دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۹:۲۸:۵۲

دیشب در مشهد و قم چه گذشت؟/ اصرار برای زیارت حرم امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) شکستن درب حرم! +عکس و فیلم

شاید به راحتی بتوان گفت که این موضوع بخشی از همان پروژه ای است که به وقت اعمال محددیت برای زیارت، فیلمی از لیسیدن ضریح منتشر کردند که با واکنش صریح و منفی علما و مراجع عظام در رد اینگونه کارها مواجه شدند.

رخ نمایی جدید جریان تشیع انگلیسی بعد از لیسیدن ضریح؛

دیشب در مشهد و قم چه گذشت؟/ اصرار برای زیارت حرم امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) شکستن درب حرم! +عکس و فیلم

شب گذشته و به بهانه بسته شدن درب های حرم مطهر امام رضا(ع) و حرم کریمه اهل بیت(ع) در قم، برای جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا، جمع اندکی از افراد معلوم الحال که منتسب به جریان تشیع انگلیسی هستند با تجمع جلوی درب حرم، فحاشی، لگدپرانی و با سوءاستفاده از نام مقدس امیرالمومنین(!) اصرار بر زیارت داشتند و باعث هتک حرمت حرم و شکسته شدن درب این مکان مقدس هم شدند.

شاید به راحتی بتوان گفت که این موضوع بخشی از همان پروژه ای است که به وقت اعمال محدودیت برای زیارت، فیلمی از لیسیدن ضریح منتشر کردند که با واکنش صریح و منفی علما و مراجع عظام در رد اینگونه کارها مواجه شدند.

طی روزهای گذشته که این ویروس منحوس شیوع پیدا کرده و متاسفانه در حال گسترش است، فقط در ایران حدود هزار نفر جان باخته و نزدیک به ۱۵ هزار نفر را متبلا کرده است. رهبرانقلاب بیش از سه بار در این مدت زمان بیست و اندی روزه همگان را ضمن توجه به دعا و توسل، به رعایت دستورالعمل های بهداشتی توصیه کرده اند و تدابیر ستاد ملی و وزارت بهداشت برای جلوگیری از گسترش این بیماری را برای همه لازم‌الاجراء دانستند. حتی رهبر انقلاب با دستور به ستادکل نیروهای مسلح ایجاد یک قرارگاه بهداشتی را فرمان دادند که کارها منظم تر هدایت بشود؛ چرا که قرائن یک جنگ بیولوژیکی هم در حال رخ نمایی است.

چند روز پیش هم مولوی عبدالحمید، روحانی برجسته اهل سنت در اقدامی عجیب، با تکرار حرف ضدانقلاب، عامل کرونا در ایران را طلبه های چینی حاضر در جامعه المصطفی اعلام کرده بود که با واکنش قاطع این مرکز مواجه شد و در مقابل سوالات مطرح شده هنوز پاسخی نداده است.

در کنار تندورهای اهل سنت، دیشب هم عده ای که پیش تر خوش خدمتی خود را به کشورهای مستکبر نشان داده و رفتارهای مطلوب دشمنان مانند هفته برائت و عزادارای های خاص را ترویج داده بودند، شب گذشته و در میانه درگیری تمام عیار کشور با این ویروس کشنده برای ایجاد یک فتنه تحرکات خود را نشان دادند.

مرکز مدیریت حوزه علمیه در باب اتفاقات پیش آمده در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها و هتک حرمت حرم مطهر بیانیه ای به شرح ذیل صادر کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

الحَمدُ لله الّذی جَعَلَ ولایة مُحمّد و آل مُحمّد طِيباً لِخَلْقِنَا وَ طَهَارَةً لِأَنْفُسِنَا وَ تَزْكِيَةً لَنَا

حوزه‌های علمیه با تأسی به رهبری معظم و مراجع عظام (دامت برکاتهم) از آغاز بر اهمیت تنظیم همه امور و برنامه‌ها براساس دیدگاه‌ها وتوصیه‌های کارشناسان و متخصصان و مسئولان محترم تاکید داشته است، حوزه و بزرگان و نهادهای آن در این زمینه پیشگام و همراه و هماهنگ  بودند و برخلاف برخی نظرات کج‌اندیشانه و شبهه افکنی‌های مغرضان و بیگانگان روحانیت و حوزه در همه مسائل کمک‌کار  و همراه تصمیمات قانونی، تخصصی و کشوری بوده و خواهد بود که این اصل همچنان استمرار خواهد داشت.

و اما اکنون که چالش ویروس کرونا و کووید ۱۹ به ابتلائی عالمگیر تبدیل شده و ایران عزیز و شهر مقدس قم نیز با این بلیّه مواجه گردیده، روشن است که محوریت توأم با عقلانیت و معنویت در پشت سر گذاردن این ایام کرونایی مهم‌ترین اصلی است که نباید فراموش شود و یا مورد کم‌توجهی قرار گیرد.

حرم کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها قرن‌ها است که ملجاء و پناه شیعیان و مسلمانان جهان و به ویژه مجاوران حضرتش بوده است و خدمت به این آستان با کرامت مدال افتخاری برای اهالی ولایت‌مدار قم و علمای معظم آن است.

خادمانی که در خلال قرون برای حفظ حریم این حرم و نشر معارف این خاندان شریف از هیچ جانفشانی و کوششی دریغ نکرده‌اند.

اما بدون شک هیچ موضوعی نمی‌تواند بهانه‌ای برای هتک حرمت این حریم کبریایی باشد و هرچند که برای مومنین بسته بودن درب این بارگاه سخت و جانکاه است ولی مجاهده مدبرانه، عمل به تکالیف عقلی و شرعی در سایه صبر مومنانه، دعا و کوشش همه‌جانبه چون همیشه راهگشا و حلال مشکلات خواهد بود.

حال که بدخواهان و دشمنان میهن و انقلاب و اسلام عزیز در این آزمون بدترین امتحان را دادند و در این شرائط بی‌رحمانه این بلا را به کارزاری اعتقادی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی مبدل کرده‌اند و با انجام اقداماتی افراط گرایانه و به دور از عرف شریعت درصدد ضربه زدن به ملت و انقلاب برآمده‌اند بدانند که چهره دشمنان و منافقان آشکارتر خواهد شد و ملت بزرگ ما و سپاه عظیم بهداشت و درمان و نیروهای مردمی و بسیجی و نیروهای مسلح و همه قشرهای اجتماعی، باردیگر در این صحنه پیروز و درخشان خواهند بود.

با نهایت تضرع و التجا و توسل به آستان ملکوتی حضرات معصومین سلام الله علیهم اجمعین رفع بلا و ابتلا از همه انسانها، مسلمانان جهان و شیعیان و محبان امیر المومنین را در این ماه پر فضیلت از خداوند منان خواهانیم.

دانلود فیلم هتک حرمت حرم – یک

دانلود فیلم هتک حرمت حرم – دو

دانلود فیلم هتک حرمت حرم – سه

تولیت آستان قدس رضوی: بستن حرم کار ساده‌ای نیست
روز گذشته، حجت الاسلام مروی تولیت آستان قدس رضوی گفت: اما متأسفانه گاهی اتفاقاتی رخ می‌دهد که شرایطی که باب میل ما نیست را بر ما تحمیل می‌کند، اکنون شرایط استثنایی داریم، این موضوع شعار، سیاسی‌کاری یا شایعات نیست. این خطر و گرفتاری جدی است که کل دنیا را درگیر کرده، موضوع شوخی بردار نیست.

وی ادامه داد: گرچه در شرایط بحرانی هستیم و خطر جدی است؛ اما هیچگاه از لطف خدا و عنایت حضرت رضا علیه‌السلام و عنایت صاحب عصر حضرت صاحب الزمان (ع) ناامید نیستیم و دست تضرع و دعا را به سوی خداوند متعال و ائمه اطهار علیهم‌السلام دراز می‌کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین مروی با اشاره به لغو سفر رهبر معظم انقلاب به مشهد و سخنرانی روز اول سال ٩٩ در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: رهبری معظم انقلاب چه در دوران ریاست جمهوری و چه در دوران رهبری هرسال به مشهد مشرف می‌شوند و یکی از مهمترین سخنرانی‌های سال را در روز نخست فروردین انجام می‌دهند، اما امسال معظم له این سخنرانی و سفر را لغو کردند. بزرگان ما روضه‌هایشان را در این ایام تعطیل کردند. همه اینها عمق نگاه بزرگان به توصیه‌های بهداشتی در شرایط موجود را می‌رساند.

وی اظهار کرد: دعا و تضرع به درگاه الهی جای خود اما وظیفه‌ای که خداوند بر دوش ما قرار داده در جای خود محفوظ است و از ما سلب مسئولیت نمی‌کند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه شرایط فعلی حرم مطهر شبهاتی را برای برخی از افراد به‌وجود آورده است، ابراز کرد: این شبهات بایستی توسط مبلغان دینی ما پاسخ داده شود و از مجموعه‌های فرهنگی و تبلیغی آستان قدس هم خواستیم تا تلاش خود را در رفع شبهات دینی مردم مضاعف کنند.

وی با بیان اینکه عده‌ای سوال می‌کنند چرا حرم مطهر را ضدعفونی می‌کنید، افزود: همانگونه که در تطهیر حرم مطهر در برابر خون یا نجاست وظیفه داریم، در مقابل ضدعفونی کردن حرم مطهر برای حفظ سلامت مردم و رعایت مسائل بهداشتی نیز وظیفه شرعی داریم و این‌ها چیزی نیست که از قداست و بزرگی حضرات معصومین (ع) کم کند، ما باید باورهایمان را اصلاح کنیم.

وی گفت: ما این اعتقاد را داریم که امام رضا (ع) اگر عنایت کنند، به اذن الله می‌توانند بیماران را شفا دهند، این اعتقاد و باور قلبی ماست و در این بارگاه مطهر بارها این عنایات را با چشم مشاهده کردیم. اما اعتقاد و باورمان یک چیز است و وظیفه‌مان در برابر مسائل طبیعی چیز دیگری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مروی با بیان اینکه اگر ما کوتاهی کردیم و کسی به خاطر کوتاهی ما در حرم مطهر آسیب دید روز قیامت باید پاسخگو باشیم، عنوان کرد: بنای حضرات معصومین علیهم‌السلام بر نقض سنت‌های الهی نیست و می‌خواهند قوانین عالم طبیعت اجرا شود و رهبر معظم انقلاب نیز بر همه ما تکلیف کردند که مسائل پیشگیرانه و اصول بهداشتی باید رعایت شود و این خود حسنه است.

وی با بیان اینکه حفظ سلامت زائران را اولویت این شرایط می‌دانیم، بیان کرد: ما هیچ تصمیم شخصی و فردی نخواهیم گرفت؛ امیدواریم کار به آنجا نرسد اما مگر بستن حرم مطهر کار آسانی است؟ باید جوانب مختلف را سنجید لذا بدانید در این حوزه ما تصمیم شخصی و فردی نخواهیم گرفت.

وی ابراز کرد: هر وقت به حرم مطهر مشرف می‌شوم، خدا می‌داند ابتدا عذرخواهی می‌کنم که حرم خلوت شده است، اما چاره‌ای نداریم، ما حرم مطهر را این گونه دوست نداریم و برای ما خوشایند نیست؛ ولی مسئولیت داریم؛ امام رضا (ع) روز قیامت از ما در خصوص اقداماتمان برای حفظ سلامت زائرانشان سوال خواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مروی تصریح کرد: ما فقط مسئول نگهداری از این کاشی کاری‌ها و این ضریح مطهر نیستیم؛ ما مسئول دل‌های مردم هم هستم، ما مسئول نشر معارف امام رضا (ع) هم هستیم، ما مسئول روایاتی که در آن امام رضا علیه‌السلام خلق را به عقلانیت دعوت کرده‌اند نیز هستیم. خدا می‌داند دل ما از این شرایط خون است، اما یک بلایی آمده و وظایفی بر دوش ما گذاشته شده است، باید همه کمک کنیم و برای رفع آن به درگاه خداوند متعال و امام علی بن موسی الرضا (ع) دعا کنیم.

رحیم پور ازغدی: شیعه انگلیسی به اندازه وهابیت خطرناک است!
چندی پیش استاد رحیم پور ازغدی شیعیان انگلیسی را «قالتاق» نامیده بود که به اندازه وهابیت خطرناک هستند. جریانی که در قم، مشهد و نجف طلبه تربیت می‌کند تا ریشه تفکر امام و رهبری را بزند و به قول امام «ولایی‌های بی‌دین» هستند.

دریافت فیلم

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت