جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۲:۲۱:۰۵

زندگی بدون قرارداد؛ سوغات فرنگ برای جامعه ایرانی/بحران هویت؛ درد پنهان جوامع غربی

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: جوامع غربی الگوی جدیدی در روابط خانوادگی بر پایه سکولار، تنوع طلبی و حفظ رابطه با چند نفر ارائه کرده‌اند در ایران این مدل زندگی به ازدواج سفید شناخته می شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

زندگی بدون قرارداد؛ سوغات فرنگ برای جامعه ایرانی/بحران هویت؛ درد پنهان جوامع غربی

سوغات فرنگ برای جامعه ایرانی

 زندگی بدون قرارداد؛ سوغات فرنگ برای جامعه ایرانی/بحران هویت؛ درد پنهان جوامع غربی

به نقل ازخبرگزاری دیار آفتاب؛ فرشته روح‌افزا، مدیر رصد و آمار شورای فرهنگی و اجتماعی زنان در شورای عالی انقلاب فرهنگی  با اشاره به جایگاه زن و خانواده در جوامع غربی گفت: کشورهای غربی در حوزه زنان و خانواده چند سالی است که مطالعات ویژه ای را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

وی در ادامه افزود: جوامع غربی در ابتدا می خواستند براساس دیدگاه فمینیستی و برابر دانستن حقوق زنان در زمینه های سیاسی، اقتصادی، شخصی و اجتماعی با مردان، زن را نجات دهند و نیز از بُعد اقتصادی زنان را وارد بازار کنند.

روح افزا تصریح کرد: در چند دهه اخیر برنامه های مختلفی را در زمینه قوانین حمایتی از زنان و نظارت بر قوانین خانواده انجام دادند اما به دستاورد مطلوبی نرسیدند و مدل کاری را با توجه به اندیشه های نو تغییر دادند.

مدیر رصد و آمار شورای فرهنگی و اجتماعی زنان در شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: الگوی جدیدی در روابط خانوادگی بر پایه سکولار، تنوع طلبی و حفظ رابطه با چند نفر ارائه کردند که بر اساس این الگو مدل رفتاری-ارتباطی نامشروع با یکدیگر را ترسیم کردند؛ در این مدل زندگی بدون هیچ گونه قرارداد و ثبت رسمی شکل می گیرد.

 زندگی بدون قرارداد؛ سوغات فرنگ برای جامعه ایرانی

وی ادامه داد: در ایران این مدل زندگی به ازدواج سفید شناخته می شود که روابط شنیع، غیرشرعی و غیرقانونی محسوب می گردد و با پیروی از این رابطه در حقیقت فرد علاقه ای به تشکیل زندگی مشترک ندارد.

روح افزا ترویج این نوع روابط را عاملی در کاهش نرخ ازدواج دانست و گفت: در همه جای دنیا زنان داوطلب رابطه عاطفی پایدار هستند اما در دیدگاه غیرمذهبی و سکولار مردها به علت تنوع طلبی زندگی بدون قرارداد را ترجیح می دهند و حقوق زنان نادیده گرفته می شود.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: این اولین ضربه ای است که به خانواده‌ها وارد می‌شود و در ادامه برای فرزند آوری تردید دارند، یا اصلاً بچه نمی خواهند و اگر فرزندی از این ارتباط به وجود بیاید، بحث سقط و کشتن یک انسان و به تبع آن خطرات و مشکلات و بیماری های پس از سقط برای زن به وجود می آید.

وی با اشاره به بی ثباتی زندگی در سبک غربی ادامه داد: و اگر فرزندی از این ازدواج متولد شود در مقایسه با فرزندانی که در خانواده با ثبات زندگی می‌کنند ۷۳ برابر آسیب‌پذیرتر هستند.

بحران هویت؛ درد پنهان جوامع غربی

روح افزا با بیان اینکه فرزندان حاصل از این ازدواج ها فرزندان ناخواسته محسوب می‌شوند، گفت: فرزندان متولد شده از این ازدواج ها پدر و حتی در برخی موارد مادر خود را هم نمی شناسند که این موضوع یک بحران بی هویتی برای فرزندان به وجود می آورد تا جایی که با انتقام گرفتن از مادر یا جامعه خود را از زیر بار این فشار خارج می کنند.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی دغدغه اصلی برای یک خانواده را عدم توجه به ابراز احساسات و عواطف دانست و افزود: زمانی که برای زن احترام و ارزش در قالب یک خانواده مطرح نشوند، زن لطمه عاطفی خورده و همین امر سبب می شود که محبت میان مادر و فرزندی از بین برود و با احساس تنفر از پدر، مادر نتواند عشق و محبت ورزی به فرزند را داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در سال های اخیر در برخی از سایت ها و شبکه های تلویزیونی نظیر «بی بی سی» و «سی ان ان» اخباری مبنی بر کشته شدن فرزندان به دست مادران زیاد شنیده می شود، آغوش گرم مادر تبدیل به قتلگاه فرزندان شده است و این یکی از دستاوردهای سبک زندگی غربی است.

 

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت