جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۲:۱۶:۱۴

دکل ایرانسل در منطقه «تپه‌قلعه» پا بر جا ماند/دستور وزیر هم نادیده گرفته شد

مدیرکل اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی گفت: با اندازه گیری‌ها و ارزیابی‌های انجام شده، میزان تشعشعات دکل ایرانسل بسیار پایین‌تر از سطح استاندارد ارزیابی شده است.

سنگینی سایه دکل اپراتور همراه بر زندگی مردم تفرش؛

دکل ایرانسل در منطقه «تپه‌قلعه» پا بر جا ماند/دستور وزیر هم نادیده گرفته شد

به نقل از ندای تفرش، نزدیک به ۱۹ ماه از زمان نصب دکل ایرانسل بر بام ساختمانی در منطقه تپه‌قلعه تفرش می‌گذرد؛ دکلی که از همان ابتدای نصبش نگرانی‌های بسیاری را برای مردم منطقه ایجاد کرد.

با طرح دغدغه‌های مردمی در رسانه‌های مختلف، مسئولان شهرستان تفرش نیز با این اقدام مخالفت و پیگیری لازم را برای برداشتن این دکل انجام دادند تا جایی که مسئله از طریق مراجع قانونی نیز پیگیری و آخرین اخبار از مخالفت کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری با ادامه استقرار دکل حکایت داشت و زمانی که صدای مردم نیز به وزارت ارتباطات رسید وزیر سابق ارتباطات نیز دستوری مبنی بر برداشته شدن دکل از منطقه مذکور داد.

اما با وجود دستور وزیر و پیگیری مراجع قانونی گویی هیچ کس توان جا به جایی این دکل را ندارد.

رئیس کمیسیون حقوقی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تفرش:

حکم به صاحب خانه ابلاغ شده است/۲ ماه مهلت دارد تا حکم را اجرا کند 

۲۴ آذرماه سال گذشته، لطفی رئیس کمیسیون حقوقی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تفرش در گفتگو با ندای تفرش گفت: اواسط آذرماه، کمیسیون فنی شهرداری طی نامه ای، به صاحب خانه برداشتن دکل را ابلاغ کرده است.

لطفی اظهار کرد: با توجه به اتمام زمان ۱۰ روزه اعتراض صاحب خانه نسبت به حکم و عدم اعتراض، صاحب خانه حداکثر تا ۲ ماه مهلت دارد که این حکم را اجرا کند.

وی خاطر نشان کرد: در صورت عدم اجرا توسط صاحب خانه، شهرداری نسبت به اجرای حکم اقدام می کند.

ولی امروز که بیش از یک سال از ابلاغیه کمیسیون ماده ۱۰۰ می‌گذرد همچنان دکل در این ساختمان جای خشک کرده است.

مدیرکل اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی:

دکل ایرانسل جابه جا نمی‌شود/تشعشات پائین تر از حد استاندارد است

محسن رحمانی مدیرکل اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی در گفتگو با ندای تفرش در خصوص آخرین تصمیمات اتخاذ شده درباره این دکل گفت: پس از بررسی‌ها و بازدیدهای میدانی از منطقه تپه‌قلعه تفرش و اندازه‌گیری تشعشعات امواج ماکروویو تلفن همراه توسط کارشناسان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات منطقه مرکزی مشخص شد که میزان تشعشعات بسیار پایین‌تر از سطح استاندارد است.

وی افزود: نتایج حاصل از معیارهای اندازه‌گیری به سازمان انرژی اتمی ارسال شد و نظر سازمان انرژی اتمی نیز مبنی بر پایین بودن سطح تشعشعات این دکل بود.

وی با بیان اینکه بررسی‌های دوره‌ای کوتاه مدت و بلند مدت از میزان تشعشعات سایت‌های تلفن همراه در سطح استان انجام می‌شود، گفت: در صورت رؤیت هرگونه مغایرت با استانداردهای موجود، تذکرات جدی به اپراتورهای تلفن همراه برای رفع مغایرت‌ها داده می‌شود و حتی در مواردی نیز جریمه‌های مالی برای اپراتورهای تلفن همراه در این زمینه درنظر گرفته می‌شود.

گویا نه دستور وزیر سابق و نه کمیسیون فنی شهرداری نتوانست این دکل را جا به جا کند، و این دکل همچنان استوار پای خود را در منطقه تپه‌قلعه تفرش محکم کرده است.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت