پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۱:۴۳:۱۶

رسانه‌های جریان انقلاب باید مطالبه‌گر تدابیر و منویات مقام معظم رهبری باشند

رئیس بسیج رسانه استان مرکزی گفت: رسانه‌های جریان انقلاب اسلامی باید مطالبه‌گر تدابیر و منویات مقام معظم رهبری در جامعه باشند.

رئیس بسیج رسانه استان مرکزی:

رسانه‌های جریان انقلاب باید مطالبه‌گر تدابیر و منویات مقام معظم رهبری باشند

محمد قربانی

رسانه‌های جریان انقلاب باید مطالبه‌گر تدابیر و منویات مقام معظم رهبری باشند

به نقل از تسنیم، محمد قربانی در بازدید از سیزدهمین دوره آموزش تخصصی خبرنگاری خبرگزاری تسنیم با اشاره به ضرورت تشکیل جبهه واحد و منسجم رسانه‌ای در حوزه انقلاب اسلامی اظهار داشت: در شرایطی که استکبار جهانی برای تقابل با انقلاب اسلامی به تشکیل جبهه‌ای بزرگ و گسترده روی آورده و تمام نیروی خود را در این راه به‌کار بسته برای حفظ انقلاب اسلامی و پیشبرد اهداف انقلاب و آرمان‌های بلند آن، تشکیل یک جبهه پرقدرت، توانمند و باصلابت در حوزه رسانه برای پیام رسانی پیام انقلاب اسلامی از سوی تمامی نیروهای انقلابی، یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر به شمار می‌رود.

وی افزود: ظرفیت‌های نیروهای انقلابی در کشور ظرفیتی بالا و بی‌نظیر است که در صورت هم‌افزایی این ظرفیت‌ها و جهت‌دهی آنها به سمت موضوعات مهم و اصلی و مورد نیاز انقلاب، قطعا حرکت انقلاب اسلامی را در راستای تحقق اهداف عالیه آن شتاب می‌بخشد.

قربانی تصریح کرد: از سوی دیگر این موضوع موانع بر سر راه را یکی بعد  از دیگری کنار خواهد زد زیرا رسانه‌های انقلابی در کشور از جمله ظرفیت‌های جبهه پرقدرت انقلاب اسلامی به شمار می‌آیند و باید بیش از پیش، اهمیت و نقش تأثیرگذار و تعیین‌کننده آنها مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان مرکزی با اشاره به وظایف رسانه‌های جبهه انقلاب اسلامی گفت: تمامی رسانه‌های با ماهیت و رویکرد انقلابی برای کمک به جریان و جبهه انقلاب اسلامی در برابر جبهه استکبار و اثربخش بودن در مسیر شتاب‌دهی به حرکت انقلاب اسلامی به سمت آرمان‌ها باید در وهله نخست از تفرقه پرهیز کنند و یک آهنگی، هم‌سویی و هم‌افزایی را به عنوان اصل حاکم مورد توجه قرار دهند.

وی عنوان کرد: از سویی دیگر این مجموعه رسانه‌ها نباید دچار انفعال و سرخوردگی نشود، بلکه با روحیه و نشاط انقلابی و امیدوار به آینده‌ای به مراتب بهتر برای جبهه انقلاب اسلامی، رسالت رسانه‌ای خود را به عنوان یک رسانه متعلق به جبهه انقلاب اسلامی دنبال کنند.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان مرکزی به وظایف رسانه‌های انقلابی اشاره کرد و افزود: رسانه انقلابی باید حفظ و حراست، دفاع از انقلاب اسلامی و تبیین، تعمیق و تعمیم تفکر و روحیه انقلابی در کشور را در صدر دغدغه اصلی خود قرار دهد و به عبارت دیگر رسانه‌های انقلابی باید تبیین کننده و ترویج‌ دهنده و تحکیم‌کننده فرهنگ انقلاب اسلامی و انقلابی‌گری در کشور باشد.

قربانی ادامه داد: در حالی که دشمنان خارجی با همراهی برخی جریانات داخلی، تهی‌کردن جمهوری اسلامی را از اصل و ماهیت انقلابی خود نشانه گرفته‌اند رسانه انقلابی باید با همه قدرت و توان از هویت انقلابی نظام مقدس جمهوری اسلامی پاسداری کند.

وی اضافه کرد: رسانه‌های جبهه انقلاب در شرایط جنگ نرمی که علیه انقلاب و نظام اسلامی به راه افتاده، باید با این خطر به شکلی قاطع و جدی مقابله و از انقلاب اسلامی و هویت انقلابی نظام اسلامی حراست کنند.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان مرکزی ولایتمداری را مهمترین شاخصه رسانه‌های انقلابی دانست و گفت: امروزه جبهه استکبار به این نتیجه رسیده که برای شکست انقلاب اسلامی و تضعیف جمهوری اسلامی باید پیوند مردم با ولایت را سست کند بنابراین رسانه انقلابی باید نقش موثری در بسیج اجتماعی برای دفاع از حریم پاک ولایت داشته باشد.

وی افزود: دشمن براساس همین موضوع همه ظرفیت رسانه‌های خود را به‌کار گرفته و از هر کار و برنامه‌ای برای رسیدن به این هدف دریغ نمی‌کند بنابراین تبیین و تشریح منویات، تدابیر و دیدگاه‌‌های مقام معظم رهبری به تناسب شرایط و مخاطبان یکی از اساسی‌ترین وظایف رسانه‌های انقلابی به شمار می‌رود.

قربانی تصریح کرد: در این راستا رسانه‌های انقلابی باید با دقت و جدیت، پیگیر مطالبات رهبرمعظم انقلاب باشند چرا که مطالبات مقام معظم رهبری در بخش‌های متفاوت در حقیقت همان مطالبات به‌ حق مردم مؤمن و انقلابی کشور است که برآورده شدن این مطالب در واقع برآورده‌ شدن نیازهای اصلی انقلاب، کشور و مردم به شمار می‌رود.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان مرکزی بیان کرد: بنابراین رسانه انقلابی باید با مدیریت انقلابی و روحیه‌ جهادی تقویت‌گر جبهه جهاد کبیر بر علیه دشمنان و مسدودکننده همه راه‌های نفوذ دشمن به کشور و ساختارهای قدرت باشد.

تسنیم استان مرکزی به دنبال کیفی‌سازی و نگاه تخصصی به حوزه خبر و رسانه

مدیر دفترخبرگزاری تسنیم در استان مرکزی در ابتدای این دیدار ضمن ارائه گزارشی از اقدامات این خبرگزاری در استان مرکزی با اشاره به اهمیت توجه به موضوع آموزش در این خبرگزاری گفت: از روز نخست فعالیت دفتر خبرگزاری تسنیم در استان مرکزی آموزش نیروی متعهد و متخصص در تراز انقلاب اسلامی و ارتقای دانش تخصصی خبرنگاران این رسانه  همواره مورد توجه و دقت بوده است.

مبین جلیلی تصریح کرد: به طوری که این خبرگزاری برای نخستین بار در حوزه رسانه استان مرکزی واحد آموزش و پژوهش را با رویکرد بررسی فعالیت رسانه‌ای دفتر استانی و نیز برنامه‌ریزی آموزش‌ها در استان مرکزی تشکیل داد.

وی افزود: در این راستا این واحد در خبرگزاری تسنیم تاکنون 12 دوره آموزش تخصصی و دوره‌های تکمیلی  خبرنگاری ویژه خبرنگاران و نیز به صورت مشارکتی با سازمان‌های اجرایی استان برگزار کرده است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت