یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۴:۳۴:۵۲

رومانی به‌دنبال تسهیل سرمایه‌گذاری در استان مرکزی است

سفیر رومانی گفت: سفر بنده به استان مرکزی و اراک برای احیای همکاری است که از قبل بین اراک و شهر پیتشت در رومانی بوده تا بتوانیم ظرفیت‌های موجود در هر دو شهر را به نحو مطلوب برسانیم.

سفیر رومانی؛

رومانی به‌دنبال تسهیل سرمایه‌گذاری در استان مرکزی است

سرمایه‌گذاری

رومانی به‌دنبال تسهیل سرمایه‌گذاری در استان مرکزی است

به نقل از تسنیم، آدریان کوزیانسکی پیش از ظهر امروز در حاشیه نشست با شهردار اراک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سفر بنده به استان مرکزی و اراک برای احیای همکاری است که از قبل بین اراک و شهر پیتشت در رومانی بوده تا بتوانیم ظرفیت‌های موجود در هر دو شهر و هر دو استان مرکزی و آرجش را به نحو مطلوب برسانیم.

وی افزود: پیام اصلی بنده در واقع گشایش برای سرمایه‌گذارانی است که قصد دارند با رومانی تجارت کنند و همچنین افرادی از رومانی که مایل هستند با تاجران در استان مرکزی در ارتباط باشند بوده و تا جایی که بنده در خاطر دارم این همکاری مربوط به حدود 15 یا 20 سال پیش است و از حدود 10 سال پیش این همکاری به نحوی تعطیل شده و به نظر بنده هم استان مرکزی نیازهایی دارد و هم استان آرجش که این گشایش راهی برای همکاری در زمینه منافع مشترک است.

سفیر رومانی تصریح کرد: ما در زمینه‌های انرژی، توریسم، کشاورزی، حمل و نقل، آی تی و غیره می‌توانیم همکاری داشته باشیم اما باید ببینیم که چه افرادی تمایل به این کار دارند و این همکاری تنها به این دو استان محدود نمی‌شود بلکه قدمی برای همکاری دوجانبه ایران و رومانی است.

کوزیانسکی بیان کرد: در بحث خواهرخواندگی باید ابتدا سابقه آن را ببینیم، این قرارداد حدود 20 سال پیش به امضا رسیده اما به نظر می‌رسد که به فراموشی سپرده شده بود، بنده آمده‌ام که ببینم اگر می‌شود این قرارداد را احیا کنیم و اگر امکان دارد تبصره‌ای به آن الصاق کنیم و این همکاری را از سر بگیریم.

وی ادامه داد: اطلاعات بنده از اراک خیلی کم است و آمده‌ام که فرصت‌های اقتصادی، فرهنگی، توریستی و غیره موجود در این استان و شهرستان اراک را بشناسم، اما با توجه به مطالعاتی که داشتم اطلاع دارم که پتروشیمی اراک که دومین در کشور است، ماشین‌سازی اراک هم که حرف اول را می‌زند و جاذبه‌های توریستی همه ظرفیت‌های فروانی در این استان هستند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت