سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۶:۲۵:۲۲

زندگی برج نشینی، مردم را مصرف گرا کرده، باید این رویه تغییر یابد

استاد حوزه و دانشگاه گفت:علم و دانش، مردم را از دین انحرافی آزاد کرد، احکام اسلام، صد در صد علمی است و در دین ما مطلبی خلاف علم وجود ندارد.

آیت الله محی الدین حائری شیرازی در مراسم بزرگداشت روز معلم در اراک:

زندگی برج نشینی، مردم را مصرف گرا کرده، باید این رویه تغییر یابد

آیت الله محی الدین حائری شیراز

زندگی برج نشینی، مردم را مصرف گرا کرده، باید این رویه تغییر یابد

به نقل از ایرنا، آیت الله محی الدین حائری شیرازی روز دوشنبه در مراسم بزرگداشت روز معلم در اراک افزود: این نگرانی وجود دارد به جای اینکه اسلام توسط اهلش شناسایی شود به وسیله غیر مسلمانان معرفی شود.
وی اظهار کرد: علم و دانش، مردم را از دین انحرافی آزاد کرد و با علوم انسانی مرتبط ساخت.
آیت الله حائری شیرازی افزود: بزرگترین هنر علم این است که نواقص خود را نیز شناسایی می کند و اکنون مدیریت جهان به دست علم افتاده است.
استاد حوزه و دانشگاه افزود: باید مکان هایی را در اختیار دانش آموختگان مراکز آموزش عالی قرار داد تا بتوانند مهارت های علمی خود را به تولید تبدیل کنند.
وی گفت: دانشگاه های جامع علمی کاربردی؛ لازم اما کافی نیستند.
آیت الله حائری شیرازی افزود: زندگی برج نشینی، مردم را به مصرف گرایی تبدیل کرده، باید این رویه تغییر از مصرف کننده به تولید کننده تبدیل شویم.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی نزدیکترین مرکز علمی به دانشگاه نسل سوم است.
دکتر محمدحسین امید افزود: این دانشگاه شرایطی به مراتب مناسب تر از سایر مراکز علمی برای رسیدن به دانشگاه های نسل سوم را دارد.
وی اظهار کرد: در کشور ما، دانشگاه نسل سوم یعنی دانشگاه کارآفرین نیاز به حمایت و توسعه بیشتر دارد.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: در ابتدای برنامه ششم توسعه، می بایست 20 درصد دانشجویان کشور صاحب مهارت شوند و در پایان برنامه این رقم به 30 درصد افزایش پیدا کند.
وی اظهار کرد: بیش از دو سوم دانشجویان صاحب مهارت در دانشگاه های جامع علمی کاربردی تحصیل می کنند و باید تا سال یک هزار و 400 جمعیت دانشجویان به دو برابر افزایش پیدا کند.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: اکنون 440 هزار دانشجو در مراکز جامع علمی کاربردی به تحصیل اشتغال دارند که تا پایان برنامه ششم باید به 800 هزار دانشجو افزایش یابد.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با تبریک روز کارگر و معلم گفت: اکنون با ظرفیت خالی در برخی از دانشگاه ها مواجه هستیم و رفع این نقیصه با حرکت در مسیر علمی، کاربردی و حرفه آموزی قابل رفع است.
سیدمهدی مقدسی افزود: مجلس شورای اسلامی آماده، حمایت و کمک به آموزش عالی و هموار کردن مسیر حرفه آموزی برای دانش آموختگان است.
استاندار استان مرکزی ضمن تبریک سالگرد شهادت استاد مطهری گفت: باید برای به ظهور رساندن اندیشه این فیلسوف بزرگ تلاش کرد.
محمود زمانی قمی افزود: آیت الله مطهری بهترین اسوه و الگو برای طیف معلمان است و باید تفکرات ارزشمند این مرد نورانی در جامعه کاربردی شود.
وی اظهار کرد: استاد شهید مرتضی مطهری با تدریس در مراکز علمی و دانشگاهی با منطق عمیق و عقلانی از علم و دین دفاع کرد.
در این همایش از جمعی از استادان مراکز جامع علمی کاربردی استان مرکزی تجلیل شد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت