شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۲:۱۵:۱۴

رویکرد افزایش سرانه مطالعه در استان مرکزی تدوین شد

سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی با بیان اینکه برنامه‌های هفته کتاب در استان مرکزی با رویکرد افزایش سرانه مطالعه تدوین شده است گفت: نبود “اجازه” و “بودجه” مانع کتابخانه‌سازی در روستاهای استان مرکزی شده است.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی:

رویکرد افزایش سرانه مطالعه در استان مرکزی تدوین شد

سران مطالعه

رویکرد افزایش سرانه مطالعه در استان مرکزی تدوین شد

به نقل ازتسنیم،علی‌اکبر احمدی ظهر امروز در نشست انجمن کتابخانه‌ها اظهار داشت: در آستانه هفته کتاب و بیست و پنجمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی هستیم و مسئولان مربوطه برنامه‌هایی را در نظر گرفتند که در این هفته اجرا می‌شود و ما هم به عنوان متولی کتابخانه‌های عمومی در سطح استان برنامه‌های مختلفی را در نظر داریم تا به این مناسبت اجرا کنیم.

وی افزود: به طور کلی و در مجموع 311 عنوان برنامه در سطح کتابخانه‌های عمومی استان در نظر داریم و کلیات برنامه‌های ما این است که قدری بیشتر به برنامه‌های فرهنگ مطالعه در سطح استان که بسیار پایین است بپردازیم زیرا این موضوع  تاسف برانگیز است.

سرپرست کتابخانه های عمومی استان مرکزی تصریح کرد: از نظر ما یکی از مهم‌ترین راه کا‌های مبارزه با جهالت، مفاسد و آسیب‌های اجتماعی امر مطالعه و کتاب و کتاب خوانی است زیرا هنگامی که یک نوجوان یا جوانی اهل کتاب خواندن و تفکر باشد بسیار کمتر در معرض آسیب‌ها قرار می‌گیرد پس در میزان سطح مطالعه با عملکرد آن‌ها ارتباط مستقیم وجود دارد و به طبع آن وضعیت فرهنگ که حکم تنفس جامعه را دارد بهبود می یابد.

احمدی بیان کرد: علاوه بر برنامه‌هایی که برای این هفته در نظر داریم برنامه‌های دائمی را هم در نظر گرفتیم که آنها در حال انجام هستند که از جمله آن‌ها می‌توان نشست‌های کتابخوان در سطح کتابخانه و مدرسه و برگزاری مراسم جمع خوانی و طرح 50کتاب سال را نام برد که هر ماه 4عنوان کتاب معرفی می‌شود و همچنین رونمایی از کتاب را داریم.

وی بیان کرد: چندین برنامه دیگر از جمله نمایشگاه‌های کتاب که اکنون در حال انجام آن هستیم و همچنین درسالی که گذشت ما در طرح کتابخوانی رضوی حضور 160 درصد بیشتر افراد را نسبت به سال قبل برگزاری این مسابقه داشتیم و البته درصدد بهبود آن هستیم.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی عنوان کرد: از جمله برنامه‌هایی که برای این هفته در نظر داریم که این برنامه‌ها از شنبه 20 آبان آغاز شده تا جمعه 26آبان ادامه دارد و هرروز هفته را به یک عنوان انتخاب کردیم مانند شنبه که به نام کتاب،اهالی قلم و رسانه انتخاب شده است.

وی بیان کرد: روز 24 آبان هم عضویت تمام افراد در کتابخانه‌ها رایگان است و از آنان استقبال می‌کنیم و نشستی را تحت عنوان نشست کتابخوان در 12مدرسه و 18 کتابخانه و برنامه‌ای تحت عنوان نقل کتاب که در 3 مورد در سطح کتابخانه ها برگزار می‌کنیم.

احمدی خاطرنشان کرد: بحث اهدای کتاب را چند سال است که پیگیری می‌کنیم بدین شکل که وسیله نقلیه اداره را با بنرهایی که روی آن نصب کردیم در مصلی و میادین دیگر قرار دادیم که خوشبختانه چندین هزار کتاب به ما اهدا شد که از برخی از آنان استفاده می‌کنیم وبا همین کتاب‌ها ما توانستیم دوباب کتابخانه تجهیز کنیم و برای کتاب‌های از رده خارج هم تصمیم‌های دیگری در نظر داریم.

وی اضافه کرد: بنابر دستور اجازه ساخت و ساز نداریم و نمی‌توانیم در روستاها کتابخانه بسازیم و همچنین بودجه این کار را هم در اختیار نداریم اما هم اکنون کتابدارهایی را در برخی روستاها قرار دادیم تا روستائیان بتوانند از خدمات کتابخانه‌ها بهرمند شوند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت