جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۸:۴۲:۵۳

رژیم صهیونیستی با اقدام خود گام بلندی به سمت نابودی برداشته است

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی رژیم صهیونیستی با اقدام خود گام بلندی به سمت نابودی برداشته است گفت: آتشی که ترامپ روشن کرده دامن آمریکا و رژیم صهیونیستی را می‌گیرد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس:

رژیم صهیونیستی با اقدام خود گام بلندی به سمت نابودی برداشته است

حجت‌السلام علی سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم ، با اشاره به رجزخوانی ترامپ درباره بیت‌المقدس اظهار داشت: وحدت به معنای همکاری لازم مسلمانان در اهداف مشترک تعریف می‌شود، یکدیگر را دشمن نبینند، دشمنان به مسلمانان آموزش غلط می‌دهند و متاسفانه این آموزش غلط در برخی از اوقات کارگر واقع شده است، در جایی که آمریکا در پشت صحنه از کشورهای تروریست حمایت می‌کند و در راستای پروبال دادن به قدرت غاصبان عمل می‌کند، جامعه مسلمان باید با قوت هر چه تمام‌تر وحدت خود را برای مقابله با حمله‌های مداوم دشمنان حفظ کند، آنها همواره با طرح موضوع‌های جدید مانند اعلام بیت‌المقدس به نام پایتخت اسرائیل به‌‌دنبال نابودی سرزمین اسلام و مسلمین هستند.

وی افزود: اعلام همبستگی و وحدت با تولد رسول اکرم(ص) تاثیر خوب و مثبتی در جمعیت مسلمان گذاشته و در بسیاری از موارد از جنگ‌های فرقه‌ای و قبیله‌ای بازدارنده عمل کرده است، برخی از حکومت‌ها که ابزار دست قدرت‌های سلطه شده‌اند به سبب مقابله و کینه‌توزی با انقلاب اسلامی و همچنین به سبب جیره‌خور بودن آنان از اربابان خود همیشه به بحث تفرقه دامن زدند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نگاه متهجرانه و واپس‌گرایی وهابیت با اشاعه غلط برخی فرقه‌ها سبب شده که خونریزی و کشتار یکدیگر در بین مسلمانان رواج پیدا کند، متهجرین وهابیت که یکی از دست‌آوردهای آن گروه داعش بود که البته همه فرقه‌ها این چنین نیستند و بسیاری از آنان به مقدسات هم احترام می‌گذارند.

سلیمی خاطرنشان کرد: ما مشترکات فراوانی داریم و فرصت جنجال بر سر برخی فرعیات نداریم باید با دقت فراوان موضوعات مطرح شده را رصد کنیم و به افرادی که با اصل اسلام دشمن هستند و به تعبیر قرآن پیوسته در حال دشمنی با اسلام هستند فرصت و میدان خودنمایی در جامعه مسلمان ندهیم.

وی بیان کرد: به طور قطع هدف امام(ره) بر انتظام بیشتر از این وحدت کنونی بوده است ولی حجم توطئه‌ها بیش از این بوده و از سویی ساده‌اندیشی و نفوذی‌هایی که در کشورهای اسلامی وجود دارد سبب شد که امروز برخی اختلافات در بین مسلمانان باشد و در نتیجه مسلمان خون برادر مسلمان خود را بریزد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بزرگترین درد در جامعه مسلمان تحریک و تامین برخی از آنان بدست دشمنان است که با دادن اسلحه و تجهیزات در جامعه مسلمان آتش و خون بپا می‌کنند که برخلاف وحدت حرکت می‌کنند، رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی از وحدت و همبستگی جهان اسلام واهمه دارند و همواره در تلاش برای برهم زدن انسجام مسلمانان و نابودی آنها بدست خود هستند.

سلیمی ادامه داد: باید این خدعه و نیرنگ‌ها را بشناسیم و در مقابل آن بایستیم، باید ظرفیت‌های جهان اسلام را به صحنه آورد و تمامی انرژی خود را برای پیشرفت و شکوفایی مسلمانان به‌کاربندیم و زمینه آرام در کشورهای مسلمان ایجاد کنیم و با فضای همبستگی قدرت مقابله با دشمنان را محکم‌تر و غیرقابل نفوذ کنیم.

وی اضافه کرد: مسلمانان گاه با ندیدن دشمن مقابل یکدیگر را دشمن دیده‌اند و به جای گرفتن دست یکدیگر انگشت هم را قطع کردند و این یکی از عوامل عقب‌ماندگی ملت مسلمان است که در حال حاضر باید صهیونیست قدس را قبله مسلمانان اعلام کند به همین شکل پیش برویم آنها در نظر دارند که در آینده پیشروی کنند و تمامی مشترکات مقدس و اصولی را مانند مکه از ما غصب کنند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌ها در مسیری که وحدت باشد میسر می‌شود، وحدت به تنهایی امری مطلوب بین مسلمانان است ولی نباید براین باور باشیم که تنها در یک زمان خاص نیاز به وحدت داریم وحدت امری ذاتی است و جامعه مسلمان برای ادامه حیات خود به آن نیاز دارد، در حال حاضر بیش از پیش باید به آن توجه کنیم.

سلیمی خاطرنشان کرد: اگر همچنان تفرقه کنونی که در گوشه و کنار جامعه مسلمان می‌بینیم ادامه داشته باشد شاهد وقایعی بدتر و فجیع‌تر از حضور داعش باید باشیم، با توجه به دریچه‌ای که برخی کشورهای مسلمان به روی توطئه دشمنان گشوده‌اند باید در پررنگ‌تر کردن وحدت کوتاهی نکرده و کوشا و هوشیارتر باشیم.

وی بیان کرد: حفظ وحدت و یکپارچگی مسلمانان بهترین شیوه برای مبارزه با تفرقه‌افکنی دشمنان است، تقویت مبانی وحدت بین جامعه مسلمانان، منشا برکات فراوانی برای آنان بوده که مهمترین ثمره آن صلابت و اقتدار مسلمانان است، وحدت هم‌افزایی و تقویت قدرت مسلمانان ایجاد کرده  و در حال حاضر این انسجام به سبب کارایی ویژه‌ای که داشته مورد طمع دشمنان واقع شده است.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این راستا مسلمانان باید نقاط مشترک خود را پیوسته تقویت کرده و اجازه دخالت در امور‌ داخلی خود را به گروه‌هایی که با دستور استعمارگران به دنبال جدایی بین مسلمانان را ندهند وحدت محور می‌خواهد که محور وحدت در بین همه مسلمانان روشن است و این محور در کشور عنصر با برکت ولایت فقیه است.

سلیمی عنوان کرد: قرآن کریم، مومنان را برادر همدیگر خطاب می‌کند، از این‌رو آموزه ان المومنین اخوة همواره باید همواره سرلوحه عمل مسلمانان قرار گیرد، مهم‌ترین عنصر وحدت، محبت و همدلی است و اگر این همدلی در بین مردم یک جامعه  محقق شود و از کینه و عداوت‌ها کناره بگیریم و اتحاد بیشتری میان مردم جامعه حکم فرما شود، نتیجه آن ظهور و بروز اقتدار در نظام اسلامی می‌شود که هیچ دشمن و استکباری اجازه تجاوز به حریم آن را ندارد.

وی اضافه کرد: در ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حالی که دشمنان اسلام فکر می‌کردند بین مردم نفاق و دو دستگی وجود دارد همه دست به دست هم داده و حملات همه جانبه را با پیش راندن  خنثی می‌کنند، ایران کشوری است که همیشه با خدعه و نیرنگ و دسیسه از سوی قدرت‌های استکباری روبهرو بوده است و اگر لطف و رحمت الهی و همبستگی و اتحاد  جامعه نبود شاید در وضعیت کنونی نبودیم و ملت مسلمان ایران همیشه از آزمایش‌ها سربلند و پیروز بیرون آمده و این تنها در زیر چتر همدلی و محبت رخ داده است.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) گفت: امام پس از پیروزی انقلاب فرمودند “به خواست خدای تعالی با آن که بی ساز و برگ بودیم و ملت ما دستش از تفنگ و آلات جنگ خالی بود به واسطه قدرت ایمان و وحدت کلمه بر قوای ظلم غلبه کردیم و امیدوارم که همه ملت‌های اسلامی به پا خیزند و با وحدت کلمه و با توجه به اسلام و قدرت ایمان بر علیه   کسانی که به دنبال  تحت اختیار و سلطه داشتن ملت‌ها بودند غلبه کنند، اگر وحدت کلمه اسلامی به قدرت ایمان و الهی منضم شود و همه برادران در راه اسلام قدم بردارند، هیچ قدرتی بر آنان  غلبه نمی‌کند”.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت