جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۲:۵۱:۲۳

روند رسیدگی به پرونده‌های قاچاق در استان مرکزی تسریع می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: با نظارت و هماهنگی دبیرخانه مبارزه با قاچاق کالای استان، باید روند رسیدگی به پرونده‌های قاچاق در استان سرعت بیشتری به خود بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی:

روند رسیدگی به پرونده‌های قاچاق در استان مرکزی تسریع می‌شود

پرونده‌های قاچاق

روند رسیدگی به پرونده‌های قاچاق در استان مرکزی تسریع می‌شود

فتح‌اله حقیقی صبح امروز در مراسم معارفه دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گفت: ضرورت مبارزه با قاچاق کالا و ارز راهکار عملی در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: کالای قاچاق مانع رقابت بازار داخلی، ارتقاء کیفیت و اقدامات توسعه‌ای تولیدکنندگان است، یکی از مهم‌ترین راهکارها برای نهادینه کردن فرهنگ مصرف کالای ایرانی، ممانعت ورود کالاهای قاچاق در چرخه تولید داخلی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی تصریح کرد: تحقق شعار که درراستای آن تاکید مقام معظم رهبری درراستای افزایش کیفیت تولیدات هم قرار دارد، به‌عنوان یک تکلیف قانونی و شرعی باید مد نظر قرار گیرد و با ارتقاء کیفیت محصولات و توجه جدی به خواست و نیاز جامعه می‌توان این راهبرد را به اهداف اصلی خود رساند.

حقیقی بیان کرد: بر هیچ کس پوشیده نیست که اگر قرار است به رشد و توسعه اقتصادی دست یابیم باید به این اصول توجه کنیم، تولید ملی باید حمایت شود که در این راستا تولیدکننده باید به بازاریابی داخلی محصول خود و بهبود کیفیت تولید و مصرف‌کننده باید به حمایت از کالای ایرانی و تولید داخل توجه ویژه داشته باشد.

وی ادامه داد: درراستای تحقق شعار امسال باید محکم‌ترین قدم در حوزه مبارزه با قاچاق کالا برداشته شود و در این زمینه باید با وجود اقدامات مناسب و ارزنده انجام‌شده طرحی نو را دراندازیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی عنوان کرد: گرچه اقدامات انجام‌شده مسئولان در این زمینه جای تقدیر دارد اما با توجه به حساسیت موضوع قاچاق کالا و تجربه بنده در 4 استان، مستقل شدن دبیرخانه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا می‌تواند در این زمینه مثمر ثمر واقع شود، بنابراین مبارزه جدی‌تر با قاچاق کالا باید به‌عنوان یک اصل مدنظر قرار گیرد و عملیاتی شود تا بتوانیم عملا از کالای ایرانی و تولید داخل حمایت کنیم.

حقیقی اضافه کرد: با نظارت و هماهنگی دبیرخانه مبارزه با قاچاق کالای استان، باید روند رسیدگی به پرونده‌های قاچاق در استان سرعت بیشتری به خود بگیرد، زیرا برخی از کالاها افت قیمت پیدا می‌کنند و یا سریع‌الفساد هستند، بنابراین باید سریع‌تر نسبت به تعیین تکلیف اقدام شود.

وی افزود: دستگاه‌های مرتبط باید در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز براساس تعریف ارائه شده و فلوچارت تدوین‌شده براساس شرح وظایف اقدام کنند تا با هم‌افزایی و مشخص شدن اقدامات نهادهای مرتبط به اهداف اصلی در این راستا رسید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم در مبارزه با قاچاق کالا و ارز همکاری و ارتباط مستقیم نهادهای مرتبط مانند تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی و گمرک و هم‌افزایی این دستگاه‌ها است که در کوتاه‌ترین زمان رسیدگی جدی به پرونده‌ها انجام شود تا بتوان هر چه فعال‌تر در موضوع کالای قاچاق وارد شد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت