سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۳:۳۷:۰۰

رشد جمعیت افراد سالمند افزایش تقاضا برای خدمات توانبخشی را به همراه دارد

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت:رشد جمعیت افراد کم‌توان و سالمند و از سوی دیگر توانمندسازی آنان هم سبب افزایش تقاضا برای خدمات مراقبتی و توانبخشی شده است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی:

رشد جمعیت افراد سالمند افزایش تقاضا برای خدمات توانبخشی را به همراه دارد

سالمند

رشد جمعیت افراد سالمند افزایش تقاضا برای خدمات توانبخشی را به همراه دارد

زهرا امینی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی مشورتی مدیران مراکز توان‌بخشی و نگهداری معلولان ذهنی استان مرکزی اظهار داشت: تقاضا برای خدمات مراقبتی و توانبخشی افزایش داده شده است و تمام تلاش خود را در این زمینه بسیج کرده‌ایم.

وی عنوان کرد: رشد جمعیت افراد کم‌توان و سالمند و از سوی دیگر توانمندسازی آنان هم سبب افزایش تقاضا برای خدمات مراقبتی و توانبخشی شده است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: در این میان گروهی از افراد کم‌توان و سالمند هستند که از جمله آنها می‌توان به افراد کم‌توان و سالمند بسترگرا و بیماران صعب‌العلاج اشاره کرد که در این راستا نیازمند خدمات ویژه مراقبتی، بهداشتی و توانبخشی هستند.

امینی بیان کرد: نداشتن آگاهی، دانش و نبود سیستم مراقبتی مناسب برای تامین نیازهای این گروه در منزل سبب شده است که آنها برای مراقبت بیشتر به مراکز غیردولتی و شبانه‌روزی روی‌آورند.

وی ادامه داد: به‌سبب وجود برخی از مشکلات، آموزش‌های لازم به مراقبان، توسط پزشکان به منظور استفاده از داروها و عوارض آن و رعایت رژیم‌های غذایی برای سالمندان و معلولان در این مراکز ضروری است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی افزود: اقامت این افراد در این مراکز به‌سبب دوری از خانواده‌هایشان و اجتماع، آسیب‌های جدی روحی و روانی را برای آنها به همراه دارد، اقامت افراد در مراکز شبانه‌روزی میزان مشارکت اجتماعی آنان را به شدت پایین می‌آورد و ارتباط افراد را  با جامعه و خانواده‌هایشان به حداقل می‌رساند.

امینی بیان کرد: زندگی در کنار سایر اعضای خانواده و برخورداری از مهر و عطوفت سبب ارتقاء سلامت روحیه، روان و افزایش امید به زندگی در این افراد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ارائه آموزش‌های لازم به مراقبان در زمینه بیماران بستری، به صورت متداول در رابطه با دیابت، مشکلات گوارشی و عفونت‌های ادراری و کلیوی و بی‌خوابی در سالمندان، کمبود ویتامین‌ها، پوکی استخوان ضروری بوده و باید به خوبی بدانند تا بتوانند در پیشگیری از آنها در این مراکز عملکرد خوبی داشته باشند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت