یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۷:۱۶:۴۷

رونقی دوباره در بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده کمباین سازی خاورمیانه

استان مرکزی به‌عنوان دومین استان مادر تخصصی و چهارمین قطب صنعت کشور دارای واحدهایی است که نه‌تنها در سطح کشور بلکه خاورمیانه به تولید محصول می‌پردازند.

رونقی دوباره در بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده کمباین سازی خاورمیانه

شرکت تولیدکننده کمباین سازی

رونقی دوباره در بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده کمباین سازی خاورمیانه

به نقل از خبرگزاری فارس ، ازجمله صنایع بزرگ استان می‌توان به شرکت کمباین سازی اشاره کرد؛ این شرکت در سال 1348 با هدف تولید ماشین‌آلات کشاورزی در شهر اراک احداث شد.

شرکت کمباین سازی اراک با توجه به حاکم شدن شرایط رکود در مقطعی از زمان دچار مشکل و بحران شد و حتی به تعدیل نیرو هم رسید، اما خوشبختانه هم‌اکنون دوباره صدای فعالیت در آن به گوش می‌رسد و کارخانه با همکاری و همدلی کارکنان در حال تولید محصول است.

هم‌اکنون جریان کار و تلاش به همت متخصصان ایرانی دوباره به شرکت بازگشته و پس از گذران بحران با رشد 63 درصدی تولید مواجه و پیش‌بینی ساخت بیش از 700 کمباین در آن شده است.

 خودکفایی نیازمند همت و همدلی است و باید همه تولیدکنندگان به تولید کالای باکیفیت بیشتر و مردم نیز به خرید کالای ایرانی بپردازند تا رونق در این واحد ادامه داشته باشد.

کارگران کمباین سازی چشم‌انتظار دریافت سفارش ساخت

یکی از کارکنان این شرکت گفت: شرکت کمباین سازی از ابتدا به تولید و عرضه ادوات باکیفیت کشاورزی می‌پرداخت به‌طوری‌که در بیشتر مزارع سطح کشور کمباین‌های ساخت این شرکت به چشم می‌خورد.

مهدی طیبی بابیان اینکه متأسفانه در برهه‌ای از زمان شرکت کمباین سازی دچار مشکل شد، بیان کرد: این شرکت از رونق افتاد و تعدادی از نیروهای آن نیز اخراج شدند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون باهمت مسئولان و سفارش به شرکت دوباره فعالیت در کارخانه آغاز شد و برخی از نیروها به کار بازگشتند تا دوباره شاهد تولید ادوات در این واحد بزرگ باشیم.

این نیروی شرکت کمباین سازی اظهار کرد: کارگران برای ادامه فعالیت خود نیازمند دریافت سفارش به این واحد هستند در غیر این صورت احتمال بیکاری مجدد وجود خواهد داشت.

طیبی افزود: صاحبان مزارع و دستگاه‌های دولتی باید محصولات موردنظر خود را به این کارخانه سفارش و از خرید برخی ماشین‌آلات دوست دوم خارجی جلوگیری کنند در غیر این صورت دوباره نیروها بیکار خواهند شد.

لزوم نوسازی کمباین برداشت غلات

یکی دیگر از کارگران شرکت کمباین سازی گفت: یکی از اصلی‌ترین محصولات تولید در شرکت کمباین سازی اراک کمباین برداشت غلات بود که هم‌اکنون نیز در سطح کشور موردنیاز است.

عباس شهیدی با تأکید بر اینکه کمباین‌ها برای برداشت غلات باید نوسازی شوند، بیان کرد: درصورتی‌که کشاورزان به دنبال خرید کمباین باشند، سفارش بسیار زیادی برای ساخت به شرکت داده خواهد شد.

وی ادامه داد: از ابتدای فعالیت کارخانه تاکنون نیز بیشتر نیاز کشور به کمباین تولیدات این شرکت است که این موضوع خود نشان‌دهنده کیفیت محصولات تولیدشده است.

وی اظهار کرد: باید همه باهم همدل بوده و از تولیدات داخل حمایت کنیم در غیر این صورت دوباره شاهد تعطیلی و تعدیل نیرو خواهیم بود.

وی افزود: مردم به‌عنوان خریداران برای حمایت از کارگران باید خرید محصولات داخل را بر هر کالایی ترجیح دهند که در این صورت شاهد رونق، تولید بیشتر و جذب نیروی کارخواهیم بود.

 ساخت کمباین‌ها با غیرت ایرانی

یک کارشناس تولید نیز گفت: کمباین‌های شرکت کمباین سازی ایرانی و داخلی هستند و فرآیند ساخت به‌صورت دقیق صورت می‌گیرد.

سهیلا زمانی بیان کرد: خوشبختانه 9 پروژه بهبود در شرکت صورت گرفت که موجب کاهش ریزش کمباین‌ها شد.

وی ادامه داد: مواد اولیه وارد کارخانه و پس از فرایند رنگ‌ کمباین‌ها مونتاژ و به خارج از شرکت فرستاده می‌شود.

این کارشناس تولید اظهار کرد: برای خودکفایی باید تلاش کرد تا روی پای خود ایستاد در غیر این صورت باید وابسته بمانیم.

زمانی افزود: تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند کار و تلاش است در غیر این صورت این موضوع مهم در حد شعار باقی می‌ماند.

صادرات بیش از 400 هزار دلاری شرکت کمباین سازی

مدیرعامل شرکت کمباین سازی اراک نیز گفت: در برهه‌ای از زمان شرکت دچار بحران شد اما با همکاری و همدلی بین کارگران شرکت شاهد دوباره رونق هستیم.

علی‌اصغر حمیدی فرد بیان کرد: سال گذشته 411 محصول شامل ادوات همچون کمباین غلات، بیلر مدل 349 و 351، سامانه ضد تگرگ و کمباین برداشت برنج تولید کرد.

وی با اشاره به افزایش صد درصدی صادرات شرکت نسبت به سال گذشته ادامه داد: سال گذشته حدود 200 هزار دلار محصول صادر شد که حاصل همت و تلاش صنعتگران بود و امسال این رقم به حدود 441 هزار دلار افزایش‌یافته است.

مدیرعامل شرکت کمباین سازی اراک با تأکید بر اینکه تولیدات کمباین سازی به 15 کشور صادر می‌شود، یادآور شد: صادرات به نقاطی ازجمله تاجیکستان، قزاقستان و ازبکستان صورت گرفته است.

حمیدی فرد اظهار کرد: همچنین رشد 63 درصدی محصولات شکرت رهاورد تلاش کارکنانی بود که امیدواریم شاهد افزایش بیشتر آن باشیم.

وی افزود: شرکت هم‌اکنون سهم قابل‌توجهی از نیاز بازار برون و درون‌مرزی را داشته و حدود 80 درصد سهم بازار داخل به محصولات این شرکت تعلق دارد.

مدیرعامل شرکت کمباین سازی اراک با اشاره به پیش‌بینی ساخت 700 کمباین گفت: شرکت کمباین سازی برای ادامه فعالیت مستمر نیازمند دریافت سفارش تولید است که در این میان می‌توان به لزوم اجرای طرح جایگزین کمباین‌های فرسوده اشاره کرد.

حمیدی فرد بیان کرد: از سویی دیگر نیز شاهد ضایع شدن حجم بسیار زیادی از گندم به‌عنوان محصول استراتژیک هستیم که جلوگیری از هدر رفت آن درگرو استفاده از کمباین‌های نو است.

وی ادامه داد: بی‌شک نوسازی ناوگان کمباین سازی درنهایت مانع از هدر رفت محصول می‌شود که باید بیش‌ازپیش به آن دقت کرد.

مدیرعامل شرکت کمباین سازی اراک با اشاره به برخی مطالبات باوجود بدهی‌های شرکت اظهار کرد: هم‌اکنون درزمینهٔ حقوق کارکنان معوقه‌ای نداشته و امیدواریم بتوانیم به سمت رشد بیشتر پیش رویم.

حمیدی فرد افزود: دریافت تسهیلات با نرخ پایین برای تأمین سرمایه در گردش می‌تواند به هر بخشی کمک قابل‌توجهی کند.

وی گفت: امیدواریم در پرداخت تسهیلات ارزان‌تر اقدامات بیشتری صورت گیرد تا هزینه تولید کاهش و بتوانیم در بازار رقابتی امروز در خارج از کشور سهم بیشتری به دست آوریم.

مدیرعامل شرکت کمباین سازی اراک بیان کرد: تولید کمباین یک شغل با ایجاد اشتغال غیرمستقیم بسیار زیاد است که رونق بیشتری در این کارخانه زمینه اشتغال در دیگر شهرها را نیز فراهم کند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت