پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۳:۳۱:۴۷

دو قطبی کردن جامعه توطئه دشمن است / مسئولین فرصت خدمت را قدر بدانند / امانت را باید به اهلش سپرد

امام جمعه اراک با تأکید بر حفظ وحدت، دو قطبی شدن جامعه را توطئه دشمن دانست و بیان کرد: در کشور ما یک قطب و یک قطب نما و یک فرمانده بیشتر نداریم و آن مقام معظم رهبری است.

آیت الله دری نجف آبادی:

دو قطبی کردن جامعه توطئه دشمن است / مسئولین فرصت خدمت را قدر بدانند / امانت را باید به اهلش سپرد

جناح‌بازی‌ سیاسی

دو قطبی کردن جامعه توطئه دشمن است / مسئولین فرصت خدمت را قدر بدانند / امانت را باید به اهلش سپرد

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی صبح امروز در خطبه های نماز عید سعید فطر در مصلی بیت‌المقدس اراک گفت: خداوند متعال را برای توفیق شرکت در ضیافت ماه مبارک رمضان و بهره مندی از فرصتهای پربرکت این ماه به ویژه شبهای قدر سپاسگزاریم.

امام جمعه اراک با تقدیر از اقدام غرورآفرین سپاه در حمله موشکی اخیر به داعش اظهار کرد: سپاه عزیز از جنایتکاران داعش انتقام عبرت آمیزی گرفت و این حرکت پیام روشنی برای جنایتکاران بین المللی داشت و اثبات کرد پاسخ هر تجاوزی علیه نظام اسلامی قاطع، پشیمان‌کننده و فوری است.

وی ادامه داد: هدف قرار دادن مواضع تروریستهای تکفیری در دیرالزور نشان داد جمهوری اسلامی زنده است و با قدرت و صلابت به پیش می رود. اگر کسی قصد کوچک‌ترین تجاوزی را در سر داشته باشد، همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند آن‌ها نمی‌توانند سیلی بزنند، بلکه سیلی خواهند خورد.

خادم الحرمین ها به خائن الحرمین تبدیل ‌شده‌اند

آیت الله دری نجف آبادی داعش، القاعده و وهابیت را ساخته و پرداخته انگلیس، آمریکا و صهیونیسم دانست و عنوان کرد: امروز خادم الحرمین ها به خائن الحرمین تبدیل ‌شده‌اند؛ پرده‌ها کنار رفته و ارتباط آل سعود و رژیم صهیونیستی عیان و علنی است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: مسئولین و مردم باید قدر شناس باشند که علیرغم همه این فتنه‌ ها به برکت قرآن و اهل‌بیت(ع)، با عزت و اقتدار و وحدت در اقیانوس مواج زندگی پیش می رویم.

انتقاد باید حکیمانه مطرح شود

وی با اشاره به اتفاقات روز قدس تصریح کرد: اگر انتقادی وجود دارد باید حکیمانه گفت؛ بعضی از این انتقادات حق است اما مصلحت نیست این گونه مطرح شود. حرمت روز قدس باید حفظ شود و باید هوشیار بود که آب به آسیاب دشمن نریزیم و راه وحدت را ادامه دهیم.

در کشور ما یک قطب و یک قطب نما بیشتر نداریم

امام جمعه اراک با تأکید بر حفظ وحدت، دو قطبی شدن جامعه را توطئه دشمن دانست و بیان کرد: در کشور ما یک قطب و یک قطب نما و یک فرمانده بیشتر نداریم و آن مقام معظم رهبری است، باید از افراط و تفریط بپرهیزیم چون حرفهای سبک و غیرمنطقی و بگو مگوی بی جا بین مردم شکاف ایجاد می کند.

مسئولین فرصت خدمت را قدر بدانند

آیت الله دری نجف آبادی با تذکر به مسئولین برای قدر دانستن فرصت خدمت گفت: نباید وقت را از دست داد مسئولین خصوصا دلتمردان و مسئولین استان باید از توفیق چهار ساله خدمت استفاده کنند و یک لحظه غافل شدن از خدمت خیانت است.

وی با گرامیداشت هفته قوه قضائیه تصریح کرد: دستگاه قضایی باید در دفاع از مظلوم و برخورد با ظالم قاطع باشد و اجازه رخنه کردن فساد را در جامعه ندهد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تأکید کرد: نیروهای نظامی و انتظامی در کنار قوه قضائیه برای ارتقا امنیت در جامعه و مبارزه با آسیبهای اجتماعی تلاش کنند.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به ظرفیت بالای صنایع استان مرکزی عنوان کرد: سرمایه های استان را باید به اهلش واگذار می کردند نه اینکه باعث می شدند این گنج با عزمت با دلالی به آتش کشیده شود.

آقایان بدانند که من در نماز جمعه اعلام می کنم

وی افزود: آذرآب را مگر تفنگدارها دارند که وضعیتش این گونه است؛ همه این انتقادها را بارها با نامه نگاری به مسئولین دولتی منتقل کرده ام و حتی چند روز پیش حضوری با آقای جهاگیری، نوبخت، سیف و طیب نیا مطرح کردم و آقایان بدانند که من در نماز جمعه اعلام می کنم.

امام جمعه اراک ادامه داد: از استانداری، سازمان بازرسی و سازمان خصوصی سازی انتظار داریم با جدیت اتفاقاتی که برای صنایع استان می افتد را پیگیری کنند چون سپردن سرمایه های استان به افراد نا اهل خیانت به بیت المال و مردم است.

امانت را باید به اهلش سپرد

آیت الله دری نجف آبادی با ذکر روایتی از امام صادق(ع) تأکید کرد: امانت را باید به اهلش سپرد چون افراد فاسد و خائن یا تنبل و تن پرور و بی عرضه صلاحیت این کار را ندارند.

اهمیت تربیت نسل آینده، تحکیم بنیاد خانواده، ازدواج آسان و تلاش برای کار و تولید از دیگر موضوعاتی بود که امام جمعه اراک در خطبه های نماز عید فطر به آن اشاره کرد.

انتهای پیام/س

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت