سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۷:۲۲:۴۹

دومین سالن ورزشی به منظور تسریع در امر واکسیناسیون کرونا در اراک تجهیز شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: سالن ورزشی یادگار امام واقع در کوی رضوی به منظور تسریع در امر واکسیناسیون از هفدهم اردیبهشت‌ماه در کنار سالن ورزشی شهید ساکی آماده ارائه خدمت به گروه هدف بالای ۸۰ سال جهت انجام واکسیناسیون است.

دکتر جمالیان

دومین سالن ورزشی به منظور تسریع در امر واکسیناسیون کرونا در اراک تجهیز شد

تسریع واکسیناسیون

به‌گزارش پیک راستان به نقل از   تسنیم ، با شروع واکسیناسیون بر علیه کرونا در کشور استان مرکزی هم کار واکسیناسیون را طبق سهمیه و براساس اولویت‌بندی گروه‌های مختلف شغلی و سنی آغاز کرده است و پس از واکسیناسیون کادر درمان و گروه‌ها پر خطر نوبت به واکسیناسیون عمومی رسیده است.

با آغاز واکسیناسیون عمومی که با واکسینه کردن افراد بالای ۸۵ سال آغاز شد سالن ورزشی شهید ساکی در اراک به منظور اجرای طرح واکسیناسیون تجهیز و آماده خدمات‌رسانی شد.

اما با توجه به حجم افراد و همچنین در راستای کاهش تجمع و افزایش سرعت و کیفیت کار نیاز به افزایش  محل‌های تزریق واکسن احساس می‌شد که در این باره تصمیم‌های اتخاذ شده است.

سیدمحمد جمالیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به اقدامات انجام شده برای افزایش مراکز تزریق واکسن اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اهداف مجموعه علوم پزشکی اراک در کنترل این بحران با توجه به آمار مرگ و میر که به‌ویژه در افراد سالمند جامعه بیشتر رخ می‌دهد، کاهش آمار ابتلا و متوفیان است به این منظور باید به واکسیناسیون سرعت بیشتری ببخشیم.

وی افزود: سالن ورزشی یادگار امام واقع در کوی رضوی به همت اداره کل آموزش و پرورش از هفدهم اردیبهشت‌ماه در کنار سالن ورزشی شهید ساکی آماده ارائه خدمت به گروه هدف بالای ۸۰ سال جهت انجام واکسیناسیون است.

سهمیه بیشتر واکسن برای استان در صورت افزایش سرعت واکسیناسیون

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: کاهش آمار مرگ و میر و کاهش موارد ابتلا و بستری در بیمارستان‌ها زمانی اتفاق می‌افتد، که اکثریت گروه‌های جامعه واکسینه شده باشند به این منظور به همکاری و مدد سایر دستگاه‌های اجرایی در استان مرکزی نیازمندیم تا بتوانیم تعداد مراکز واکسیناسیون را در شهر اراک به ۸ مرکز برسانیم و با توجه به سرعت بالای واکسیناسیون‌ در این صورت توان اختصاص سهمیه بیشتری از واکسن برای استان را خواهیم داشت.

جمالیان بیان کرد: امیدواریم که با لطف خداوند هفته آینده شاهد افزوده شدن سومین سالن ورزشی به چرخه ارائه تزریق واکسن باشیم.

وی ادامه داد: یکی از روش‌های مطمئن و ایمن که در کل دنیا جهت ایمن ماندن از ویروس شناخته شده، واکسیناسیون در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک عنوان کرد: با توجه به آمارهای اخیر از سوی وزارت بهداشت چند نمونه درگیری با کرونا هندی در دیگر استان‌ها مشاهده شده است که هم‌جواری برخی از این استان‌ها با استان مرکزی و قدرت بالای سرایت آن یک تهدید بزرگ و یک پیک خطرناک دیگری را برای ما می‌تواند رقم بزند.

جمالیان افزود: از مردم استان مرکزی خواهشمندیم با توجه به پیدایش واریانت هندی کرونا، همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و افرادی که در لیست واکسیناسیون قرار می‌گیرند و با آنها تماس گرفته می‌شود و با اطمینان خاطر خود را در برابر این ویروس ایمن سازند.

سالن ورزشی یادگار امام واقع در کوی رضوی جهت تسریع در روند واکسیناسیون تجهیز شد 

علی علیمحمدی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک هم در این باره گفت: سالن ورزشی یادگار امام واقع در کوی رضوی از زیرمجموعه‌های سازمان آموزش و پرورش است که ظرف ۴۸ ساعت گذشته تجهیز، آماده و جهت تسریع در روند انجام واکسیناسیون استفاده شد .

وی افزود: همچنین از همکاری و مساعدت‌های همکاران آموزش و پرورش به منظور دراختیار گذاشتن این سالن نهایت تشکر و قدردانی را دارم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: امیدواریم که با فراخوان‌هایی که صورت می‌گیرد سرعت بالایی در انجام واکسیناسیون گروه سنی بالای ۸۰ سال داشته باشیم که بعد از اتمام این گروه سنی گروه سنی ۷۵ تا ۸۰ سال را واکسینه کنیم.

انتهای پیام/rasouli

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت