سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت: ۰۹:۱۰:۱۶

رتبه نخست نهضت سوادآموزی شازند در استان مرکزی

مدیرآموزش و پرورش شازند گفت: در شهرستان شازند تعداد ۴۶۲ نفر تحت پوشش نهضت سوادآموزی قرار گرفته اند که در این زمینه رتبه نخست سوادآموزی در سطح استان مرکزی را به خود اختصاص داده است.

مدیرآموزش و پرورش شازند بیان کرد؛

رتبه نخست نهضت سوادآموزی شازند در استان مرکزی

کمال آبادی، مدیرآموزش و پرورش شهرستان شازند در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری شازند ما، با اشاره به اینکه مسئله سوادآموزی یکی از مسائل مورد تاکید امام(ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی است، گفت: براساس آمارهای رسمی ۶۹ درصد از جامعه ایران فاقد تحصیلات اولیه بودند که با استقرار نظام اسلامی برنامه ریزی در این زمینه ضروری بود و امام(ره) نیز ضرورت این مسئله را بیش از هر کسی احساس می کردند که در هفتمین روز از دی ماه سال ۱۳۵۸ فرمان تشکیل نهضت سواد آموزی را صادر کردند.

وی با اشاره به اینکه نهضت سوادآموزی یک کار جهادی و وظیفه همگانی است، افزود: این امر مختص به یک فرد خاص و ارگان خاصی نیست بلکه هر یک از اعضای جامعه در ریشه کن کردن بی سوادی باید تلاش کنند.

مدیرآموزش و پرورش شهرستان شازند اظهار کرد: آموزش سواد پایه، زمینه سازی برای یادگیری مادام العمر و آموزش مهارت های لازم در زندگی، آموزش حقوق شهروندی و زمینه سازی برای کارآفرینی و بهبود کیفیت زندگی از اصلی‌ترین کارکردهای مرکز یادگیری است.

کمال آبادی با تاکید بر کاربردها و کارکردهای سواد برای عموم جامعه گفت: بی سوادی موجب آسیب های اجتماعی فراوانی در جامعه می شود و باسواد شدن افراد میزان و نرخ آسیبهای اجتماعی را کاهش می دهد.

وی با بیان اینکه شهرستان شازند رتبه نخست سوادآموزی را در استان به خود اختصاص داده است یادآور شد: در شهرستان شازند تعداد ۴۶۲ نفر تحت پوشش نهضت سوادآموزی قرار گرفته اند که از این تعداد ۱۶۴ نفر در دوره سوادآموزی، ۱۲۱ نفر در دوره تحکیم و ۱۷۷ نفر در دوره انتقال جذب شده اند.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت