دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۵:۵۵:۱۶

دیپلماسی محافظانه کارانه دولت،آمریکا را تشویق به تشدید تحریم ها می کند/مجلس، پاسخ دندان شکنی به آمریکا می دهد

حسینی گفت: می توان گفت دیپلماسی دولت در برابر آمریکا در پسا برجام، محافظانه کارانه بوده که این نوع دیپلماسی جواب نداد.هرچند باید ایران پایبندی خود را به برجام ثابت می کرد اما نیاز بود در مواردی قدرت ایران به جهانیان نشان داده می شد.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس:

دیپلماسی محافظانه کارانه دولت،آمریکا را تشویق به تشدید تحریم ها می کند/مجلس، پاسخ دندان شکنی به آمریکا می دهد

کابینه

دیپلماسی محافظانه کارانه دولت،آمریکا را تشویق به تشدید تحریم ها می کند/مجلس، پاسخ دندان شکنی به آمریکا می دهد

محمد حسینی نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با ندای تفرش در خصوص تصویب تحریمهای جدید علیه ایران گفت: تحریمهای ظالمانه آمریکا از سالهای گذشته علیه جمهوری اسلامی به منظور جلوگیری از اشاعه تفکرات اسلامی و افزایش قدرت ایران در منطقه انجام شده است؛ متاسفانه اگر به موقع و درست رفتار می شد، فشار تحریمها کمتر بر دوش مردم احساس می شد و امروز با این قضیه به شکل بهتری برخورد می شد.

بدعهدی های طرف مقابل از همان روزهای ابتدایی پسا برجام

حسینی اظهار کرد: دیپلماسی دولت یازدهم به سمت انجام مذاکرات قرار گرفت و برجام پذیرفته شد؛ دیدگاه دولت بر این بود که برجام توافقی دو طرفه است؛ ولی از همان روزهای ابتدایی پسابرجام، بدعهدی های طرف مقابل مبرهن و واضح بود. در حالی که طرف ایرانی به تمام تعهدات خود پایبند بود.

پاسخ دندان شکن مجلس به تصمیم کنگره آمریکا

وی با بیان این که تحریمهای جدید نقض آشکار برجام است، افزود: مجلس شورای اسلامی با توجه به شرایط کنگره آمریکا، طرح دو فوریتی مبنی بر پاسخ دندان شکن به اقدام جدید آمریکا را در دستور کار دارد، پس از تصویب این مصوبه و لزوم اجرایی شدن آن از سوی دولت، برخورد قوی و قاطعانه ای با تصمیم جدید کنگره آمریکا خواهد شد.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: در این مصوبه قدرت ایران به جهانیان نشان داده می شود تا جهانیان بدانند که ایران در چارچوب قوانین، نگاه خاص خود را دارد و دیپلماسی بر اساس قدرت نظامی را نشان خواهد داد.

حسینی با اشاره به دیپلماسی دولت در برجام ادامه داد: دولت نگاهش این است که در برجام تنها آمریکا مطرح نیست و سایر کشورهای اروپایی نیز وجود دارند؛ به همین دلیل با توجه به اتفاقاتی که قبل از این از سوی آمریکا علیه ایران رقم زده شده، دولت ایران عکس العمل منفی نشان نداده است تا بتواند نظر سایر کشورهای ۱+۵ را جلب کند.

دیپلماسی محافظه کارانه دولت در پسابرجام جواب نداد

وی تصریح کرد: می توان گفت دیپلماسی دولت در برابر آمریکا در پسا برجام، محافظانه کارانه بوده که این نوع دیپلماسی جواب نداد. درست است باید ایران خیلی از موارد و پایبند به برجام باشد ولی درجاهایی نیز باید قدرت ایران به جهانیان نشان داده می شد.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: آمریکا براساس چشم اندازهایی که برای خود متصور است، عمل می کند و در این میان رفتارهای ایران برای حصول نتیجه بهتر به آمریکا کمک می کند. رفتارهای محافظانه کارانه دولت ایران، موجب تشویش و تشویق حرکت آمریکا شده است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت