جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۴:۴۴:۰۲

رئیس سازمان انرژی اتمی کشور از تأسیسات آب‌سنگین خنداب بازدید کرد

رئیس سازمان انرژی اتمی کشور در جریان بازدید سفر خود به استان مرکزی از تأسیسات آب‌سنگین خنداب بازدید کرد.

دوشنبه؛

رئیس سازمان انرژی اتمی کشور از تأسیسات آب‌سنگین خنداب بازدید کرد

علی‌اکبر صالحی پیش از ظهر دوشنبه  و در جریان سفری یکروزه به استان مرکزی وارد شهرستان اراک شد که در محل استانداری مرکزی مورد استقبال رسمی استاندار و معاونان وی قرار گرفت.

صالحی پس از استقبال، در بدو ورود ضمن گفت‌و‌گویی با مسئولان ارشد استان مرکزی از نمایشگاه عکس نقش مردم استان مرکزی در پیروزی انقلاب اسلامی که در محوطه استانداری استان مرکزی برقرار شده دیدن کرد.

پس از این صالحی به منظور بازدید از تاسیسات هسته‌ای خنداب راهی منطقه شد و دقایقی پیش با حضور در سایت نیروگاه هسته‌ای خنداب ضمن بازدید از این منطقه، از نزدیک در جریان اقدامات صورت گرفته در نیروگاه هسته‌ای خنداب قرار گرفت.

تاسیسات هسته‌ای خنداب که به عنوان تاسیسات اب سنگین خنداب شناخته می‌شود از نمادهای خودکفایی و ارتقای علمی کشور به شمار می‌رود که با تلاش و مجاهدت دانشمندان هسته‌ای کشور پایه گذاری شده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشور از بیمارستان مهر خنداب بازدید کرد

علی اکبر صالحی در ادامه سفر خود به استان مرکزی و پس از بازدید از سایت هسته ای آب سنگین خنداب دقایقی پیش در بیمارستان مهر این شهرستان حاضر و از جریان روند فعالیت این مرکز درمانی بازدید کرد.

بیمارستان مهر خنداب بیمارستانی 64 تخته‌خوابی است که در حال حاضر 32 تخت فعال دارد.
برای این پروژه نیاز به 20 میلیارد اعتبار بوده که سازمان انرژی اتمی 2 میلیارد تومان اعتبار را متقبل شده است که تاکنون یک میلیارد از این اعتبار تخصیص داده شده است.

به گزارش تسنیم، افتتاح بیمارستان خنداب دستاورد بزرگ برنامه تحول نظام سلامت است که به همت دولت  اجرایی شد و توانست حداقل های زیربنایی حوزه درمان را در شهرستان محروم خنداب به ثمر برساند.

مردم شهرستان خنداب قبل از راه اندازی بیمارستان مهر در صورت نیاز درمانی مجبور به تردد به شهرهای همجوار بودند و خدمات درمانی را تنها از طریق هشت پزشک عمومی دریافت می کردند و اجرایی شدن سیاست های حوزه سلامت دولت موجب شده شمار پزشکان عمومی و متخصص این شهرستان محروم  و سهولت و کیفیت در خدمات درمانی افزایش یابد.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت