چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۳:۳۹:۲۰

دولت قاطعانه با فساد مبارزه کند/انتصاب اخیر در استان را به فال نیک می گیریم

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: همه انتظار دارند دولت قاطعانه با فساد مبارزه کند مخصوصاً در اطرافیانشان و غیر اطرافیان، با قدرت اجازه ندهند که افراد فاسد همچون زالو خون مردم را بمکند.

آیت‎الله دری نجف‎آبادی:

دولت قاطعانه با فساد مبارزه کند/انتصاب اخیر در استان را به فال نیک می گیریم

تفکر بسیجی

دولت قاطعانه با فساد مبارزه کند/انتصاب اخیر در استان را به فال نیک می گیریم

به نقل از نسل فردا؛ آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام‌جمعه اراک در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اراک با تاکید بر مطالبه همگان بر اجرای عدالت از سوی دولت گفت: همه انتظار دارند دولت قاطعانه با فساد مبارزه کند مخصوصاً در اطرافیانشان و غیر اطرافیان، با قدرت اجازه ندهند که افراد فاسد همچون زالو خون مردم را بمکند.

وحدت کلمه؛ جزو واجب ترین کارها

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: یکی از کارهای بسیار مهم این است که ما تلاش کنیم اختلافات را کنار بگذاریم و اهل تفرقه را به هم نزدیک کنیم، همه یکپارچه باشیم و مخصوصاٌدر برابر توطئه های دشمنان، وحدت کلمه جزو واجب ترین کارهاست، در کلام امام سجاد(ع) گسترش عدالت، مبارزه با فساد، فرونشاندن غضب و برخورد حکمیانه واجب و ضروریست و یکی از کارهای بسیار مهم این است که تلاش کنیم وحدت اجتماعی را هر چه بیشتر تقویت کنیم چراکه تفرقه و اختلاف کار شیطان است، حالا ممکن است سلیقه ها مختلف باشد؛ اما سلیقه های مختلف به معنای تفرقه و جدایی و جنگ و خونریزی نیست.

حرم امام حسین(ع) محدود نیست

وی با اشاره به شروع ماه شریف صفر و موسم اربعین افزود: برای اربعین باید از همین حالا آماده شد، کار بزرگی است، کسانی که می توانند برای سفر اربعین اقدام کنند بسم الله و آنهایی که نمی توانند اینجا، پا به رکاب، یاد اربعین و امام حسین(ع) را زنده کنند؛ لازم نیست حرم مطهر امام حسین(ع) را خیلی محدود کنیم، خیمه امام حسین(ع) نه تنها بر کل عالم بلکه بر کل عوالم وجود افراشته است.

مدیون شهدا هستیم

امام جمعه اراک با اشاره به تشییع روز گذشته شهدای مدافع حرم در اراک و گرامیداشت این شهدا گفت: شهید حاج عبدالله خسروی بیش از ۳۰ سال مانند یک چریک فداکار در جبهه های حق علیه باطل و امروز هم بعنوان فرمانده گردان فاتحین در سوریه و بعنوان افسر اطلاعات و عملیات جهاد کرد؛ همه ما مدیون این شهید عزیز و همچنین شهید سید جاوید حسینی هستیم.

انتصاب اخیر در استان را به فال نیک می گیریم

دری نجف آبادی با اشاره به انتصابات اخیر در استان گفت: دو انتصاب اخیر در استان را به فال نیک می گیریم، هم انتصاب استاندار محترم جناب آقای آقازاده و هم شهردار محترم جناب آقای تاجران را که امیدواریم با همت این برادران،همه مسئولان ،نمایندگان و دولت بتوانند در این دوره دوازدهم قدم های بلندی در استان مرکزی بردارند و از زحمات آقای زمانی قمی و آقای عباسی نیز تشکر می کنیم.

دولت دوازدهم مطالبات مردم و رهبری را با جدیت دنبال کند

وی افزود: امیدواریم در این مرحله جدید شاهد باشیم که دولت تدبیر و امید کار های بزرگی انجام دهد، مسئله مطالبات رهبری و مردم، اشتغال، تولید ثروت، تولید ناخالص ملی، افزایش راندمان کارخانجات،تحولات فرهنگی و مبارزه با فساد، مسائل اجتماعی و صدها مسئله دیگر جدی گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: بنده و حوزه های علمیه در خدمت دوستان هستیم؛ مادامی که معیارها و خطوط قرمز را حفظ بکنند و در چارچوب ولایت، رهبری و شهدا و خدمت به مردم انجام وظیفه کنند بنده هم جز همکاری و مساعدت و همراهی نخواهم داشت و اگر نیاز به تذکر بود حتما تذکر خواهیم داد.

سپاه مایه عزت و شرف ماست

دری نجف آبادی همچنین اظهارات ترامپ را ظالمانه و جاهلانه خواند و گفت: سپاه متعلق به همه ملت است، سپاه مایه عزت و شرف ماست، نه تنها سپاه بلکه همه نیروه های مسلح سند عزت ما هستند و امام ما فرمود «اگر سپاه نبود کشور هم نبود» بنابراین آنچه که ترامپ در این رابطه و در رابطه با خلیج فارس گفته نشانه این است که یا نمی داند یا خودش را به جهل و حماقت زده، خلیج فارس متعلق به ایران اسلامی است؛ آمریکا می خواست در کنار همه باج هایی که عربستان به آنها داده تلافی کند که این آرزو را کاخ سیاه و آمریکایی ها باید به گور ببرند.

پیمان شکنی از هر ننگی ننگین تر است

وی با اشاره به اینکه نگرانی رهبری درباره برجام امروز روشن شده است افزود: در مورد برجام اولین شکست برای آمریکایی هاست که به دنیا نشان دادند ما به پیمان وفا نداریم و پیمان شکنیم، ننگی از این بدتر در دنیا نیست، آدم کشی را می توان پذیرفت اما پیمان شکنی از هر ننگی ننگین تر است، ترامپ به همه دنیا نشان داد که آمریکا قابل اعتماد نیست و اگر کسی کمترین اعتمادی به آمریکایی ها داشت با این عملکرد جای کوچکترین شکی بر غیر قابل اعتماد بودن آمریکا برایش باقی نمی ماند.

امام جمعه اراک یکی از شاخه های ولایت را ولایت فقیه عنوان کرد و گفت: امام (ره) ولایت فقیه را در کشور احیا نمودند، ولایت فقیه بود اما در کتاب و قرآن و در صحنه عملیاتی نشده بود، خداوند به ما لطف کرد که امام، ولایت فقیه را از کتاب ها آورد و در غالب ولی فقیه عادل، مسند نشین کرد و خودشان ده سال از این مثنوی بسیار با عظمت پاسداری کردند و مسیر را نشان دادند و سپس خبرگان سکان این کشتی را به دست حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) سپرد.

امر ازدواج در تکوین خلقت قرار دارد

دری نجف‌آبادی با اشاره به اینکه یکی از شاخه های مهمی که این روزها مورد مطالبه رهبری قرار دارد بحث خانواده است افزود: مسئله خانواده یکی از سنت های بزرگ اسلام و دستورات قرآن کریم است، باید سپاسگزار این نعمت باشیم چراکه خداوند امر ازدواج را در تکوین خلقت و آفرینش قرار داده است.

اراده خداوند بر عزت اهل بیت(ع)

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: یزیذیان فکر کردند که امام حسین(ع) تمام خواهد شد اما اراده خداوند بر این بود که این خانواده عزیز شوند و امام سجاد(ع) آن خطبه با عظمت را با ۷۰ نکته در مسجد اموی بخوانند که ارکان حکومت یزیدیان را به لرزه درآورد و هم آنجا بر بالای منبر روضه امام حسین(ع) هم خوانده شود.

صحیفه سجادیه؛ گنجینه ای گرانسنگ

وی صحیفه سجادیه را گنجینه ای گرانسنگ عنوان کرد و افزود: امام سجاد(ع) در دعای مکارم الاخلاق می فرمایند «خدایا لباس اهل تقوا را بر اندام من بپوشان و زینت اهل تقوا را به من عنایت کن و هدیه اهل صلاح را به من بپوشان»، یعنی اهل تقوا باشم و اهل صلاح، که در حقیقت دو بعد است ؛ اهل تقوا ناظر به این است که دنبال آلودگی ها نرویم و اهل صلاح بدین معناست که دنبال کارهای خوب و شایسته و عمل صالح باشیم.

همه در گسترش عدالت مسئولیم

دری نجف آبادی با اشاره به فرازی از این دعا در رابطه با بسط عدالت خاطر نشان کرد: ما همه مسئولیت داریم که عدالت را گسترش دهیم،باید پایه های عدالت و فرهنگ عدالت را از داخل خانواده گرفته تا محیط کار و جامعه همانطور که یکی از آرمانهای بزرگ امام و انقلاب است، گسترش دهیم.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت