دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۸:۴۷:۵۲

ریزش و تخریب بام بازار اراک کذب است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: ریزش کنترل شده آوار، به منظور بازسازی طاق‌های بازار انجام شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی:

ریزش و تخریب بام بازار اراک کذب است

بازار

ریزش و تخریب بام بازار اراک کذب است

به نقل ازتسنیم،به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، سید محمد حسینی اظهار داشت: به اطلاع شهروندان گرامی و اصحاب محترم رسانه می‌رساند، در ادامه مرمت بازار تاریخی اراک که در ماه‌های گذشته درحال انجام بوده، امروز 15 آبان ریزش کنترل شده آوار در ورودی سرای نو رخ داده که به‌سبب انتشار عکس‌های شهروندان، از آن به عنوان ریزش ناگهانی سقف بازار تاریخی یاد شده است، درحالی که این خبر صحیح نیست زیرا برخی از طاق‌های بازار بسیار فرسوده بوده و برای مرمت باید زیر نظر کارشناس تخریب و مجدد بازسازی شوند.

وی افزود: از این رو تخریب آگاهانه و کنترل شده این طاق توسط پیمانکار اداره کل انجام شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی تصریح کرد: در این میان پیمانکار داربست‌های مهارکننده‌ای را برای در امان بودن شهروندان و باقی طاق‌ها نصب کرده (که در تصاویر پخش شده هم موجود است) تا خطری متوجه عابران نباشد.

حسینی بیان کرد: اما در این میان پیمانکار باید از ابزارهای مهارکننده دیگر مانند فنس و دیواره پارچه‌ای استفاده می‌کرد که به‌سبب عدم استفاده از این موارد، آوار فروریخته در انظار عمومی قرار گرفته و عابران گمان کرده‌اند که ریزش اتفاقی رخ داده است.

وی ادامه داد: در این زمینه اداره کل تذکری صریح به  پیمانکار داده تا در موارد مشابه از بروز چنین مباحثی جلوگیری به عمل آید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی عنوان کرد: بازار تاریخی اراک در حال حاضر از چهار جبهه از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان در حال مرمت است و این رخداد هم در ادامه همین پروژه بوده است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت