پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۸:۱۴:۲۵

زنجیره تولید و مصرف کشور نیازمند بازنگری است

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: زنجیره تولید و مصرف کالاهای داخلی نیازمند بازنگری است و در این راستا باید در سایه برنامه هدفمند و مشارکت طیف های دولتی و خصوصی، اهداف اقتصاد مقاومتی دنبال شود.

معاون وزیر کشور:

زنجیره تولید و مصرف کشور نیازمند بازنگری است

زنجیره تولید و مصرف

زنجیره تولید و مصرف کشور نیازمند بازنگری است

به نقل از ایرنا، اسماعیل جبارزاده روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از شرکت آواپزشک در شهرستان آشتیان افزود: تامین امنیت و بهبود مناسبات اقتصادی و اجتماعی برنامه اولویت دار امسال وزارت کشور است و یکی از شاخص های مهم در پیشبرد این برنامه ها، حمایت از تولید داخل و اصلاح نواقص و کمبودها در زنجیره تولید و مصرف است.
وی اظهار کرد: دستیابی به دانش فنی و بومی سازی فناوری در تامین نیازهای راهبردی به ویژه کالاهای سلامت از سرفصل های مهم برای کشور است که شرکت آوا پزشک از واحدهای موفق در این عرصه می باشد.
معاون سیاسی وزیر کشور بیان کرد: محصولات تولیدی این شرکت نقش مهمی در سلامت مردم ایران دارد و این مهم از جمله عوامل حضور معاون وزیر کشور به این شرکت است و رفع مشکلات و توسعه این شرکت با اولویت باید در دستور کار مسئولان استانی قرار گیرد.
وی اظهار کرد: دولت تسهیلاتی را برای توسعه و حمایت از واحدهای تولیدی همانند سال گذشته در نظر گرفته که این منابع در راستای تامین نقدینگی و توسعه و بازسازی صنایع قابل پرداخت است و می توان با بهره گیری از این ظرفیت به صورت هدفمند در حمایت از کالای ایرانی و اشتغالزایی گام برداشت.
معاون سیاسی وزیر کشور ادامه داد: مصادیق حمایت از تولید باید عمیق و عملی دیده شود چرا که پیامد های آن در حوزه اجتماعی و فرهنگی و مناسبات زندگی مردم نمود می یابد و در این راستا باید از هر حرکت بی برنامه و یا شعار زده خودداری کرد.
استاندار مرکزی نیز در این بازدید گفت: شرکت آوا پزشک در 2 دهه گذشته فعالیت های مناسبی در حوزه تولید داشته و افتخارات بزرگی در بخش تولیدات محصولات بهداشتی داشته است.
سید علی آقازاده افزود: این شرکت اکنون با 400 نیروی کار از واحدهای موفق و مهم در تولیدات لوازم بهداشتی کشور است.
وی ادامه داد: استانداری مرکزی با تمام توان حمایت، حفظ و توسعه این شرکت را در دستور کار دارد و امسال پرداخت تسهیلات مناسبی به این بخش، پی گرفته می شود.
استاندار مرکزی گفت: خصوصی سازی در استان مرکزی کارنامه درخشانی ندارد و مشکلات و چالش های اساسی را ایجاد کرده است.
مدیر شرکت آواپزشک شهرستان آشتیان نیز در این بازدید گفت: این شرکت در زمینی به مساحت 13 هکتار و زیربنای 24 هزار متر مربع یکی از واحدهای فعال در حوزه تولید انواع محصولات پزشکی از جمله سرسوزن های انسولین، سرنگ های دندانپزشکی محسوب می شود که از قابلیت رقابت با محصولات خارجی برخوردار است.
سعید رادمنش افزود: ماشین آلات خط تولید آنژیوکت این شرکت از سال 95 خریداری شده است و تا 2 ماه آینده بهره برداری از این خط آغاز می شود و با توجه به اینکه آنژیوکت مورد نیاز کشور تنها از طریق واردات تامین می شود، راه اندازی خط تولید این محصول نیازی پایه و مهم برای کشور است.
دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و بازدید از حوزه خاتم الانبیا اراک، سرکشی به چند واحد تولیدی و صنعتی، شرکت در نشست با فرمانداران و بخشداران استان و دیدار با احزاب سیاسی استان مرکزی از دیگر برنامه های سفر یک روزه معاون سیاسی وزیر کشور به استان مرکزی است.
استان مرکزی با 29 هزار کیلومتر وسعت و یک میلیون 414 هزار نفر جمعیت دارای 12 شهرستان و 33 شهر است و به عنوان یکی از قطب های مهم صنعتی و کشاورزی در قلب ایران شهرت دارد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت