شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۶:۳۳:۲۲

رای اعتماد به وزرا

خمین- نماینده مردم خمین در مجلس گفت: اکثر وزرای پیشنهادی از مجلس رأی می‌گیرند اما وضعیت تعدادی از وزرا، لب مرزی است و بستگی به برآورد نهایی کمیسیون‌ها دارد.

کابینه سیزدهم

رای اعتماد به وزرا

به گزارش پیک راستان به نقل از مهر علیرضا نظری عنوان کرد: لازم است کابینه سیزدهم متشکل از افراد واجد شرایط و توانمند باشد، کسانی که با پشتکار و انگیزه و با کفایت باشند و بتوانند با اتکا به توانمندی‌های داخلی و تعامل بین المللی و منطقه‌ای مشکلات را از سر راه بردارند. مجلس هم بنای همگرایی با دولت را به ویژه در زمان بررسی صلاحیت وزرا دارد.

وی ادامه داد: لازمه تحقق این امر منوط به معرفی وزرای کارآمد و باکفایتی است که مشکلات، نارسایی‌ها و کاستی‌ها را بشناسند و بتوانند سرعت خدمت رسانی را افزایش دهند.

نماینده مردم خمین در مجلس افزود: اکثر وزرایی که معرفی شدند از مجلس رأی می‌گیرند اما تعدادی از وزرا هستند که وضعیتشان بستگی به برآورد نهایی کمیسیون‌ها دارد.

نظری در خصوص کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم گفت: وزرای پیشنهادی در سه گروه قرار می‌گیرند. گروه اول چهره شناخته شده، دارای سابقه مدیریت و اجرایی خوب هستند و این افراد با رأی بالای نمایندگان وزیر می‌شوند، گروه دوم تجربه اجرایی و تخصص را دارند ولی با این وجود نظر مثبت اکثریت مجلس را کسب نکرده‌اند و احتمال رأی اعتماد گرفتن آنها ضعیف است و گروه سوم وزرایی هستند که سابقه اجرایی و مدیریت آنها متناسب به وزارتخانه‌ای که برای آن معرفی شدند، نیست بنابراین این گروه مورد تأیید مجلس نیستند.

وی افزود: بررسی سوابق وزرا زمان‌بر است و از آنجایی که رئیس جمهور در جریان رأی مجلس هستند باید هر چه زودتر برای وزرایی که مورد تأیید مجلس نیستند جایگزین معرفی کنند.

نماینده مردم خمین تصریح کرد: وزرای پیشنهادی کشور، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مسکن و شهرسازی، اقتصاد، بهداشت، دادگستری و دفاع در گروه اول قرار دارند و رأی اعتماد مجلس را کسب می‌کنند. وزرای پیشنهادی فرهنگ و ارشاد، ورزش و جوانان، نیرو و اطلاعات در گروه دوم هستند که احتمال تأیید آنها از سوی مجلس ضعیف است و لب مرز هستند. وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نیز در گروه سوم قرار دارد و با شرایط موجود موفق به کسب رأی اعتماد نمایندگان نمی‌شود.

نظری تأکید کرد: نمایندگان مجلس به دنبال بهبود فضای مدیریتی کشور هستند و در این راه قطعاً به وزرایی رأی خواهند داد که بتوانند در این راستا نقشی مهم ایفا کنند.رأی اعتماد برخی از وزرا بستگی به برآورد نهایی کمیسیون‌ها دارد

انتهای پیام/mohammad

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت