پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۹:۱۶:۵۰

راهپیمایی روز قدس به معنای اعلام تبعیت از خدا و مبارزه با استکبار است / ملاک مشروعیت حاکم رأی مردم نیست

آیت الله اراکی گفت: شمایی که می‌گویی ولایت را مردم می‌دهند! به امام زمان(عج) چه کسی ولایت داده است؟  کدام انتخابات برای ولایت امام زمان(عج) صورت گرفته است؟ ولایت امام زمان(عج) ولایت رسول الله (ص) است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در اجتماع راهپیمایان روز قدس اراک:

راهپیمایی روز قدس به معنای اعلام تبعیت از خدا و مبارزه با استکبار است / ملاک مشروعیت حاکم رأی مردم نیست

راهپیمایی روز قدس به معنای اعلام تبعیت از خدا و مبارزه با استکبار است / ملاک مشروعیت حاکم رأی مردم نیست

آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در اجتماع راهپیمایان روز قدس اراک گفت: راهپیمایی روز قدس به معنای اعلام یاری امام زمان(عج)، امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب است.

آیت الله اراکی افزود: این روز اگر چه به معنای دفاع از فلسطین، نابودی اسراییل و اعلام پشتیبانی از مستضعفین فلسطین است؛ لکن روز قدس به نماد حمایت از همه مستضعفین و مقابله با استکبار جهانی تبدیل شده است.

وی ادامه داد: در قرآن کریم به دو جریان مستمر اشاره شده که یکی جریان اسلام و دیگری جریان استکبار است؛ جریان اسلام راهی است که همه پیامبران آن را پیموده‌اند و جریان دوم جریان فرمانروایی هوای نفس است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب در تشریح این دو جریان گفت: اسلام به معنای فرمانبری امر خدا و پذیرش حاکمیت الهی در همه شئون زندگی است و در مقابل هر فرمانروایی که فرمانروایی‌اش الهی و با اذن خدا نباشد طاغوت و استکبار است، استکبار یعنی فرمانروایی بدون حق بر مردم.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: فرمانروای جامعه اسلامی در سراسر جهان وجود مبارک پیامبر اکرم(ص) است و پس از ایشان، امیرالمومنین(ع) و فرزندانشان به فرمان خدا فرمانروا هستند؛ ولی فقیه نیز به نصب عام امام زمان(عج) از جانب ایشان منصوب و مجاز به فرمانروایی است.

آیت الله اراکی با تأکید بر اینکه اقتدار نظام ما ناشی از اعتقاد به حاکمیت خداست بیان کرد: امروز ولایت فقیه اساس وحدت، استحکام و پیروزی ماست و کسانی که می‌خواهند اقتدار ما را گرفته و به دین، انقلاب و ملت صدمه بزنند به دنبال گرفتن گوهر فرمانبری ما از خدا هستند.

وی افزود: حاکمیت برای خداست و مشروعیت را خدا به حکومت می‌دهد. اگر این مشروعیت الهی نباشد، حاکمیت غیر خدا اعمال شده و شرک ایجاد می‌شود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب اهمیت نقش مردم در حکومت را یادآور شد و اظهار کرد: حکومت دو پایه دارد که یکی مشروعیت و دیگری موجودیت، اگر مردم خدا را فرمانبری نکنند؛ حاکمیت خدا در جامعه جاری نخواهد شد و اگر بپذیرند حکومت الهی برپا می‌شود.

آیت الله اراکی ادامه داد: گاهی انسان می‌بیند افرادی که نه سابقه‌ای در این مباحث و نه دستی بر آتش دارند وارد این مباحث می‌شوند.

وی افزود: مردم فرمانبر هستند نه فرمانروا، اگر مردم فرمانبری خدای متعال را پذیرفتند؛ حکومت الهی برپا می‌شود و اگر فرمانبری طاغوت را قبول کردند؛ حکومت طاغوت برپا می‌شود.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان تأکید کرد: پس از انتصاب امیرالمومنین(ع) از جانب خدا، مردم وظیفه داشتند که از ایشان پیروی کنند و در غیر این صورت نتیجه آن جز حاکم شدن یزیدیان بر جامعه و بدبختی جوامع بشری تا به امروز نبوده است.

آیت الله اراکی با اشاره به این نکته که ملاک مشروعیت حاکم رأی مردم نیست تصریح کرد: اگر مردم اشتباه کرده و از حاکم غیر الهی تبعیت کنند؛ آن حاکم مشروعیت پیدا نخواهد کرد. یزید، یزید است. اگر همه مردم دنیا هم به یزید، معاویه، عبدالملک مروان، ترامپ و سایر حکام غیر الهی رای دهند ماهیت او تغییری نخواهد کرد، چرا که با انتخاب مردم، طاغوت تبدیل به حاکم الهی نشده و مشروعیت پیدا نمی‌کند.

وی تأکید کرد: در جمهوری اسلامی ایران هم قانون مسیر را در یک نظام مستحکم، معقول و منطقی مشخص کرده است. تنفیذ رهبری به رییس جمهور مشروعیت می‌دهد. اگر تنفیذ رهبری نباشد؛ ریاست جمهوری، مجلس و قوه قضاییه مشروعیت ندارند و تبدیل به طاغوت می‌شود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب بیان کرد: جنگ ما در سراسر جهان و جنگ همه اهل دین در طول تاریخ، جنگ استکبار با حاکمیت خدا بوده است و راهپیمایی روز قدس به معنای اعلام تبعیت از خدا و مبارزه با استکبار است. تمام پدیده‌های ظالمانه امروز در سرزمین‌های اسلامی، از جمله اشغالگری و تروریسم، ثمره استکبار است.

آیت الله اراکی ادامه داد: وقتی یک حاکم غیر الهی مانند فرعون بتواند عقل و دل مردم را تسخیر کند، آنها را سبک کرده و به تبعیت از هوای نفس خویش می‌کشاند.

وی تصریح کرد: روش پیامبران برای پذیرش حاکمیت خدا توسط مردم، برهان و دلیل بوده است اما مستکبران با فریب، زر، زور و تزویر بر مردم سوار شده‌اند.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان در تبیین مسئله انتظار گفت: امروز انتظار امام زمان(عج) یعنی فراهم کردن زمینه پذیرش فرمانروای الهی در جامعه بشری.

آیت الله اراکی با انتقاد به کسانی که  فکر می کنند ولایت را مردم می دهند اظهار کرد: شمایی که می‌گویی ولایت را مردم می‌دهند! به امام زمان(عج) چه کسی ولایت داده است؟  کدام انتخابات برای ولایت امام زمان(عج) صورت گرفته است؟ امروز کسی امام زمان(عج) را برای امامت انتخاب نکرده است.  ولایت امام زمان(عج) ولایت رسول الله (ص) است و مردم ایران همه ولایی و منتظر امام عصر(عج) هستند.

وی خاطرنشان کرد: راهپیمایی روز قدس نوعی اعلام آمادگی برای پذیرش فرمانروایی امام زمان(عج) است؛ مهم‌ترین چیزی که در تمام ماه رمضان و شب‌های قدر اعلام کرده‌ایم بیعت با امام زمان(عج) است.

آیت الله اراکی در پایان گفت: ما در اینجا نیز خطاب به ایشان اعلام می‌کنیم که ای رهبر ما! ای سرور ما! ای ولی ما! جان ما برای امتثال فرمان شما آماده است. یا ولی الله! خیلی به ما طعنه زده‌اند که چرا می‌گوییم شما مشروعیتتان را از خدا می‌گیرید، اما ما بر اساس فرمان خدا پای شما ایستاده‌ایم و فرمانبر شما هستیم. خدایا با ظهورش ما را یک دل، یک دست و متحد کن.

انتهای پیام/س

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت