جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۷:۱۴:۲۴

دولت موظف است با بی‌بندو‌باری مقابله کند‌

امام جمعه ساوه گفت: دولت موظف است با بی‌بندو باری مقابله کند و انتظار نداریم برای مقابله تنها نیروی انتظامی پیشگام باشد.

امام جمعه ساوه؛

دولت موظف است با بی‌بندو‌باری مقابله کند‌

بی‌بندو‌باری

دولت موظف است با بی‌بندو‌باری مقابله کند‌

به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی ‌چهارشنبه شب در راهپیمایی حجاب و عفاف به مناسبت 21 تیر سالروز حجاب و عفاف که از میدان انقلاب ساوه به سمت خیابان امام و با حضور بانوان و مسئولان این شهرستان برگزار شد با اشاره به اینکه حجاب مختص به طیف و گروه ویژه‌ای نیست اظهار داشت: حجاب دستوری الهی بوده و قرآن با صراحت به تشریح اصل حجاب و نوع آن پرداخته است، بنابراین طبق دستور صریح قرآن حجاب یک دستور موقتی و مختص به یک جامعه خاص نیست.

وی افزود: حجاب به پوشیدن چادر و مقنعه نیست، اینها حجاب کامل هستند، بنابراین تاکید بر پوشش چادر به‌سبب تاکید قرآن و دستور خداست که می‌گوید چادر، مقنعه و روسری را خوب بپوشید، هر لباسی پیامی دارد، ما درمراسم عزا نمی توانیم، لباسی را که در مراسم جشن می‌پوشیم استفاده کنیم، بنابراین کسی که دوست دارد به عفاف و پاکی شناخته شود حجاب دارد.

حسینی بیان کرد: خیلی از موارد شخصی بوده ولی خصوصی نیست مثل کمربند ایمنی، اما می‌بینیم که پلیس برخورد می‌کند، حجاب هم یک امر شخصی است ولی خصوصی نیست چون آثار و تبعات عمومی را به‌دنبال دارد از جمله فروپاشی خانواده‌ها که متاسفانه امروز آثار آن را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: بنابراین ترویج فرهنگ حجاب دستور قرآن بوده و وظیفه حکومت اسلامی است، نمی‌گوییم دولت که تنها یک ارگان را مسئول بدانیم بلکه وظیفه حکومت اسلامی بوده و هر کس در این حکومت جایگاهی پیدا کرد موظف است به‌دنبال ترویج امر به معروف و کاهش منکرات باشد, حکومت اسلامی حکومت لیبرا و سیب زمینی نیست که تنها به فکر معاش مردم باشد، حکومت اسلامی باید به معاد مردم هم توجه داشته باشداین اصل سه قانون اساسی است و ما با آن پیوند بسته‌ایم که دنبال ترویج و گسترش فضایل اخلاقی باشیم.

امام جمعه ساوه خاطرنشان کرد: مخالف تفریحات سالم نیستیم و در جلسات مختلف نسبت به این مسئله حساسیت داشتیم و از عملکرد ارگانها دراین مورد تشکر کردیم، ولی آنچه که مورد انتقاد است اینکه با وجود تخصیص بودجه چندمیلیاردی برای فوتسال  چرا وقتی بحث مسائل دینی و عفاف و بودجه لازم برای آن مطرح می‌شود استقبالی را شاهد نیستیم.

حسینی عنوان کرد: در کارهای فرهنگی و ورزشی باید متوازن حرکت کنیم و  برای ارزش‌های دینی مردم و جوانان هم کار کنیم، آمار طلاق شهرستان ساوه  40 درصداست و اگر نسبت به این مسئله هوشیار نباشیم بعدها نمی‌شود کاری کرد.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: دشمن برای دور انداختن چادر زنان ایرانی بیکار نیست، بلکه هدف دیگری را دنبال می‌کند و دور انداختن هر چادر افق جدیدی برای ترویج فرهنگ استعماری و تخریب ارزش‌های اسلامی است، بنابراین بانوان ایرانی باید به روشی رفتار کنند که نگاه مردان به آنها به‌سبب انسایت آنها باشد نه اینکه توجه به آنها معطوف به جنسیت آنها باشد.

حسینی بیان کرد: امروز دشمن از طریق ماهواره, فضای مجازی و اسناد بین‌المللی دعوت به انسانیت, شرافت و کرامت انسانی نمی‌کند بلکه دشمن به‌دنبال حیازدگی است و از طریق نحوه لباس پوشیدن و دیگر موارد که خانواده‌ها را به سمت بی‌عفتی سوق بدهد، هدف خود را دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: دولت موظف است با بی‌بندو باری مقابله کند ولی انتظار نداریم برای مقابله تنها نیروی انتظامی پیشگام باشد، همه اقشار باید وارد کار شوند و دستگاه‌های امنیتی در مرحله آخر،  به وصیت شهدا توجه داشته باشید که دغدغه آنها پوشش بود، امروز دشمن سعی دارد نظام اسلامی را به چالش بکشد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت