دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۴:۰۶:۵۴

رسمی شدن حق‌امضای سهام‌دار جدید هپکو از ۲۰ تیرماه

حاجی پور با بیان اینکه تاکنون تعداد ۱۳۰ واحد در سامانه بهین‌یاب ثبت‌نام کرده‌اند گفت: حق‌امضای سهام‌دار جدید هپکو از ۲۰ تیرماه رسمی می‌شود.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی:

رسمی شدن حق‌امضای سهام‌دار جدید هپکو از ۲۰ تیرماه

سهام‌دار جدید هپکو

رسمی شدن حق‌امضای سهام‌دار جدید هپکو از ۲۰ تیرماه

به نقل از تسنیم، محمدرضا حاجی‌پور عصر امروز در کمیته حمایت قضائی از سرمایه‌گذاری استان مرکزی با اشاره به دستورالعمل کارگروه رونق و تولید استان مرکزی اظهار داشت: دستورالعمل کارگروه رونق و تولید و ستاد تسهیل که به بانک‌های عامل ارتباط داشت توسط بانک مرکزی ابلاغ شد و براساس آن سه موضوع بدهی معوق، چک‌های برگشتی و نست مالکانه جزئ مستثنیات شناخته شدند.

وی افزود: براساس ابلاغیه بانک مرکزی بانک‌های عامل موظف‌اند نسبت به پرداخت تسهیلات لازمه اقدام کنند زیرا یکی از شروط خروج از رکود و رونق تولید استفاده از تسهیلات است، همچنین باتوجه به شناسایی واحدها و ظرفیت‌های موجود درآنها تاکید ما هم بر پرداخت تسهیلات است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی تصریح کرد: باتوجه به نرخ سود 50 درصدی برخی از سپرده‌ها باید بگوییم که هیچ صنعت و مجموعه تولیدی‌ای قادر نیست به رونق مدنظر دست یابد که در این راستا نیازمند همکاری بانک‌ها هستیم، همچنین طرح رونق تولید و سامانه بهین‌یاب امسال هم تداوم دارند و تاکنون تعداد 130 واحد در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

حاجی‌پور با اشاره به پیشنهاد اجرای طرح تشمیل دبیرخانه کمیسیون حل اختلاف پنج نفره گفت: درحال حاضر سه استان خراسان رضوی، اصفهان و خوزستان در حال اجرای این طرح هستند و می‌توانیم بگوییم پس از اجرای آن میزان پرونده‌های قضائی را به حداقل رسانده‌اند و واحدهای صنعتی و تولیدی مامنی برای حل اختلافات پیدا کرده‌اند

وی ادامه داد: مجموعه‌های صنعتی و تولیدی برای دریافت تسهیلات باید پروانه و یا سندی به‌عنوان وثیغه تحویل دهند اما بانک‌ها پروانه تولید آنها را نمی‌پذیرد که به این سبب پیشنهاد داده‌ایم کارتی با کارایی همین مدارک تهیه و در اختیار واحدها قرار دهیم که در این زمینه مدیران عامل مجموعه‌ها با تعامل سهام‌داران می‌توانند مکلف مجموعه شناخته شوند.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی عنوان کرد: توقیف اموال و ماشین‌آلات خط تولید گریبان‌گیر واحدها و مجموعه‌های تولیدی ما شده است که به این سبب درخواست داریم محاکم قضائی مصوبه‌ای ابلاغ کنند و این وسایل را جزئی از مستثنیات توقیف بدانند.

حاجی‌پور خاطرنشان کرد: تعداد قابل توجهی پروژه نیمه تمام در مجموعه هپکو باقی مانده است که با تزریق اعتبار به آنها می‌توان دستاورد مطلوبی داشت و به این سبب می‌توانیم بگوییم آینده مطلوبی در انتظار مجموعه هپکو است که قرارداد تولید سه هزار دستگاه راه‌سازی سرآغاز این دستاوردها محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: اگر تولید در مجموعه هپکو پا بگیرد شرکت هپکو می‌تواند با این حجم از حمایت‌ها روی پای خودش بایستد و منبعی برای ایجاد اشتغال محسوب شود، همچنین امیدواریم برنامه‌ریزی پرداخت معوثات و عقد قراردادهای کاری به‌گونه‌ای باشد که تا پایان شهریورماه امسال بدهی‌های این مجموعه تصویه شود.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی ادامه داد: سهام‌دار جدید مجموعه هپکو از تاریخ 20 تیر ماه به بعد حق امضای رسمی دارد و همین روند تائید حق امضای سهام‌دار جدید رویه پرداخت معوقات را به تعدیل رسانده است که به زودی برطرف می‌شود.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت