پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۴:۵۳:۵۱

رسیدگی به مشکلات سکونت‌گاه‌های غیررسمی اولویت مهم راه و شهرسازی است

عضو هیئت مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری ایران گفت: رسیدگی به مشکلات سکونت‌گاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده شهری از اولویت‌های مهم وزارت راه و شهرسازی است.

آذربایجان‌ شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرستان مازندران مرکزی هرمزگان همدان یزد گردشگری ایران عضو هیئت مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری در اراک:

رسیدگی به مشکلات سکونت‌گاه‌های غیررسمی اولویت مهم راه و شهرسازی است

سکونت‌گاه‌های غیررسمی

رسیدگی به مشکلات سکونت‌گاه‌های غیررسمی اولویت مهم راه و شهرسازی است

به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی استان مرکزی، هوشنگ عشایری در ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان مرکزی اظهار داشت: مطابق آمارهای موجود سکونت‌گاه‌های غیررسمی بیشترین آسیب‌های اجتماعی را به جوامع شهری وارد می‌کنند، بر این اساس توجه بیشتر دستگاه‌های مسئول در استان‌ها به‌ویژه استانداری‌ها و شهرداری‌ها و ادارات کل راه و شهرسازی به مبحث بازسازی این مناطق ضروری است.

وی افزود: رسیدگی به مشکلات سکونت‌گاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده شهری از اولویت‌های مهم وزارت راه و شهرسازی است.

عضو هیئت مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری ایران تصریح کرد: پروژه‌هایی که در شهرستان‌ها اجرا می‌شوند باید نسبت به اقلیم و معماری همان مناطق تعریف شده و در احداث آنها از مصالح بومی و محلی در نمای ساختمان‌ها استفاده شود، در مورد بافت تاریخی بازار اراک نیز بازسازی این محدوده نیازمند همکاری کسبه و سایر دستگاه‌های مسئول است.

مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: نظر به اینکه احیا، توانمندسازی و بازسازی بافت‌های فرسوده، تاریخی و سکونت‌گاه‌های غیررسمی شهرها در برطرف کردن معضلات اجتماعی، فرهنگی و عمرانی و اقتصادی این جوامع بسیار موثر است، باید با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های عضو و با تکیه بر فرهنگ‌سازی عمومی در برنامه‌های ستاد بازآفرینی شهری تسریع شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی هم بیان کرد: مبحث بازسازی و بازآفرینی محلات هدف شهرهای بزرگ به عنوان یکی از برنامه‌های اصلی و راهبردی وزارت راه و شهرسازی مطرح است و باید در شهرهای بزرگ با سرعت بیشتری اجرا شود.

عزیز فیلی عنوان کرد: روند بازآفرینی این مناطق در سه شهر اراک، ساوه و خمین با هماهنگی و هم‌افزایی دستگاه‌های مسئول با سرعت بیشتری پیگیری شود.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت