مقدس و معرفی الگوهایی همچون شهید آنجفی و دیگر شهدای والامقام است که با لطف خداوند و همت کارشناسان فرهنگی رسانه ملی ساخت سریال شهید رحیم آنجفی برنامه‌ریزی شده است.

کریمی تصریح کرد: استفاده از تمامی ظرفیت‌های استانی و به کارگیری کارشناسان و نخبگان هم در عرصه‌های فنی و هنری و هم در عرصه دفاع مقدس و نظامی یک ضرورت است که باید مشارکت سازنده انجام شود تا بتوانیم یک تولید در شأن شخصیت شهید آنجفی داشته باشیم.

انتهای پیام/rasouli

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت