شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۷:۱۳:۴۹

تعرفه دولتی برای درمان زوج های نابارور استان مرکزی

مسئول مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: تعرفه دولتی برای درمان زوج های نابارور استان مرکزی محاسبه می شود.

مسئول مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری خبر داد:

تعرفه دولتی برای درمان زوج های نابارور استان مرکزی

مسئول مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: در طرح مشترک دانشگاه علوم پزشکی اراک با این مرکز ناباروری 80 درصد هزینه فرایند درمان با تعرفه دولتی محاسبه می شود.

دکترعلی اصغر غفاری زاده روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مشارکت دولت در تخفیف هزینه درمان به زوج هایی ارایه می شود، که دارای شرایط خاص همچون، نداشتن سابقه درمان و سن کمتر از 40 سال باشند.

وی اظهار کرد: این تخفیف شامل فرایند درمان شده و هزینه دارویی ناباروری را در بر نمی گیرد و این امر فرصت مناسبی برای کمک به زوج هایی است که تمکن مالی برای هزینه درمان را ندارند.

وی گفت: پارسال80 زوج نابارور در قالب طرح کمک هزینه درمان ناباروری، موفق شدند شرایط درمان را در این مرکز طی کنند.

دکترغفاری زاده افزود: سال گذشته از مجموع 3 هزار مراجعه کننده به مرکز درمان ناباروری استان مرکزی برای یک هزار و 500 نفر پرونده درمانی تشکیل شده است.

وی بیان کرد: 70 درصد از مراجعان به مرکز درمان ناباروری، بومی استان مرکزی و باقی از استان های لرستان، خوزستان، کرمانشاه، همدان و اصفهان به این مرکز مراجعه داشته اند.

وی گفت: زوج های نابارور سال گذشته 17 هزار خدمت درمانی شامل سونوگرافی، اعمال جراحی، لاپاراسکوپی، آی یو ای، ای آر تی و ای وی اف را دریافت کرده اند.

مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: از سال 93 که این مرکز در استان راه اندازی شده تاکنون 120 نوزاد از روش درمان ناباروری ای ار تی متولد شده اند.

دکتر غفاری زاده افزود: تجهیزات و روش های نوین درمانی بکار گرفته شده در مرکز درمان ناباروری اراک سبب شده تا ارتباط درمانی به خارج استان قطع شود.

وی اظهار کرد: درمجموع 40 درصد دلایل ناباروری مراجعان به این مرکز نارسایی جنسی مردانه، 40 درصد عوامل زنانه و 10 درصد مشکل مشترک هر دو زوج و 10 درصد علت های دیگری از قبیل مشکلات ژنتیکی است.

غفاری زاده با بیان اینکه تاکنون تحقیق علمی از زوج های نابارور استان مرکزی انجام نشده است گفت: میانگین ناباروری در کشورمان بیشتر از متوسط جهانی است و این امر در استان مرکزی نیز صدق می کند.

کار ساخت و تجهیز مرکز فوق تخصصی درمانی و تحقیقاتی ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی از سال 89 آغاز شده و اکنون این مرکز به متقاضیان درمانی از استان های قم، لرستان و خوزستان خدمات ارایه می دهد.

انتهای پیام/س

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت