یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۰:۳۷:۲۶

رونمایی از دومین دیوارنگاره زنان حماسه‌ساز در اراک

دومین دیوار نگاره بانوی مقاومت در دبیرستان بصیرت اراک رونمایی شد

گزارش تصویری؛

رونمایی از دومین دیوارنگاره زنان حماسه‌ساز در اراک

مجاوری، دبیر اجرایی طرح بانوی مقاومت استان مرکزی روز یکشنبه ۱۸ آذرماه در گفتگو با دیار آفتاب؛ در خصوص رونمایی نمادین از دیوارنگاره زنان حماسه‌ساز در دبیرستان دخترانه بصیرت اراک گفت: مدرسه بصیرت دومین مدرسه‌ای است که به‌صورت نمادین آیین رونمایی از دیوارنگاره زنان مقاومت را برگزار کرد؛ همچنین ششمین دیواری است که در سطح استان مرکزی طراحی‌شده است.

وی افزود: این دیوارنگاره تصویری از حضور و نقش‌آفرینی زنان استان مرکزی در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.

دبیر اجرایی طرح بانوی مقاومت استان مرکزی با اشاره به اینکه هنریکی از شیوه‌های بیان است تصریح کرد:هنر یکی از رساترین، ماندگارترین و بلیغ‌ترین شیوه‌های بیان است که در اینجا به‌صورت تلفیقی به تبیین مسائل زنان در حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس پرداخته است.

مجاوری عنوان کرد: هنر امروز ما هنر پایداری و مقاومت است نه هنر سازش و تسلیم و با بهره‌گیری از تجربه تاریخی هویتی حضور زنان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از آن استفاده می‌کنیم و در قالب هنر به دانش آموزان امروز بیان می‌کنیم که از این تجربه تاریخی برای مقاومت امروز در برابر هجمه فرهنگی دشمن بهره بگیرند.

وی اظهار کرد: ضمن اینکه بهره‌گیری از این مفاهیم به شناخت خوبی برای دانش آموزان منجر می‌شود،  استفاده از هنرکار نوینی برای انتقال پیام به مخاطب امروز است.

دبیر اجرایی طرح بانوی مقاومت استان مرکزی خاطرنشان کرد: هدف از رونمایی این دیوارنگاره‌ها  معرفی الگوهای زن فعال در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس پیش از اجلاس کنگره ملی نقش امام(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی است.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت