پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۷:۴۰:۵۵

روستای “سمقاور ” در فهرست روستاهای ملی صنایع دستی ثبت می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: با پیگیری‌های انجام شده نخستین روستای استان ثبت ملی می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی:

روستای “سمقاور ” در فهرست روستاهای ملی صنایع دستی ثبت می‌شود

سمقاور

روستای “سمقاور ” در فهرست روستاهای ملی صنایع دستی ثبت می‌شود

به نقل از تسنیم، سیدمحمد حسینی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اداره کل میراث فرهنگی استان با تلاش در راستای ارتقای جایگاه هنرهای سنتی و صنایع دستی استان مرکزی در کشور و ایجاد زیر ساخت‌ها لازم برای ارتقا این جایگاه در سطح جهانی تلاش‌ها و پیگیریهای مداومی داشت که در نتیجه آن توانست مقدمات ثبت روستای سمقاور به‌عنوان روستای ملی صنایع دستی را فراهم کند.

وی افزود: بنابراین در همین راستا 12 اسفندماه امسال جلسه‌ای با حضور نماینده سازمان میراث فرهنگی کشور و نماینده مجلس به منظور ثبت ملی این روستا برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی تصریح کرد: روستای سمقاور دارای دو هزار و 100 نفر جمعیت بوده که 300 نفر از هنرمندان این روستا در 80 کارگاه منبت‌کاری موجود در این روستا مشغول به فعالیت هستند و همچنین طبق بررسی انجام شده ثبت 300 نفر دیگر از افراد این روستا در لیست هنرمندان تخمین زده می‌شود.

حسینی بیان کرد: ثبت شدن روستای سمقاور به‌عنوان روستای ملی صنایع دستی زمینه ثبت جهانی این روستا را هم فراهم می‌کند تا به‌عنوان روستای جهانی صنایع دستی در رشته منبت ثبت شود که این مهم می‌تواند رتبه استان را در هنرهای سنتی و صنایع دستی به طور چشمگیری افزایش بخشد.

وی ادامه داد: روستای سمقاور در 10 کیلومتری شهرستان کمیجان قرار دارد و از ظرفیت‌های خوبی در حوزه صنایع دستی و گردشگری برخوردار است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت