یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۸:۱۴:۰۰

رسیدگی به اعتراض‌های مودیان مالیاتی باید تمرکززدایی شود

استاندار مرکزی گفت: رسیدگی به اعتراض‌های مودیان مالیاتی در استان مرکزی باید تمرکززدایی شود.

استاندار مرکزی مطرح کرد؛

رسیدگی به اعتراض‌های مودیان مالیاتی باید تمرکززدایی شود

مودیان مالیاتی

رسیدگی به اعتراض‌های مودیان مالیاتی باید تمرکززدایی شود

سیدعلی آقازاده ظهر امروز در آئین آغاز به کار “هیئت 251 مکرر قانون مالیات مستقیم” ‌با اشاره به ویژگی‌ها و اهمیت تشکیل این هیئت در روند افزایش سرعت رسیدگی به تقاضای مودیان مالیاتی اظهار داشت: همه اعضای هیئت از نخبگان و کارشناسان با سابقه استان مرکزی هستند که به نوعی اتکاء بزرگی در این حوزه محسوب می‌شوند، هر کدام با دنیایی از تجربه توانایی این را دارند مسئولیتی را که وزیر اقتصاد و دارایی به این حوزه تنفیض کرده به خوبی و با تعهد کامل به مرحله انجام رسانند.

وی افزود: این آزمونی است که بر عهده این هیئت گذاشته شده که در نهایت با اجرای مطلوب رضایتمندی عمومی را در بر دارد تاکنون پرونده‌هایی در راستای اختلافات مالیاتی مودیان در تهران و اراک سرگردان بودند که در برخی موارد پرونده سال‌ها به نتیجه نمی‌رسید.

استاندار مرکزی تصریح کرد: یکی از مزایای ایجاد هیئت 251 مکرر قانون مالیات این است که 75 درصد آرای ارائه شده در هیئت به نفع مودی بوده و این موضوع باید در برنامه کاری اعضا جدی‌تر لحاظ شود که احتمال رد شدن آرای هیئت در دیوان عالی از بین برود.

آقازاده بیان کرد: استان مرکزی با عملکرد مناسب می‌تواند در این آزمون از خود کارنامه درخشانی را به جا گذارد و مجموعه اقتصادی استانداری مرکزی هم در این راستا بسیج شده و اعلام همکاری می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: تمرکزدایی در رسیدگی به اعتراض‌های مودیان مالیاتی، سبب کاهش زمان رسیدگی‌ها و همچنین کاهش قابل توجه هزینه‌ها در فرایند رسیدگی به پرونده‌ها می‌شود.

استاندار مرکزی عنوان کرد: از آنجائی که مالیات یکی از مهمترین منابع تامین کننده درآمد دولت‌ها محسوب می‌شود، می‌تواند تکیه‌گاه مطمئنی نیز برای دستیابی به اهداف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی واقع شود.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت