جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۷:۲۵:۵۳

دو مرکز اقامتی بانوان دچار اعتیاد در شازند و ساوه افتتاح می شود

شاه محمدی گفت: همزمان با هفته دولت سال جاری، دو مرکز اقامتی با هدف حمایت و بازتوانی بانوان دچار اعتیاد در شهرهای شازند و ساوه افتتاح می شود.

دبیر شورای مبارزه با موادمخدر استان مرکزی:

دو مرکز اقامتی بانوان دچار اعتیاد در شازند و ساوه افتتاح می شود

مرکز اقامتی بانوان

دو مرکز اقامتی بانوان دچار اعتیاد در شازند و ساوه افتتاح می شود

نبی الله شاه محمدی در حاشیه پنجمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: همزمان با هفته دولت سال جاری، دو مرکز اقامتی بانوان در شهرستان های شازند و ساوه افتتاح می شود که با بهره برداری از آنها، تعداد مراکز اقامتی بانوان در استان به سه مرکز افزایش می یابد.

وی افزود: در این جلسه در خصوص اقدامات انجام شده طی سال گذشته گزارشی ارائه شد و ارزیابی نشان می دهد ۸۰درصد در طرح پیشگیری از اعتیاد توسط دستگاه های استانی موفق بوده ایم و تاکید است که موضوع پیشگیری از اعتیاد در لایه های پایین جامعه، زنان خانه دار و زنان روستایی، توسط دستگاه های مرتبط با جدیت انجام شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی بیان کرد: همچنین تفاهم نامه ای بین ستاد مبارزه با مواد مخدر و جمعیت هلال احمر در سطح کشور در رابطه با مبارزه با مواد مخدر منعقد شده تا هلال احمر در استان ها اقدامات لازم را به انجام برسانند و هلال احمر استان مرکزی کارهای صورت گرفته را به صورت جامع هر سه ماه یک بار به شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ارایه دهد .

وی با اشاره به اینکه ۹۰ منطقه آلوده در ۱۲ شهرستان استان مرکزی شناسایی شده اند، بیان داشت: در این خصوص سپاه روح الله استان مرکزی و بسیج سازندگی هم وارد میدان شده اند و ۱۲ منطقه آلوده اولویت بندی شده که موضوع پیشگیری اولیه از اعتیاد و آموزش در این مناطق پیگیری شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی خاطرنشان ساخت: در حوزه اشتغالزایی و تسهیلات دستگاه های حمایتی نیز بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و بسیج سازندگی وارد کار شده اند و مصوب شد تا پایان سال تسهیلات و اعتبارات خوبی در استان برای اشتغال بهبودیافتگان مواد مخدر اخذ شود.

شاه محمدی در بخش دیگر سخنان خود در خصوص کمپ های ترک اعتیاد استان مرکزی گفت: ۳۱ مرکز اقامتی و کمپ ترک اعتیاد در سطح استان داریم که توسط  اداره کل بهزیستی بر آنها نظارت می شود و براساس پروتکل جدید که در سال گذشته به بهزیستی ابلاغ شده، این مراکز حتما باید روانپزشک، پزشک و مددکار داشته باشند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت